Boomklever

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Vorige maand het geluk gehad dat ik de 500mm f4 van iemand heb mogen lenen.
Wat een lastige lens is dat zeg :o
Na enig zoeken viel mijn oog op een boomklever die een flinke tijd bezig was om de schors van deze boom uit te pluizen.

1.
AfbeeldingRed-breasted Nuthatch by Danny van Diermen, on Flickr

2.
AfbeeldingRed-breasted Nuthatch by Danny van Diermen, on Flickr

3.
AfbeeldingRed-breasted Nuthatch by Danny van Diermen, on Flickr
Kiwi says hi!
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Met lastige lens bedoel je waarschijnlijk dat ze nogal zwaar is. Die 500 mm F4 is een toplens maar een statief is toch wel nodig, voor heel korte tijd durf ik die toch al eens uit de hand te gebruiken. Deze lens is het best geschikt om in een schuilhut te gebruiken.
De boomklever staat er trouwens mooi scherp op.
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Dankjewel Paul :)
Zwaar is de lens zeker, gelukkig had ik er een zwaar statief (ik dacht de Sirui R-3213X) en dito schommelkop bij.
Met lastig bedoel ik meer dat het lastig is om om kleine, beweeglijke vogeltjes goed op de foto te zetten maar dat zal in dat geval elke lens lastig maken.
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind de eerste foto de mooiste, al had die nog wel wat crop mogen hebben naar mijn smaak. Bij de tweede en derde vind ik de boomklever net wat teveel wegvallen tegen het (te) lichte schors. Wel mooi scherp!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar