Zwaan in mooie natuur

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Peet3kabo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2018 12:01

Had laatst deze foto gemaakt waarvan wij hem zeer geslaagd vonden. Benieuwd wat jullie ervan vinden.


https://flic.kr/p/SZ4QUy
Laatst gewijzigd door 1 op Peet3kabo, in totaal 10 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Als je de bbcode knipt en plakt, wordt de foto zichtbaar:
AfbeeldingZwaan by Peter van der Meulen, on Flickr
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind het in de basis een mooie foto. Twee verbeterpunten zouden zijn:
- vooraf: kijken of je de zwaan nét wat vrijer had kunnen fotograferen, nu wordt hij geraakt door het riet;
- achteraf: bewerk je na? Deze foto kan met een paar kleine dingen, zoals het verhogen van contrast, veel meer pit krijgen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Peet3kabo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2018 12:01

Ik was al aan het zoeken, was weer tijdje terug dat ik een post had geplaatst ivm een mega verbouwing thuis waar ik nog volop in zit.
Peet3kabo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2018 12:01

MarcoEOS550D schreefCOLONIk vind het in de basis een mooie foto. Twee verbeterpunten zouden zijn:
- vooraf: kijken of je de zwaan nét wat vrijer had kunnen fotograferen, nu wordt hij geraakt door het riet;
- achteraf: bewerk je na? Deze foto kan met een paar kleine dingen, zoals het verhogen van contrast, veel meer pit krijgen.
Ik snap je eerste punt, was tegelijk lens aan wisselen en zwaan zwom aardig door. Niet naar gekeken en snel gedrukt.
Punt twee, nee nabewerking is nog een ding waar ik mij in moet verdiepen. Maar vond de basis ook al behoorlijk en daarom wou ik hem ook ff delen.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Deze foto laat bij mij een heel mooi stukje natuur zien, die zwaan hoeft niet echt de blikvanger te zijn. Verdiepen in nabewerking kan echt wel de moeite zijn, enkel zien dat je daarin niet overdrijft.
Voor mij is het een mooi plaatje.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

+1
Apple fan, Canon volger...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar