Hond

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Gemaakt met
Canon EOS 80D
Canon EF-S 50mm 1:1.8
LED ringflitser met gele filter
Sluiter 1/200, ISO 160

Afbeelding
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Petje af, mooie foto. De ambiance gecreëerd door het geelfilter doet het ook goed.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind het geen mooie foto! Zo close verwacht ik meer scherpte en het portret vind ik ook niet mooi gesneden.
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Uiteraard mag iedereen denken wat hij of zij wil. Ik wil wel opmerken dat dit geen studio of geplande fotografie was, ik liep even door de pits heen bij een race en deze hond lag op een tafel en had last van de hitte. Even snel een shot gedaan waar de witte tentdoek op de achtergrond prima mee hielp om het een soort van studio effect te geven. Er is niets geknipt of bewerkt, de originele 24mpix foto ziet er ook zo uit.
En ik moet zeggen dat de gele flitser inderdaad eenbepaalde sfeer aan de foto toevoegt.

De eigenaar van de hond zag de foto en wilde het originele bestand welke nu ook op canvas geprint gaat worden.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Voor mij is het precies voor het doel wat je beschrijft een bruikbare foto. De zachte sfeer vind ik mooi.
Eventueel zou je de ogen nog wat meer contrast kunnen geven...
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 3

jonggolde schreefCOLONIk vind het geen mooie foto! Zo close verwacht ik meer scherpte en het portret vind ik ook niet mooi gesneden.
Ik ben het wel met je eens. Te krap gekaderd. Zijn kinnetje had er in zijn geheel op gemogen en zijn wenkbrauwen ook.

Toch nog een vraag aan TS:
Geelfilter voor een flitser? Of bedoel je een diffuser, je weet wel, een kapje.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Ik ben al lang blij dat dit niet jouw hond is,
dat zou pas erg zijn :lol:
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Fotografisch wellicht minder interessant, maar de eigenaar van het hondje zal er ongetwijfeld heel blij mee zijn en dat is ook wat waard!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mijn eerste reactie was ook "mwah". Maar na een paar keer kijken ben ik ;m steeds meer gaan waarderen. Juist door de krappe kadering krijgt de blik meer aandacht.

Ben wel benieuwd wat er allemaal nog meer uit te halen zou zijn.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Ik ben geen pro en zit ook nog helemaal niet aan het einde van een leercurve maar sinds ik de 80D heb ben ik wel meer aan het spelen met volledig handmatige settingen waardoor ik ook meer resultaat haal en ook met het gebruik van de flitser welke ik voorheen alleen als lamp gebruikte om bepaalde objecten voor reviews beter in beeld te krijgen. En nogmaals, voor een enkele shot toch een prima resultaat.

Als antwoord op de vraag wat voor filter: het gaat om deze flitser:
http://www.dx.com/p/travor-rf550d-1-6-l ... 3PWVWkUnVk
Waar gekleurde kapjes bij zitten voor de kleureffecten.
flopdoc
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2019 14:07

Ik vind m mooi, en de eigenaar zelfs ook- dat lijkt me t belangrijkst. Afgesneden kader- de blik is meer dan voldoende de aandachtstrekker vind ik.
EOS 80D | Tamron 10-24mm f/3.5-4.5 Di II VC HLD | Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 VC USD | Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 | Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS | Canon EF 50mm 1.8 II | Tamron 70-300mm f/4-5.6 DI VC USD
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

Ieder zijn mening uiteraard. Maar als de eigenaar van de hond deze op canvas wilt, zal hij de foto wel meer dan ok vinden en dan is zo'n 'snel shot' zeker geslaagd in de opzet.

Persoonlijk zie ik mijn hond liefst in zijn 'echte' kleur en ook hier vraag ik me af of het geelfilter de foto recht aandoet tov de 'echte' kleur zonder filter. Maar dat zullen we nooit weten.
Bij mensenportretten mag er steeds bovenaan een stuk afgesneden worden, maar bij dieren wordt daar direct commentaar op gegeven. Raar gegeven vind ik dat persoonlijk.
Onderaan had ik ook graag iets meer ruimte gezien. Want daardoor creëer je het meest dat 'krap ingekaderd gevoel'.

Jammer van de minder gunstige omstandigheden voor de hond ter plaatse. Maar je hebt er jezelf en de eigenaar zeker een plezier mee gedaan.
De overgang naar de BG vind ik zeker wel mooi verlopen en passen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar