IJslanders in de sneeuw

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Teunelientje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2017 19:36

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste foto-post op dit forum. Deze foto's zijn gemaakt met een canon 1200D (18-55mm lens). Ik heb de camera van een vriendin kunnen lenen om uit te proberen voor welke camera ikzelf uiteindelijk ga.
Ik ben een beginnend fotograaf en nu is het enkel nog een kleine hobby van mij, echter wil ik me hier helemaal thuis in gaan maken en zoveel mogelijk leren. Zo ook de beeldbewerking achteraf waar ik nu nog een leek in ben.

Paarden zijn eigen verzorgpaarden dus ik heb altijd modellen klaar staan om te oefenen.

foto's zijn onbewerkt :oops:

Groetjes Eline

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Alvast enkele tips naar aanleiding van deze foto's. Let op dat de horizon recht staat. evenals gebouwen. Tenzij het echt de bedoeling is. Probeer ( foto 1 ) het onderwerp niet precies in het midden te plaatsen. Ik vind de tweede foto het best omdat ik de compositie wel aardig vind en de focus in ieder geval op het oog ligt. De vierde foto vind ik eerlijk gezegd drie keer niks. Als het om het ijs op de staart gaat zou het veel scherper moeten zijn. Gaat het om de staart dan vind ik de compositie gewoon niet mooi. Die derde foto staat dus erg scheef en het hoofd van het paard is veel te donker. Behalve goed oefenen kun je op deze site veel leren door alle berichten en commentaren te lezen. Veel plezier en succes met jouw nieuwe hobby.
snarie

jonggolde schreefCOLONAlvast enkele tips naar aanleiding van deze foto's. Let op dat de horizon recht staat. evenals gebouwen. Tenzij het echt de bedoeling is. Probeer ( foto 1 ) het onderwerp niet precies in het midden te plaatsen. Ik vind de tweede foto het best omdat ik de compositie wel aardig vind en de focus in ieder geval op het oog ligt. De vierde foto vind ik eerlijk gezegd drie keer niks. Als het om het ijs op de staart gaat zou het veel scherper moeten zijn. Gaat het om de staart dan vind ik de compositie gewoon niet mooi. Die derde foto staat dus erg scheef en het hoofd van het paard is veel te donker. Behalve goed oefenen kun je op deze site veel leren door alle berichten en commentaren te lezen. Veel plezier en succes met jouw nieuwe hobby.

Ben met het meeste wel eens, behalve dat de horizon erg scheef staat, (misschien loop het weiland schuin af), als ik nml naar de paarden kijken staan die toch redelijk recht, ik ben daar ook vaak ingetrapt door te kijken naar de horizon, (bij een waterliijn gaat dat prima) is er geen water maar staan er mensen of dieren dan kijk ik of die recht staan :-)
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Snarie, huizen worden wel waterpas gebouwd op de eerste foto staat het huis niet recht.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Hoi Eline,

Goed, de horizon is besproken :wink:
Verder sluit ik me bij Jonggolde aan.
Let in foto 1 idd op het centraal zetten van je onderwerp in de foto, hij staat erg in het midden probeer hier eens andere composities zal je het zelf zien.
Foto 2 erg leuk gedaan/gezien door het oog op de herhaling van het oog in de achtergrond, als je hier wel bewerkt had zal je zien dat door verscherping dat oog en die haren er nog mooier uitspringen , let hier ook een beetje op de compositie , het voorste oog rechts onder zit bijna aan de rand terwijl de ruimte links boven niet veel toevoegt dus daar had je iets meer uit kunnen halen .
Foto3 de kop van de pony aan deze kant is erg donker omdat dat de schaduw kant is, ga zo staan dat er mooi het licht op het oog valt dat is meestall toch wel het mooist .
foto4 , idd let daar op de scherpte en bedenk wat wil je laten zien , nu zien we een onscherpe bos met haar en ijs , daar is ook in de nabewerking meer uit te halen .

:wink:
Veel plezier verder met oefenen en gewoon foto's blijven plaatsen hier daar leer je veel van.

Gr
Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar