Torenvalkje

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Meestal zie ik roofvogels tijdens het autorijden en daar waar ik niet zomaar een twee drie kan stoppen. Vandaag had ik het geluk dat ik bij het strand al uit de auto was gestapt en ik dit valkje zag bidden. Terwijl ik stil bleef staan kwam het telkens een stukje dichterbij zodat ik uiteindelijk een tweetal foto's kon maken.
1
Afbeelding

2
Afbeelding
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

hij staat er mooi op zo met z'n koppie in de zon :-)

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Dank je Michiel dat jij de moeite hebt genomen om te reageren. Complimenten zijn leuk maar met kritiek ben ik even blij. Jammer dat er zo weinig gereageerd wordt terwijl ik zelf best wel vaak reageer op foto's van anderen. Tegen de rest wil ik zeggen: Ik hoop dat het kijken niet te veel moeite heeft gekost! :) :)

Gr. Henriëtte
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik zie ze nu pas ;)

Mooie waarneming, en zeker de eerste foto vind ik mooi. De tweede vind ik wat minder, daarbij ontbreekt het "glimmertje" in het oog, en de rechtervleugel valt weg achter het valkje. De totale houding bij de eerste vind ik mooier.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie foto waarbij ik een duidelijke voorkeur heb voor de 1e. Beide vleugels in beeld en het kopje net iets mooier in de zon waardoor zijn oog mooi zichtbaar is.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

jonggolde schreefCOLONDank je Michiel dat jij de moeite hebt genomen om te reageren. Complimenten zijn leuk maar met kritiek ben ik even blij. Jammer dat er zo weinig gereageerd wordt terwijl ik zelf best wel vaak reageer op foto's van anderen. Tegen de rest wil ik zeggen: Ik hoop dat het kijken niet te veel moeite heeft gekost! :) :)

Gr. Henriëtte
Hoi Henriëtte,

als ik kritiek zou hebben zou ik die ook wel geven, maar dit zijn gewoon twee mooie platen. Zou ze zelf in elk geval niet beter hebben kunnen maken.

En ja, het is zo nu en dan stilletjes op het forum. Gewoon blijven posten, wie weet trekt het weer wat aan.

Gr,


Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
LandRobert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2009 06:19
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Hij staat er netjes op. Kopje op foto 2 net wat rustiger en kijkt iets lekkerder. Kan ook aan mij liggen.

En wat de reacties, ik zie dat veel.
One Life Live it

7D mkII, sigma 50-500 4.6-6.3 EX APO DG HSM, Canon EF 24-105 ..........
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Ik zie ze ook pas nu, waarschijnlijk omdat ik de laatste tijd alleen maar met m'n neus in de boeken zat. Maar na een tijdje afwezigheid heb ik inderdaad het idee dat het forum bijna aan reanimatie toe is. En daar moeten we echt met z'n allen zelf voor zorgen.

Ik vind het mooie foto's, met een voorkeur voor de eerste vanwege de houding van de kop en het licht dat op de kop en de staart valt.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Prachtig Henriëtte, vooral de eerste met dat fraaie licht op zijn koppie!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Mooie foto's,alleen je tekst had ik wat kleiner en transparanter gemaakt dit leidt teveel af.
Op de tweede foto zou ik de schaduw partij bij het oog wat oplichten
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Voor mij zeker de eerste foto!
Tweede is het oog wat te donker...
Hoeveel mm heb je gebruikt?En op crop of ff?
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Nr 1 voor mij door de wat lichtere kop en beide vleugels mooi in beeld.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

Mooi foto's. Ik vind vooral de tweede het meest bijzonder. Die overdenkende blik van dat hij iets gespot heeft op de grond en zijn strategie aan het bepalen is. :-)

Wellicht een idee om het gebied/de schaduwen rond het oog iets meer op te lichten, zodat de uitdrukking van zijn kop nog beter naar voren komt?
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Nummer 1 vind ik het mooist.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Eerst is een mooie foto, al vind ik vaak met dit soort foto's dat de overgang van de hooglichten naar de schaduwpartij wat lastig kijkt.
Ik had liever de schaduw nog ietsje lichter gehad en miss de hooglichten nog ietsje terug.

De tweede foto kijkt niet helemaal lekker door de houding, de vleugelslag is in mijn ogen niet de meeste sierlijke houding van roofvogels.
Des ondanks is de scherpte op beide platen dik voor elkaar!
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

@ Michiel. Ik heb 400 mm gebruikt en ik was zelf zo blij met deze foto's omdat het volledige opnames zijn zonder te croppen. Ik breng wel altijd het originele formaat 800x533 terug naar 800x515. Dat vind ik net iets mooier.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik zie dat ik hier nog helemaal niet op gereageerd heb :oops:

Nr1.
Dit de beste van de twee. Mooi doorschijnend licht op de veren. De kop goed belicht, zodat het oog ook goed zichtbaar is.

Nr2.
Houding van de vleugels is minder.
De kop is wat gedraaid, waardoor het licht niet mooi op de kop valt. Het oog is daardoor heel donker, wat eigenlijk wel een punt moet zijn waar je normaal gesproken meteen naar kijkt.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

jonggolde schreefCOLON@ Michiel. Ik heb 400 mm gebruikt en ik was zelf zo blij met deze foto's omdat het volledige opnames zijn zonder te croppen. Ik breng wel altijd het originele formaat 800x533 terug naar 800x515. Dat vind ik net iets mooier.
Knap! Snap dat je er blij mee bent, dat zou ik ook zijn :-)
Tamme Lurk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2016 14:30

Nummer 2 kan mij helaas niet bekoren. Het oog is veel te donker waardoor de foto niet lekker oogt.
Foto nr 1 vind ik dan iets beter
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

@ Tamme Lurk : Foto 1 vind je dan iets beter! Probeer het eerst maar eens zelf na te doen. Volledige opname zonder te croppen. En daarna maar eens zien of jij er toch ook niet net zo blij mee zou zijn als ik! :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar