Ijsvogel (test met 100-400 L mk2 + 1.4x Ext.)

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

Afgelopen maandag toch een Canon extender gehaald voor iets meer mm.
Dinsdag gelijk maar getest op de ijsvogel .
Persoonlijk vind ik het resultaat niet slecht . aangezien ik het diafragma helemaal open had.
deze instellingen zijn er gebruikt.
F8 iso 800 1/60 560 mm (400x1.4) plus crop van 1.6 (7dmk2)
verder is de foto ook nog eens 60 procent gecropt .

Afbeelding
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Acceptabel resultaat, maar de echte scherpte is er niet.

Ben benieuwd wat het resultaat zonder de ext zou zijn geweest, maar wel met het croppen dus. Dat zou toch scherper moeten zijn lijkt mij.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

dat heb ik niet getest, maar vergeet niet , het was bewolkt en het beestje zat behoorlijk ver weg.
en de sluitertijd van 1/60 op mijn 900mm (als ik de 1.6 crop van de camera meetel) uit de hand.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

1.6 factor mag je eigenlijk niet meetellen vind ik, aangezien dit meer met de sensor te maken heeft, effectief aantal mm is dan 560mm.

Bewegingsonscherpte is het ook niet.

Mss wat mindere kwaliteit door het sombere weer icm de afstand?

Mss nog eens een poging met wat beter weer.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Voor een 60% crop vind ik dit een heel mooi resultaat!
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Je kan weinig zinnigs zeggen over de kwaliteit als je zowel uit de hand opnames maakt en daarna ook nog flink gaat croppen..... wat je nu overhoud is kwalitatief verre van bijzonder, maar dat was met veel lens combinaties het geval geweest.
De AF werkt in ieder geval wel naar behoren.... en dat is wat je met een 1.4x mag verwachten. Dat en een kleine teruggang in kwaliteit.

Hier zit je nu op iets van een 2.5x met je optische en sensor vergroting. Dan blijft er simpelweg minder (of geen) kwaliteit over en zal het nooit echt scherp zijn. Uit de hand maakt het dan alleen maar erger....
Leuk voor een privé opname maar niet om er verder iets mee te doen.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

commercieel doe ik toch niets, dus daar is het zeker niet voor . en weet zeker als het weer beter was geweest dan het resultaat ook beter was geweest .
ik zelf ben het ook eens met sunblade als ik alles bij elkaar op tel , niet de ideale weersomstandigheden , lange afstand , 60 procent crop en dan ook nog eens 1/60 uit de hand .
voor zover mij verteld is , is dat des te verder het onderwerp van je af is des te minder detail hou je over . ook al zou je een 800mm objectief hebben .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik gebruik mijn 100-400mm nooit icm met mijn 1x4 extender. Toch valt het resultaat mij, gezien de overige omstandigheden, reuze mee.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

jonggolde schreefCOLONIk gebruik mijn 100-400mm nooit icm met mijn 1x4 extender. Toch valt het resultaat mij, gezien de overige omstandigheden, reuze mee.
ja klopt dat vind ik persoonlijk ook , het kan scherper helemaal mee eens maar ik vind het niet slecht.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
EdvdB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2015 21:22
WoonplaatsCOLON Sappemeer
CONTACTCOLON

Ik vind het resultaat helemaal niet slecht. Scherpte is niet alles en zaligmakend! Vooral het oranje pluimpje boven de vleugel vind ik leuk: hij zal weldra gaan zitten poetsen om zijn verenpakje weer op orde te brengen...
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Een mooie, scherpe foto van de ijsvogel.
Klopt de kleurtemperatuur wel? De tak is volgens mij te paars en ook in de achtergrond komt dat terug.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

fotoarts schreefCOLONEen mooie, scherpe foto van de ijsvogel.
Klopt de kleurtemperatuur wel? De tak is volgens mij te paars en ook in de achtergrond komt dat terug.
dat is iets wat me nu ineens opvalt , ik weet dat de WB op Auto staat maar vind het zelf ook ietsje te paars . zal dat aanpassen .
bedankt voor de opmerking.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar