Zeevogels

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Op Ameland heb ik afgelopen weekend onderstaande foto's kunnen maken.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding
Ella36
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2012 19:24

Leuke variatie, maar het lijkt dat 1 en 2 niet echt scherp zijn. De andere 3 zijn goed scherp en kijken lekker weg.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt voor je reactie Ella. De tweede foto is een 74% crop. Op 100% is de snavel wel scherp (genoeg) naar mijn mening. Maar het vogeltje is vrij klein geheel in de hele foto, en hoe verder weg hoe minder detail er zichtbaar is natuurlijk.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind de laatste twee foto's mooi. Foto 1 en 2 schieten technisch tekort en van de derde foto vind ik dat de compositie iets beter had gekund door de vogel uit het midden naar links te plaatsen.
De hooglichten van de laatste foto zouden nog ietjes teruggeschroefd kunnen worden.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt voor je reactie Jonggolde. Ja ik ben wel eens dat de eerste twee wat tekort komen. Was echter al blij dat ik deze razend snelle vogeltjes "redelijk" erop had staan. Zal nog eens een nieuwe poging moeten wagen. :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar