Uilen

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Zo loop ik jaren met mijn 100-400 te struinen om een keer een buizerd te fotograferen, loop je tijdens een zondagse ochtendwandeling langs woonwijk tegen 10 uilen aan die zich schuil houden in sparren en dennen. Nadat bewoner tuin in loopt vliegen daar ineens verschillende uilen. Camera pakken en schieten maar. Blijken ransuilen en velduilen te zijn. Nadat de rust weer was terug gekeerd gingen ze weer tussen het groen. Nooit eerder geweten dat op 300 meter van huis deze uilen zich schuil hielden.

Misschien niet allemaal even scherp, maar deze bijzondere gebeurtenis wil ik toch wel delen.

47687

47686

47685

47689

47684

47688

Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Zo zie je maar weer, dat je nooit ver van huis hoeft om iets moois te vinden.

De 2e foto met de uil in vlucht heb je mooi gepakt.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Veel tijd had ik niet, camera pakken en instellen en klikken maar. Komt toch ook stukje geluk bij kijken.
Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Mooi...
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
Gebruikers-avatar
Walter Soestbergen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008 09:43
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

en dat zo dichtbij huis, is toch een hele belevenis
waltersoestbergen.nl | Canon 7DMKII / 300mm IS USM f4 / 500mm IS II USM f4 / 1.4TC | Sigma 150mm HSM EX f2.8 OS
Gebruikers-avatar
Jeb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 09:00
WoonplaatsCOLON Doetinchem

prachtig! vooral nr 2.!
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Nu ik weet dat ze er zitten zie ik ze dan ook elke dag. 's Morgens loop ik daar met mijn hond bij het ochtendgloren en dan zie je ze heel actief rondvliegen.
Helaas wil 1 van de bewoners zijn boom waar de ransuilen zitten kappen, omdat ze zoveel braakballen en uitwerpselen achterlaten. Onvoorstelbaar.
Gebruikers-avatar
Sidonia
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2008 19:07
WoonplaatsCOLON Workum
CONTACTCOLON

Een hele mooie belevenis, heb ik zelf ook gehad. Nu je weet dat ze er zijn kun je nog eens terug en je spul rustig op orde maken en schieten maar ;-) Plaat 2 vind ik ook erg mooi.
"Niet geschoten is altijd mis!"

EOS 50D | EF-S 17-55 mm IS | EF 70-200mm f/4 L IS USM | Soligor 1.4x DG Pro TC | Speedlite 430 EXII | Canon Powershot A570IS.
Tevens Photoshopper...en kattengek!
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Helaas vliegen ze niet overdag. Zitten heel rustig hele dag op zelfde plek. 's Avonds hoor je ze wel en in de schemering zie je ze ook rondvliegen. Dit was echt een 'lucky" moment, doordat de bewoner de tuin in liep.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar