Kleur verzadiging weg na uploaden naar forum

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Ik wilde deze foto uploaden om hier te laten beoordelen. Tot mijn verbazing zag ik dat de foto na het uploaden er heel anders uit ziet dan op mijn pc.

Het gaat hier om hetzelfde bestand. ik heb een printsceen gemaakt van het bestand in mijn prive galley van het forum en het jpg bestand geopend op me pc

Kan iemand mijn vertellen war er hier iets fout gaat. Alvast bedankt.

47438

"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

D'r gaat niets fout. Het is de fotodatabase achter het forum die er toch op de een of andere manier automatisch iets mee doet. Kun jij niets aan veranderen behalve je foto ergens extern wegzetten
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 4

Je foto heeft een embedded AdobeRGB-profiel.
Zet dat voor het exporteren eens om naar sRGB.
Grote kans dat je kleuren er wat beter uitzien.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Probleem doet zich alleen voor in mijn prive gallerij.

De geplaatste foto in het forum is wel goed. Wat mijn betreft kan hier een slotje op deze post
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar