Schildpad

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Friso75
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2014 17:11

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Hallo Frisco 75
Opzicht een heel leuke foto,mooie weerspiegeling kleur niets mis mee.
Toch voor de volgende keer als je enthousiasme wat onder controle hebt moet je over de volgende dingen gaan nadenken.
Het zou in dit geval mooier zijn als de de schilpad wat meer kijkruimte zou krijgen,zal de foto zeker meer kracht geven.
Ook de horizon zou ik rechtzetten.
Probeer ook omdat dit zo'n mooie symmetrische spiegeling is de spiegeling in zijn geheel erop te krijgen,geeft zeker een stuk meerwaarde.
Probeer ook het scherpte punt op de juiste plaats te krijgen ,mischien een beetje nabewerking.

Nogmaals verder mooie plaat.
Groet Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Friso75
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2014 17:11

Het is geen FrisCo, maar Friso. Eerlijk gezegd zag ik de weerspiegeling pas toen ik de foto aan het bewerken was ;-) Het is idd jammer dat de hele schildpad niet in de weerspiegeling terugkomt.
Ja, dieren heb ik meestal in het midden van de foto staan ... op een 1 of andere manier let ik dan minder op de regel van de derden.

Waar moet volgens jou het scherptepunt zitten?

Bedankt voor de tips! Altijd fijn als er mensen zijn die naar je foto's kijken en opbouwend kritiek geven.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Er is niks mis mee om onderwerp af en toe in het midden te plaatsen. Regels mogen overtreden worden wat mij betreft. Doe ik ook met regelmaat. Helaas werkt het in deze foto voor mij persoonlijk niet zo goed. Het duurt even voordat ik na het onderwerp kijk wat jij wilde vast leggen. Dit komt om dat mijn ogen op één of andere manier toch altijd eerst naar het licht gaan.
Voor mij werkt de compositie helaas niet zo sterk dit keer. Keep on the good work!
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
poezemienie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2014 07:15
WoonplaatsCOLON Stekene
CONTACTCOLON

Als ik de schildpad zou willen laten zien zou ik het linkse naast de schildpad er al af snijden.
Het lis is wel goed maar de lichte plekken bovenaan zouden er ook af moeten omdat
die toch de aandacht trekken ipv de schildpad.....scherptepunt op het onderwerp en je opname
gaat al stukken beter ogen.... :wink:
the important thing is not the camera but the eye
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar