AWD Amsterdamse Waterleiding Duinen 28/10/2014

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Gisteren, dinsdag 28 oktober 2014, weer eens naar de AWD gegaan. De dag begint mistig, en dat blijft zo tot ca. 15:00 uur. Desalniettemin mooie dag gehad, met imo geslaagde fotos. Een kleine impressie:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken.

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Mooie serie. De vos lekker close. Een fraaie pose bij nr 3. Ik zou bij nr 4 een de lichte lucht afsnijden en het hert iets oplichten zodat alle aandacht daar valt.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

Ik bekijk dit soort series altijd met een jaloerse blik. Dit soort taferelen kom ik nou nooit tegen. En áls ik eens een ree spot, heb ik mijn camera niet bij me.
Kortom: een serie om jaloers op te zijn, met voor mij als uitspringer #4. Wat een rust straalt daar uit.
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

Knappe foto's met een voorkeur voor 3, mooie omgeving met een zo mogelijk nog mooier dier erbij.
Een vos lijkt me ook super om eens te kunnen fotograferen.
Bij 4 is het jammer dat het reetje niet meer naar jou richting kijkt, de omgeving vind ik dan wel weer mooi, met dat water en die mist.

Hoe krijgen jullie deze (schuwe) dieren op de gevoelige plaat? Blijf je dan op 1 plek wachten? En met welke lens zijn deze bv gemaakt?
Ooit... Wil ik ook een vos te pakken krijgen, uiteraard op foto alleen!
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Telescoop, ga een keer mee naar het gebied? Anderen zijn uiteraard ook welkom? (oh oh ik zie evt een AWD meeting aankomen).

Kiran, bedankt voor je kritiek, maar ik vind bij #4 dat de lichte lucht het mistige van deze dag laat zien. Ik hoefde geen aandacht voor alleen het hertje, ik vond het totaalplaatje erg mooi, waar het hertje gewoon mooi inpaste. Ik snap je punt over de lichte lucht uiteraard wel....in andere situaties zou ik je advies hebben opgevolgd.

Lynn85...zie mijn reactie voor Telescoop ;-). En de fotos zijn gemaakt met mijn 100-400 mm
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

Ik zou heel graag eens mee gaan naar zo'n gebied, alleen is het voor mij 2u30min rijden :(
Als het een keer wat dichterbij is hou ik me aanbevolen. Bedankt voor het aanbod!
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Mooi hoor, voor mij foto 3 en 4, heerlijke sfeer heb je daar te pakken. IK ben ook wel in voor een meeting in de AWD
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mooie foto's, die vossen daar staan vaker op de foto dan menige olifant in de dierentuin. :wink: Voorkeur voor nummer 4 en snap waarom je de lucht zo hebt gelaten. Deze foto straalt rust uit en geeft een mooie weergave van dit stuk natuur en het moment van de dag.

Ook ik ben wel in voor een wandeling in dit gebied.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Mooie serie. waarbij ik 3 en 4 echt prachtig vind.
Ik zou ook van de 4e een reepje eraf halen aan de bovenkant, maar zodanig dat er rechts in de foto nog wat lucht zichtbaar blijft.
Fijne sfeer zit er in die foto.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Erik je zet hier een hele mooie serie neer.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Mooie serie hoor, met als uitschieter nr.4, dat is er eentje om in te lijsten.
Rondje awd zie ik wel zitten, als er wat afgesproken word probeer ik er zeker bij te zijn.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Het wordt eentonig, maar inderdaad een heel geslaagde serie! Ik zou graag een keer meegaan als er een AWD "meeting" komt!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

@Lynn, zo schuw zijn de diertjes in de AWD niet. Zeker de (dam)herten niet. Die lopen gewoon op enkele meters voor je langs. Natuurlijk vereist een en ander wel een subtiele aanpak. Als je gaat roepen KIJK, EEN HERT!!!! - ja dan rennen ze w.s. weg ;) Verder valt het wel mee. Ze zijn behoorlijk gewend aan bezoek :)

Nummer 4 zag ik FB ook voorbij komen. Gek genoeg maaktie ie daar meer indruk. Ik denk dat dat komt door de grootte. Je weet dat je tot 1024 px kan op het forum? Ik zie ze altijd graag lekker groot :)

Maar nog steeds geeft nummer 4 een prachtig rustgevend en schilderachtig tafereel weer. Ik zou m zo aan de muur willen hangen, want hij zou zo geschilderd kunnen zijn met heerlijke kleuren. Een winnaar!
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooie serie.

Ik heb het niet zo op dat massale gedoe in de AWD om de vosjes vast te leggen. Dat is geen uitdaging in mijn ogen.

Maar nr.3 en zeker nr.4 zijn daarin tegen heel mooi. Heerlijke sfeer.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar