ook een paar birdies....

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

1. Ik ben hier de baas; dat zie je toch wel?!

46760

2. Echte liefde, tussen vogel en verzorgster

46761

3. Oehoe

46762

4. De vrije vlucht van de Arend kostte de valkenier bijna een oog...

46763

5. ...terwijl je toch zou denken dat de arend ook tijdens de vlucht een scherp oog heeft....

46764

6. Slaperige sneeuwuil

46765

Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Foto 5, Die Kop, Geweldig mooi moment vast gelegt
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Foto 5 heb je geweldig goed vast gelegd Jaap!
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Idd! Foto 5, echt geweldig moment. Foto 2 had wat mij betreft achterwege gelaten kunnen worden wat betreft de serie.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie serie! Foto 5 vind ik ook mooi, maar had ik graag ruimer gekaderd gezien. Ik ga voor foto 1, haarscherp en heel mooi vastgelegd.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Dank voor jullie reacties!

Off topic

Het blijft trouwens toch een raar fenomeen op dit forum dat er zo weinig (gericht) gereageerd wordt. In het geval van dit topic: 114 keer bekeken en slechts 4 reacties.

Voor alle duidelijkheid: het gaat mij niet om het aantal reacties hoor! Feit is wel dat er van al die forumleden slechts een zeer klein aantal is dat de moeite neemt om serieus te reageren op foto's van anderen. Terwijl die (respectvolle) interactie over foto's toch het bestaansrecht is (zou moeten zijn) van dit forum.

Of....zie ik iets over het hoofd?
Groeten, Jaap
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

erg leuke serie Jaap.
portretfoto 1 is prachtig, zo statig en stoer,
2 is mooi vanwege de interactie tussen mens en dier en bij 5 heb je een prachtige moment en mooie pose te pakken.
dit zijn voor mij de toppertjes uit je reeks :)
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Jaap Koole schreefCOLONHet blijft trouwens toch een raar fenomeen op dit forum dat er zo weinig (gericht) gereageerd wordt. In het geval van dit topic: 114 keer bekeken en slechts 4 reacties.
Valt nog mee: op het Nikon-forum heb je vaak géén reacties. Op veel andere fora zie je hetzelfde fenomeen. Zou het graag anders zien, maar heb het zelf maar geaccepteerd en probeer zelf niet in de valkuil te vallen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Tsja met zulke mooie platen, dan valt het niet mee nog tips te geven. Zeker niet door mensen (zoals ik) die dat niveau nog niet halen :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Jaap Koole schreefCOLONDank voor jullie reacties!

Off topic

Het blijft trouwens toch een raar fenomeen op dit forum dat er zo weinig (gericht) gereageerd wordt. In het geval van dit topic: 114 keer bekeken en slechts 4 reacties.

Voor alle duidelijkheid: het gaat mij niet om het aantal reacties hoor! Feit is wel dat er van al die forumleden slechts een zeer klein aantal is dat de moeite neemt om serieus te reageren op foto's van anderen. Terwijl die (respectvolle) interactie over foto's toch het bestaansrecht is (zou moeten zijn) van dit forum.

Of....zie ik iets over het hoofd?

Mooie serie Jaap, vogels zijn een dankbaar object om te fotograferen. Waar was deze locatie?
offtopic. Op elk forum is er een harde kern die reageert, maar vaak is het moeilijk om op een gemotiveerde wijze te reageren.
Op mijn eigen forum (motoren) durfde je soms niet te reageren of had je geen zin om te reageren daar je van te voren al wist waar het op uit draaide.
Ook in fotografie zit een grote leercurve waarbij een ieder een kans moet krijgen zijn prestaties te verhogen en daarbij is het vooral belangrijk
een ieder in zijn waarde te laten en daar waar mogelijk positief te ondersteunen met gerichte tips en leermiddelen.
Ik heb hier ook wel eens reacties gehad waarbij ik dacht, waarom op deze wijze wat draagt dit bij tot enige positieve meerwaarde aan dit forum.

Ps hoeveel bewegingsruimte had je nog op het brandpunt nr 5 ( die beesten zijn zo snel)
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Jaap, mooie serie weer uiteraard.

Ik heb hier ook wel eens reacties gehad waarbij ik dacht, waarom op deze wijze wat draagt dit bij tot enige positieve meerwaarde aan dit forum.
Dat is een probleem op dit soort forums, ze gooien even een mening eruit en verdere reactie`s blijven daarna uit. Daar zit niemand op te wachten, wat dat betreft kun je hier beter een vraag stellen over het aantal vakjes in een bepaald merk foto tas, want dan heb je zomaar 15 reactie`s.
Maar werkelijk een onderbouwde mening over een foto zal altijd moeilijk blijven.

Sorry moest even.
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Anoniem 4

Jaap Koole schreefCOLONDank voor jullie reacties!

Of....zie ik iets over het hoofd?
Ja, Jaap, je ziet iets over het hoofd, namelijk dat een forum interessant wordt door interactie.
Jij beklaagt je over weinig reacties, dus over het aantal.
Je gaat echter inhoudelijk niet in op de kanttekeningen die anderen wel gemaakt hebben bij je foto's.
Jouw enige reactie is "Dank voor jullie reacties". Dat heb ik al meer gezien in topics van jou, maar ook van anderen, want je bent geen uitzondering.
Dat nodigt niet echt uit om serieus naar je foto's te kijken en daar opbouwend kritiek op te geven.
Als je wel inhoudelijk reageert, krijg je daar van zelf weer reacties op en gaan ook anderen reageren.
Wil je de interactie die volgens je eigen woorden het bestaansrecht van dit forum zou moeten zijn, dan doe je er goed aan om zelf ook respectvol reactie te geven.

Anders gaan we met zijn allen deze kant op

46776

46777

Voor de hier geplaatste foto's is wat mij betreft dan de eerste van toepassing. :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dank voor deze insteek Gerard... zorgt ervoor dat ik hier zelf in ieder geval weer alerter op zal zijn!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Mooie serie, mag ik vragen waar je geweest bent?

Er is al veel gezegd. Dat ga ik niet herhalen. Ik vraag me af of 5 niet beter uit de verf komt als je het boven het riempje af zou snijden (?)
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

MarcoEOS550D schreefCOLONDank voor deze insteek Gerard... zorgt ervoor dat ik hier zelf in ieder geval weer alerter op zal zijn!
Marco, betekent dit nu dat jij het eens bent met Gerard? Lees nog even terug wat hij schrijft. Een van de elementen is, dat hij de suggestie wekt dat ik niet respectvol zou reageren. Als je het daar echt mee eens bent, dan hoop ik dat rechtstreeks van jou als moderator te horen, en niet "via de band".
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Svennie schreefCOLONIdd! Foto 5, echt geweldig moment. Foto 2 had wat mij betreft achterwege gelaten kunnen worden wat betreft de serie.
Dank voor je reactie. Foto 2 is typisch voor de sfeer van deze valkerij en mag - in mijn beleving - niet ontbreken. Het gaat om http://www.falconcrest.eu/
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Jaap Koole schreefCOLON
MarcoEOS550D schreefCOLONDank voor deze insteek Gerard... zorgt ervoor dat ik hier zelf in ieder geval weer alerter op zal zijn!
Marco, betekent dit nu dat jij het eens bent met Gerard? Lees nog even terug wat hij schrijft. Een van de elementen is, dat hij de suggestie wekt dat ik niet respectvol zou reageren. Als je het daar echt mee eens bent, dan hoop ik dat rechtstreeks van jou als moderator te horen, en niet "via de band".
Ha Jaap,

Mijn reactie was op geen enkele manier als kritiek naar jou toe bedoeld, dat zou ik nooit zo openbaar doen inderdaad. Ik hoop dat je mij en mijn stijl beter kent ;)

Zoals je kunt zien in mijn post, betrek ik het puur op mezelf, omdat het mij zelf bewust(er) maakte van het belang van feedback teruggeven als iemand input geeft. Zonder er bij na te denken volsta ik ook wel eens bij "bedankt voor je reactie" zonder er verder op in te gaan wat ik met die feedback doe.

Of dat respectloos is... hm.. dat zijn zware woorden, al denk ik dat Gerard ze niet zo hard bedoelde. Maar dat kan hij zelf het best verwoorden ;) Maar los van waarde-oordelen en niet op jou persoonlijk gericht ben ik het wél eens met de strekking van zijn post.

Zo duidelijk(er)? ;-)

Groet,Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Marco begreep uit mijn verhaal onmiddellijk de essentie en ik op mijn beurt begreep uit zijn bewoording meteen dat hij die essentie op zichzelf betrok.

En Marco, jouw valt echt niets te verwijten, want als er één is die met regelmaat inhoudelijk reageert op geplaatste foto’s, dan ben jij het wel. Daarbij heb ik bewondering voor het feit dat je ook nogal eens reageert op topics waarin langere tijd niemand een reactie heeft gegeven.
Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Dan terug naar Jaap. Hij beklaagt zich over het weinig gericht reageren op het forum en dat slechts een zeer klein aantal forumleden de moeite neemt om serieus te reageren, terwijl van de leden een respectvolle interactie mag worden verwacht om het bestaansrecht van het forum te rechtvaardigen.
Dat is waar ik in mijn reactie op reageer. Hij verwacht van de leden respectvolle interactie en ik zeg met dezelfde termen dat ook van hem dan respectvol reageren verwacht mag worden.
Eigenlijk de omkering van het gezegde “wie goed doet, goed ontmoet.
Wil je goed ontmoeten, zul je zelf ook goed moeten doen, m.a.w. wil je (meer) feedback (blijven) ontvangen, dan zal je gegeven feedback moeten waarderen door op die gegeven feedback ook inhoudelijk in te gaan.
Eerlijker en netter kan ik niet formuleren wat ik oprecht en met respect bedoel.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Een hele gevarieerde serie Jaap

#1 Pose uit het boekje, kijkt heerlijk ernstig. Mooie foto, lekker scherp en mooie kleuren
#2 Doet mij niet zo veel, harde licht op gezicht en uitgebeten vlekken doen deze foto geen goed. Helaas trekken deze bij mij meer aandacht dan de vogel.
#3 Technisch goede foto maar spreekt mij niet zo aan qua pose
#4 Fraaie foto in vlucht alleen heel jammer van de achtergrond.
#5 Ook fraai alleen is de uitsnede het voor mij net niet. Ik zou gaan voor een krappere uitsnede als je niet de hele vogel kan tonen.
#6 Nette foto

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Richard, bedankt voor je reactie. Ik kan me goed vinden in de opmerkingen.
Groeten, Jaap
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar