Portretje van een muis

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdagmiddag wilde ik buiten iets in de container doen, toen ik ineens iets voor mijn voeten weg zag schieten. "Hé een muis."
Het muisje bleek totaal niet bang, want hij (of zij) bleef vrolijk in mijn buurt rondsnuffelen. (En zelf bleek ik voor deze éne keer ook niet bang…..)
Omdat 'ie zo aardig in de buurt bleef, besloot ik de gok te wagen en m'n camera te halen. Maar die zat nog in mijn tas én de lens moest er nog op én er moest nog een batterij in én er moest ook nog een kaartje in. Ik ging er dus ook helemaal van uit dat het muisje allang vertrokken zou zijn wanneer ik terugkwam.
Mijn verbazing was groot toen het muisje er nog steeds zat.
En eigenlijk vond ik het best een beetje eng, maar zomaar ineens lag ik oog in oog met een muis.
Het leverde me onderstaande foto op:

46733

Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Grappig, vooral het verhaal! ;)

Muisje staat er leuk op, maar had wel wat meer los mogen komen van mij. Valt nu net een beetje weg achter het blaadje op de grond.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Klopt Marco, ben het helemaal met je eens. Al op het moment toen ik de foto maakte wist ik dat 'ie teveel achter het "heuveltje" zat.
Maar, brrrrrrr, ik durfde écht niet dichterbij te komen :lol: :lol:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Hahaha... ik heb er beeld bij ;)

Ik denk dat dichterbij niet eens had gehoeven, maar dat een ietsje hoger standpunt het misschien ook al opgelost had.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ik snap je wel hoor, maar om 'je beeld' even kompleet te maken:
ik hield de muis náúwlettend in de gaten. Dan snap je natuurlijk wel. En ik was bang dat op het moment ík zou verschuiven de muis me zou kúnnen 'aanvallen'.
M.a.w. ik lag dóódstil en durfde me niet te verroeren. Ha, ha wat ben je dan een held hè :oops: :P
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

in ieder geval heeft zowel de foto als je verhaal als je reacties me nu al meermalen aan t lachen gemaakt - geslaagde foto dus ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Met een iets andere hoek zou de muis niet een stukje achter het blad hebben gezeten, daar denk je bij de volgende muis wel weer aan. Maar ondanks dat vind ik het een prachtfoto! En met je verhaal erbij toch knap dat er geen bibberbewegingsonscherpte in zit. :P

(wat is dat trouwens dit jaar met die muizen? ik had in de vakantie ook al zo'n mafkees die gewoon bleef zitten)
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Leuk verhaal + foto. Ik zou wel een rand (tot de helft) van de onscherpe onderkant snijden.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar