Artis diversen

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Weer eens een post van mij, veel aan het fotograferen, maar weinig aan het plaatsen op de diverse fora. Diverse camera's gebruikt, 5D, 400D, D7100, E-PL3 en dat op één dag.

1 klein grut blijft leuk
Afbeelding
_MDB4683.jpg by Marco de Boer, on Flickr

2
Afbeelding
_MDB4637.jpg by Marco de Boer, on Flickr

3 rups van de Atlas vlinder
Afbeelding
_MDB4601.jpg by Marco de Boer, on Flickr

4 de atlas vlinder, en tjonge wat is die groot
Afbeelding
_MDB4584.jpg by Marco de Boer, on Flickr

5 andere kant
Afbeelding
_MDB4582.jpg by Marco de Boer, on Flickr

6 Morpho vlinder
Afbeelding
_MDB4581.jpg by Marco de Boer, on Flickr

drie foto's van een eerdere dag, combinatie 600D en Olympus M.Zuiko 50mm f/1.8 OM vatting

7
Afbeelding
_MG_9909.jpg by Marco de Boer, on Flickr

8
Afbeelding
_MG_9866.jpg by Marco de Boer, on Flickr

9
Afbeelding
_MG_9854.jpg by Marco de Boer, on Flickr
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Ella36
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2012 19:24

Mooie serie. Soms wat krap gekaderd.
Voorkeur no. 4
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Leuke serie uit deze dierentuin. Bij foto 1 vind ik het jammer dat de kop van de volwassen aap deels achter de tak met bladere zit. Liever had ik wat meer ingezoomed op het kleine grut gezien. Foto 2 is erg gaaf, het maskertje wat je aankijkt vanuit de struiken. Rupsje en vlinder staan er keurig op. De berggeiten ook leuk elk op z'n eigen plateau. De vleerhond (?) is ook grappig zo ondersteboven. Het reptiel valt voor mij een beetje weg tegen de achtergrond, hij valt een beetje weg zeg maar.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

sunblade schreefCOLONLeuke serie uit deze dierentuin. Bij foto 1 vind ik het jammer dat de kop van de volwassen aap deels achter de tak met bladere zit. Liever had ik wat meer ingezoomed op het kleine grut gezien. Foto 2 is erg gaaf, het maskertje wat je aankijkt vanuit de struiken. Rupsje en vlinder staan er keurig op. De berggeiten ook leuk elk op z'n eigen plateau. De vleerhond (?) is ook grappig zo ondersteboven. Het reptiel valt voor mij een beetje weg tegen de achtergrond, hij valt een beetje weg zeg maar.
Mee eens!
Groeten, Jaap
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

foto 1 jammer dat de blaadjes voor zijn hoofd zitten. Door even beter te kijken positie te kiezen kan je dit voorkomen.
foto 2 leuke plaat zo door die bladeren
foto 3 mooie plaat maar ik had de rups links geplaatst ipv van rechts maar dat is persoonlijk
foto 4 doordat je deze schuin op de vlinder heb genomen is niet de gehele vlinderscherp. Door er meer recht voor te gaan staan krijg je de vlinder wel scherp. De compo wordt dan wel wat saaier (keuze)
foto 5 een mooie plaat
foto 6 scherpte kan wat beter maar mooie compo
foto 7 tsja boeit me niet echt teveel een snapte
foto 8 die is gaaf
foto 9 hagedis kijkt je niet aan en de staart staat er niet op

Ik hoop dat je de opmerkingen kan waarderen.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Zo kijk je even niet en staat er plotseling heel veel geschreven over je foto's.

1 het kon niet dichterbij. Vanaf de ingang gezien zat ze dus continue achter een boom, één keer had ik geluk, dat was meteen ook wel een spectaculaire foto, hij is vrij statisch hier, maar zij slingert zich tussen de bomen door met een behoorlijk hoge snelheid. Voor de rest had ik gewoon op 300mm te kort. En dat komt niet vaak voor.

Afbeelding
_MDB4661.jpg by Marco de Boer, on Flickr

De rups zat achter glas, 2x eigenlijk. Ik kon dus niet aan de andere kant komen. Bovendien, maakte dat niet uit, ik zou er niet op gekomen zijn om hem van de andere kant te nemen. Maar ik vond de rups zo bijzonder. Ik had dit echt nooit eerder gezien.

Laatste twee zijn genomen in het relatief nieuwe paviljoen, Artis binnenkomen, voor de kamelen meteen naar links, dan loop je tegen een gebouw aan en in dat gebouw, daar lopen alle dieren los. Moet je ook goed uitkijken, voordat je het weet sta je op een grote hagedis.

In ieder geval bedankt allemaal voor de op- en aanmerkingen + complimenten.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar