herten Hoge Veluwe

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Gistermiddag de Wildbaanweg op de Hoge Veluwe bezocht en het schouwspel van bronstige herten bekeken.
Er was geen spektakel, wel 2 volwassen mannetjes die zich goed lieten horen.
Alle foto's gemaakt met de Canon 100-400.

We waren in goed gezelschap, getuige foto 1 :D

#1
AfbeeldingIMG_0542 by Zi Ro, on Flickr

#2
Afbeeldingimg_0596 by Zi Ro, on Flickr

#3
AfbeeldingIMG_0601 by Zi Ro, on Flickr

#4
Afbeeldingimg_0585 by Zi Ro, on Flickr

#5
Afbeeldingimg_0663 by Zi Ro, on Flickr

wat later op de avond, net voordat het park sloot

#6
Afbeeldingimg_0745 by Zi Ro, on Flickr

#7
Afbeeldingimg_0834 by Zi Ro, on Flickr
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

He op de eerste foto staat mijn auto die blauwe. Had mijn camera nog niet op het statief staan.
Leuke serie met foto 2 als de mooiste.

Gr. Chris
santos_05
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2014 09:57

Wauw, mooi hoor! Ik vind zelf de 5e erg mooi, springt er voor mij net uit, maar jullie waren er natuurlijk voor foto 6 ;-)
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Jullie waren er zeker nier alleen. Tjonge jonge.
Maar mooie platen horen, zei hij een tikje jaloers. ;)
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ach, het zijn leuke platen, maar ik vind het geen kunst om daar mooie foto's te maken. Ze zijn ook altijd van iedereen ongeveer eender.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooie platen hoor.

Altijd leuk om daar te staan, al is het alleen maar om die rij aan fotografen te zien(en tussen te staan)

Aankomende maandag en dinsdag de 23e ga ik er ook heen samen met collega's. Standaard dagje geworden ieder jaar, mooi op tijd erheen en een geschikte plaats te reserveren met de auto.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

jonggolde schreefCOLONAch, het zijn leuke platen, maar ik vind het geen kunst om daar mooie foto's te maken. Ze zijn ook altijd van iedereen ongeveer eender.
Wat een onzinnig antwoord....... 80% van de natuurfoto's wordt gemaakt met lokken is het niet met voer dan is het wel met geluiden.
Reageer anders gewoon niet :(
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Misschien heb ik je dan nog op één van de foto's staan Chris, zal eens even zoeken, bedankt voor je reactie.
Santos, Peter en Jeff ook nog dank, en Jeff veel plezier.

@henriette, met 40 fotografen op een rij wordt het moeilijk om een unieke foto te maken, maar dat heb je ook met de vosjes en de hertjes in de Amsterdamse Waterleiding Duinen. Voor mij (en een paar anderen) zijn het in elk geval wel mooie fotomomentjes.
Voor mij hoeft de uitdaging niet altijd heel erg groot te zijn om een mooie plaat te schieten.
Het gaat mij ook om een stukje beleving, lekker buiten zijn in de natuur.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik behoor tot die 20%. Ik vind het ook geen onzinnig antwoord. :)
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

En toch... als ik ze op "Plank" (de wambuis) of bij Kootwijk (tijdens het werk nogwel :wink: ) ontmoet is de beleving voor mij veel groter. Wat dat aan gaat ben ik het wel met Jonggolde eens. Maar het blijft natuurlijk mooi om te beleven en het blijven mooie foto's.

Alleen zoek ik dan toch liever een mooi plekje op om er in alle rust van te genieten.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Laten we de persoonlijke voorkeuren maar buiten de discussie houden, daarvoor zijn de foto's immers niet gepost ;)

Ook ik vind foto 5 een absolute topper, heerlijk met die paarse heide!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONLaten we de persoonlijke voorkeuren maar buiten de discussie houden, daarvoor zijn de foto's immers niet gepost ;) Ook ik vind foto 5 een absolute topper, heerlijk met die paarse heide!
bedankt voor jullie comments.
als ik nou foto 1 niet had geplaatst en ik had niet gezegd dat ik op de Wildbaanweg had gestaan, vraag ik me af of ik dezelfde commentaren zou hebben gekregen.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

als ik nou foto 1 niet had geplaatst en ik had niet gezegd dat ik op de Wildbaanweg had gestaan, vraag ik me af of ik dezelfde commentaren zou hebben gekregen.
Je steekt er zo natuurlijk wel zelf al een beetje de draak mee :wink:

Met zo'n groep is het natuurlijk wel leuk om dat toch een originelere foto te maken dan je buurman. En daar ben met foto 7 weer in geslaagd (vind ik), ook al heb je die wellicht met het allerlaatste restje licht gemaakt. Zo'n fier gewei boven de lage begroeiing, ik vind het altijd een prachtig gezicht!
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

XXXL schreefCOLON
als ik nou foto 1 niet had geplaatst en ik had niet gezegd dat ik op de Wildbaanweg had gestaan, vraag ik me af of ik dezelfde commentaren zou hebben gekregen.
Je steekt er zo natuurlijk wel zelf al een beetje de draak mee :wink:

Met zo'n groep is het natuurlijk wel leuk om dat toch een originelere foto te maken dan je buurman. En daar ben met foto 7 weer in geslaagd (vind ik), ook al heb je die wellicht met het allerlaatste restje licht gemaakt. Zo'n fier gewei boven de lage begroeiing, ik vind het altijd een prachtig gezicht!
:mrgreen: :mrgreen: bedankt Gerard :D
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een geslaagde serie Roland en je bent weer een leuke ervaring rijker.
Lijkt me leuk om zulke foto's te maken, ook al zijn er al honderden voor je geweest (ik overigens nog niet)..... :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Vooral een heel groot gezelschap zo te zien. Aardige serie waarvan ik #5 qua licht en uitwerking nog het meest interessant vind. Ik denk dat je vooral nog wat zou kunnen werken aan je composities die komen wat rommelig over en daarmee houd je de (in elk geval mijn) aandacht niet vast. Een punt is ook dat je daar met honderden mensen staat gedurende het seizoen. Ik/we/men zie/n/t dus veel, heel veel platen als deze. Een plaat moet dus echt wat hebben wil hij er uitspringen.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Bedankt Bart, zeker wel leuk om er eens een keer tussen te staan... wat houdt je tegen :roll: :D
Mmk, bedankt voor je kritische blik, neem je tips mee voor een volgende keer :D
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Nog zo'n mooie serie! Mijn voorkeur gaat uit naar #1 :lol: haha grapje, maar alleen al die mensenmassa is een belevenis.
Vooral #2 vind ik prachtig. Meneer bekijkt tevreden zijn harem :)
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
FotoIwan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 201
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 23:20
WoonplaatsCOLON Noord Holland.
CONTACTCOLON

Ik vind 5 de beste foto, die spreekt wat meer, de andere foto's vind ik wat weinig contrast hebben en een beetje flets zeg maar.
Maar wat is dat toch telkens hier op dit forum ? als iemand z'n mening geeft dat je dan gelijk een bak gezeik over je heen krijgt ?
Te vaak als ik hier zit te lezen is er wel weer ergens iemand op de teentjes getrapt.

Na lange tijd niets gezegd te hebben moet ik dit nu toch echt ff kwijt, en dat is ook waarom ik niet zo'n zin heb om hier echt verder te participeren.
(nou ben ik vast aan de beurt)
“A photograph is a moral decision taken in one eighth of a second. ”

Mijn website
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

FotoIwan schreefCOLONIk vind 5 de beste foto, die spreekt wat meer, de andere foto's vind ik wat weinig contrast hebben en een beetje flets zeg maar.
Maar wat is dat toch telkens hier op dit forum ? als iemand z'n mening geeft dat je dan gelijk een bak gezeik over je heen krijgt ?
Te vaak als ik hier zit te lezen is er wel weer ergens iemand op de teentjes getrapt.

Na lange tijd niets gezegd te hebben moet ik dit nu toch echt ff kwijt, en dat is ook waarom ik niet zo'n zin heb om hier echt verder te participeren.
(nou ben ik vast aan de beurt)
Ik ben het met je eens sommige foto’s komen bij mij ook enig zins flets over. Eerst heb ik mijn Computer leesbril een aantal malen gepoetst. Hielp niet! :) Toen het beeldscherm van de iMac wat aangepast hielp wel een beetje. Draai me straks om en ga ze op mijn NoteBook en iPad bekijken.
Op zich vind ik het wel een leuke serie om naar te kijken.

FotoIwan,
Ik weet niet of je aan de beurt bent, dat is lijkt het wel, ongeveer zoals het weer voorspellen.
Maar bekijk het ook eens van een andere kant met een beetje humor! Doe ik ook! Gewoon een beetje hard op voor je zelf relativeren, dat helpt prima. Je bent je ergernis nu toch kwijt? :mrgreen:

Vr. gr.
Roel J.


Vr. gr.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar