Gevogelte

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Afgelopen zondag deze Rietzanger gefotografeerd. Ik vond m er wat gek uit zien voor een gewone Rietzanger en na googlen kreeg ik het vermoeden dat het een Waterrietzanger is. Op het forum van Waarneming.nl nagevraagd en jawel! Super grappig dat ik m "ontdekt" heb daar. Het bleek namelijk nogal een zeldzame vogel te zijn. In dit gebied is hij slechts 1x eerder gemeld, in 2012. Ook begin augustus, zou dat toeval zijn? Zeldzaam of niet verandert voor mij niets aan de foto. Zelfs Musjes zijn fotogeniek :)

1
Afbeelding

Vanmiddag nogmaals naar hetzelfde gebied. Toen ik eenmaal op de fiets zat, bleek het toch wel erg hard te waaien. Ter plaatse jammergenoeg ook niet heel veel gezien in het riet. Riet lag af en toe gewoon plat van de wind.
Dit Juveniele Baardmannetje gunde me wel deze foto's:

2
Afbeelding

3
Afbeelding
(en mag ik even klagen? 900px hoog is echt niet genoeg :( )
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Mooi! De eerste is mijn favoriet, door de prachtige kleuren en de zachte schilderachtige achtergrond. Bijzonder ook, om zo'n zeldzaam vogeltje te spotten en dan ook meteen zo mooi op de plaat te hebben!
Foto 2 vind ik qua houding érg mooi, en ook door het rustige open beeld, met alleen de rietpluim en vogeltje, en een paar eenzame out of focus sprieten.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Mooie serie met interessante toelichting!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Mooie serie! Ik vind de eerste echt schitterend. En dan zo'n verhaal met exclusieve waarneming erbij... Je moet tevreden zijn. :-)
Apple fan, Canon volger...
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooie serie hoor.

Kun je bij de 1e mss nog wat ontruisen?

jammer dat bij de 2e net dat rietpluimpje bijna tegen de baardman aanzit, maar gelukkig bij de 3e gaat hij iets lager zitten.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar