Twee katten

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

Moderators: Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Plaats reactie
Marja
Canon shooter
Canon shooter
Contacteer:

Zaterdag naar een canon workshop wildlife fotografie geweest in de Beekse Bergen. De ochtend stond vooral in het teken van de regen. In de middag, naar mijn mening, toch wel een paar leuke platen kunnen schieten.
1. Tijger te water
Afbeelding
taking a bath by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr
2. Jachtluipaard?
Afbeelding
IMG_1710 by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr
3. Zebra
Afbeelding
IMG_2153 by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr
4.
Afbeelding
IMG_2006 by Marenko - Eyes of Holland, on Flickr
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Contacteer:

Ik zou het bij de eerste twee foto's gelaten hebben. Die vormen m.i. een mooie serie. De laatste twee doen daar weer afbreuk aan.
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro

De eerste vind ik indrukwekkend, door het prachtige dier, de mooie kleur, de uitstekende scherpte en het moment (een tijger in het water).
Foto 2 mist een tik scherpte
Foto 3 past niet in de serie
Foto 4 past niet in de serie, maar vind ik wel heel leuk! Mooi scherp en een hele beperkte scherptediepte; prima! Er zit wel een beetje ruis in de foto, maar dat is nog te verhelpen....
Groeten, Jaap
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+

Mooi Marja :D
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
Contacteer:

Vind ze wel allemaal erg krap gekaderd. Bij de tijger valt de kont eraf en bij het vogeltje het staartje. Bij de zebra passen de oren maar net in het kader. Vind het luipaard wel de mooiste, vind de afgesneden kont bij de tijger teveel storen. Had hier liever een duidelijke keuze voor; of afsnijden en dan de spiegeling erbij pakken of de tijger er volledig op, gezien. Scherpte van het luipaard is op 't forum wat minder maar op Flickr vind ik 'm goed.

In een serie met de naam "twee katten" passen de laatste twee inderdaad niet zo. Wel prima foto's overigens.
Gr,
Remco.

Flickr
Marja
Canon shooter
Canon shooter
Contacteer:

Hmm, ik krijg dus geen melding als er een reactie gegeven wordt.
Bedankt voor de feedback!
Ik wilde in eerste instantie ook alleen de tijger en het luipaard plaatsen, en werd toen iets te enthousiast :wink:
Bij de tijger ligt een storende steen op de voorgrond, vandaar het krappe kader daar. Bij de vogel en het luipaard, had ik met deze lens nu niet meer ruimte, ik heb daar ook niet gecropped. Bij meer uitzomen, kreeg ik weer last van het gaas wat ervoor zat.
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+

1e is het beste, 2e mist voor mij alweer wat scherpte, of scherpte ligt op verkeerde punt misschien (heb de foto niet afgezocht)
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
Plaats reactie

Terug naar “Dieren”