Sofie

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Caspari
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 12:20

Dit is onze Sofie, een ex verwaarloosde Bulgaarse zwerfhond… en ze woont nu sinds kort bij ons...

Ze is ietjes minder fotogeniek dan onze Pika (o.a. scheel…! :roll: ), maar een schat van een beest… :wink:

43191

Grtz Caspari...
The only limit is your imagination...
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Het scheel zou me niet eens op gevallen zijn...
Leuk portretje!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooie ogen zeg!
En ze ligt er heerlijk rustig bij, alsof ze aangeeft "schiet maar een foto hoor"

Ook een paar vragen:

- Als ik naar de EXIF kijk zie ik 1/20 f2.8 ISO1600 en dat de flitser NIET is afgegaan. Is dit met een lamp gedaan? Of toch geflitst? Ik denk toch geflitst om ook evt beweging te bevriezen toch?
- Je hebt gekozen voor f2.8, maar als je bijv. f4 had gekozen zou dan zijn neus ook scherp geweest zijn ZONDER dat de ogen minder scherp zouden zijn geworden? (persoonlijk vind ik na de ogen de neus van belang)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Caspari
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 12:20

Bedankt beide...

@ Dave:
- Er stond schuin achter mij een "gewone" lamp naar het plafond gericht, deze zorgde hier voor het licht...
- Ik heb bewust voor f2.8 gekozen omdat er toch wat weinig licht was, en ik de focus vooral op haar ogen wilde hebben...
- Haar neus heb ik met de digitale doka ook nog wat minder scherp gemaakt, Sofie heeft in Bulgarije moet vechten voor haar leven en dat is op heel veel plekken te zien bij haar, zo heb ik de wondjes en kale plekjes op haar neus eerst zoveel mogelijk onzichtbaar gemaakt, en daarna iets minder scherp om de focus geheel naar haar mooie (schele) oogjes te verplaatsen...

Grtz Caspari...
The only limit is your imagination...
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Los van deze leuke foto wil ik je graag een enorm compliment maken voor het feit dat je dit dier opneemt in een liefdevolle omgeving.

Goed gedaan man!

Groeten,
Jan
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Gewoon erg mooi. Ze lijkt er lekker ontspannen bij te liggen.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

jans1960 schreefCOLONLos van deze leuke foto wil ik je graag een enorm compliment maken voor het feit dat je dit dier opneemt in een liefdevolle omgeving.

Goed gedaan man!

Groeten,
Jan
sluit ik me helemaal bij aan!! :D :D
Gebruikers-avatar
Caspari
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 12:20

Bedankt voor de complimenten...

Grtz Caspari...
The only limit is your imagination...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar