Afrikaanse wildlife

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
-ELISE-
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2013 22:59

Hoi allemaal!

Eindelijk heb ik een goed fotoforum gevonden :D Bij deze wil ik graag mij foto's met jullie delen die ik vorig jaar tijdens mijn reis naar Kenia en Tanzania heb gemaakt. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en wat misschien puntjes zijn waarop ik kan verbeteren. :D

Veel plezier met bekijken!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding
Amazed by all the beautifull things the earth gave to us. I want to go on an adventure, and see it all

Canon EOS EOS 500d, Canon EF 70-300 mm - f/4-5.6 IS USM, Canon Ef-S 18-55 f/3.5-5.6 IS
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Welkom! Dit is een actief forum dat heb je goed gezien.
Leuke safarifoto's :-) mooie binnenkomer
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Leuke foto's

Alleen zou je er in de nabewerking nog een hoop uit kunnen halen.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hoi Elise,

Allereerst van harte welkom. Dit is echt een mooie binnenkomer, is weer eens wat anders dan een dierenpark haha.

Ik zit nu even snel via mijn gsm te kijken. Wat mij nu meteen opvalt is het gebrek aan contrast in de
meeste foto's.
Ik ga deze serie in de loop van de week zeker nog eens goed bekijken op mijn computer.

Veel plezier hier op het forum.!!!

Gr Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Welkom hier.

De resultaten zijn allemaal wat soft/niet echt scherp.
Bovendien hier en daar wat flets.

Heb je de foto,s nog verscherpt na het verkleinen?
Wat nabewerking zou idd nog wat verbetering kunnen brengen.
Maar vast een prachtig avontuur geweest...!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Met al die opmerkingen over contrast en scherpte zou je bijna vergeten dat het eigenlijk een hele geslaagde serie is. Goed gedaan!
Met een beetje extra contrast en scherpte zou het wat beter worden, maar de basis is goed.

Ik zal ze even kort langslopen:
#1. Een beetje saaie foto, maar wel een fantastische bek!
#2 Jammer dat het vogeltje niet scherp is en ik had iets meer ingezoomd
#3 Familie Olifant - schattig!
#4 Hele sterke foto, de centrale plaatsing werkt in dit geval goed
#5 Ik vind het gras niet mooi...
#6 Indrukwekkend zo'n olifant
#7 Mijn favoriet van het stel, misschien ook omdat die het meest contrastrijk is

En welkom op het forum!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Vanaf de derde foto vind ik het een mooie serie.

Vwb de feedback is al veel gezegd.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
-ELISE-
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2013 22:59

Thanks voor de reacties. Ik kan me inderdaad wel vinden in jullie reacties. Dit zijn de onbewerkte foto's. Mocht ik wat meer van nabewerking weten dan kunnen ze zeker nog verbeteren. Het fletse is waar ik vaak wel tegenaan loop in mn foto's. Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet voorkomen. Iemand een idee?
Amazed by all the beautifull things the earth gave to us. I want to go on an adventure, and see it all

Canon EOS EOS 500d, Canon EF 70-300 mm - f/4-5.6 IS USM, Canon Ef-S 18-55 f/3.5-5.6 IS
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Elise, over de foto's is al voldoende gezegd (ga ik niet herhalen).
-ELISE- schreefCOLON......Dit zijn de onbewerkte foto's. Mocht ik wat meer van nabewerking weten dan kunnen ze zeker nog verbeteren......
Wel een opmerking m.b.t. nabewerking: het nabewerken van een foto maakt deel uit van fotograferen; je kunt niet zonder!
-ELISE- schreefCOLON......Het fletse is waar ik vaak wel tegenaan loop in m'n foto's. Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet voorkomen......
En als je gaat nabewerken, hoef je je ook geen zorgen meer te maken over "het voorkomen van fletsheid".

Advies: ga lekker aan de slag met Lightroom; er zal een wereld voor je opengaan!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Misschien is een betere vraag: welk programma gebruik je nu om de foto's te verwerken?

De standaard software van Canon kan ook een hele hoop, mocht Lightroom niet beschikbaar zijn (of een te grote aanschaf).

P.S. Ik geloof dat op dit forum nog een versie van LR aangeboden wordt, mocht je die nog niet hebben.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hoi en welkom,

en weer eens iets anders, olifanten en nijlpaarden in het wild zien we hier niet zo vaak voorbijkomen.
Ik vind het leuk dat dit onbewerkte foto's zijn, want echt, er kan zoveel meer uitkomen als je er wat bewerkingen op loslaat! Het is zoals de anderen al aangeven: leer iets over nabewerking en je zult versteld staan van het verschil!

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-ELISE-
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2013 22:59

Ik heb nu gimp op mn computer staan. En volgens mij ook de standaard programmas die bij mn camera meekwamen. Verder gebruikt ik altijd picasa om alles te bekijken en basic bewerkingen te doen (Bijsnijden en recht maken). Misschien moet ik dan toch maar eens wat tijd investeren om wat meer van nabewerken te gaan snappen. Ik ga even vogelen om te kijken of ik ze beter kan krijgen.
Amazed by all the beautifull things the earth gave to us. I want to go on an adventure, and see it all

Canon EOS EOS 500d, Canon EF 70-300 mm - f/4-5.6 IS USM, Canon Ef-S 18-55 f/3.5-5.6 IS
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

The GIMP is een mooi programma, daar kan je prima de aanpassingen mee doen. De workflow is alleen erg traag in vergelijking met bijvoorbeeld Lightroom. Ik ben niet gesponsored door Adobe, maar ik ben ontzettend gelukkig dat ik dat programma afgelopen jaar aangeschaft heb.

Nettie bied m hier aan trouwens:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 0&t=112407" onclick="window.open(this.href);return false;
-ELISE-
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2013 22:59

Zo, ik heb de olifant een beetje aangepast.. Volgens mij issie nu wel beter

Afbeelding
Amazed by all the beautifull things the earth gave to us. I want to go on an adventure, and see it all

Canon EOS EOS 500d, Canon EF 70-300 mm - f/4-5.6 IS USM, Canon Ef-S 18-55 f/3.5-5.6 IS
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Leuke serie.
Over de diverse tekortkomingen is al voldoende gezegd hier.
De foto van de olifant ziet er nu al stukken beter uit
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Foto 1: De kont van het linker nijlpaard is nu afgehakt
Foto 2: Niet scherp
Foto 3: Staat volgens mij niet helemaa recht en iets meer horizon zou mooier zijn denk ik.
Foto 4: De beste maar kan wel wat nabewerking gebruiken
Foto 5: Jammer van het gras maar soms zijn de omstandigheden gewoon niet anders
Foto 6: Wat krap gekaderd en misschien nog even wat takjes wegklonen op het oor en voorhoofd
Foto 7: De staart mist voor een groot gedeelte

Alle foto's kunnen wel wat nabewerking gebruiken. Er zit nu een beetje een zweem over en ze kunnen nog wel iets verscherpt worden.
Probeer dr op te letten hoe je dieren fotografeerd probeer niet te close te komen aangezien je weinig uitwijkmogelijkheden qua compositie dan hebt. Met welke combinatie heb je deze foto's geschoten?
Je bewerking van de olifant is al beter dan het origineel gewoon lekker aan de gang met fotobewerking. Op youtube staan veel tutorials welke je kunnen helpen. Kheb zelf een pc met 2 beeldschermen op de ene speel ik soms een tutorial af terwijl ik op de ander de bewerking uitvoer tegelijkertijd.
-ELISE-
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2013 22:59

Ja :D Ik ga zeker wat vaker in de weer met de nabewerking. Ik heb nu gemerkt dat ze al een stuk beter worden van wat kleine aanpassingen (die eigenlijk niet zo moeilijk zijn heb ik gemerkt). Het is me iig al gelukt om die zweem/fletsheid weg te krijgen :D

Ik heb deze genomen met mijn canon Eos 500D met 70-300 objectief met USM. Daar kan ik een eind mee inzoomen en dat is vaak ook wel nodig als je op de savanne fotografeert en de dieren vaak relatief ver weg zijn. Het verkrijgen van een goede scherpte is alleen dan soms wel lastig omdat de kleinste beweging al zichtbaar is in de foto..

Over 2 weekjes ga ik weer richting Afrika, dus dan kan ik met het fotograferen zelf weer goed oefenen :D

Versie 2 van de zebra

Afbeelding
Amazed by all the beautifull things the earth gave to us. I want to go on an adventure, and see it all

Canon EOS EOS 500d, Canon EF 70-300 mm - f/4-5.6 IS USM, Canon Ef-S 18-55 f/3.5-5.6 IS
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hoi Elise,

Ik ben nu al benieuwd naar je volgende serie!!!!! Het meeste is allemaal al gezegd en daar heb ik ook niets meer aan toe te voegen.

Ik las net een opmerking die ik wel heel goed vond en dat is om niet te krap te kaderen. Het is beter om wat van de foto af te moeten knippen dan achteraf te balen dat er net een belangrijk stukje niet op staat. En volgens mij heeft je camera pixels genoeg om lekker te kunnen croppen.

Misschien heb je iets aan een monopod (dat is een eenbeen statief) voor als je safari fotos gaat maken. Wat ik hier ook wel eens hoor is dat er gebruik gemaakt word van een rijstzak om vanuit de auto te fotograferen. Ikzelf heb met dit laatste geen ervaring mee.

En alvast veel fotoplezier op je volgende vakantie. Ben jaloers :D :D :D

P.S. De bewerkte foto's zien er al stukken beter uit!!!!
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Leuke serie. T.a.v. de verbeterpuntjes sluit ik me aan bij m'n voorgangers.

Groet!
Dward
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Mooie serie. En let op de temperatuur. Hoe meer mm hoe meer je warme lucht gaat zien. Die zorgen net zo goed voor onscherpte! Een koude dag met een wazig zonnetje is de beste periode om te fotograferen over afstanden.

Groet,

Frans
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar