Ouwehands portretten

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Vandaag een bezoekje gebracht aan Ouwehands Dierenpark in Rhenen.
Het was bewolkt, soms een spatje regen, maar prima te doen.
Alle foto's geschoten met de 70-200 L f/4 non IS.
bedankt voor het kijken.

#1
Afbeelding
IMG_0072 by Zi Ro, on Flickr

#2
Afbeelding
IMG_0088 by Zi Ro, on Flickr

#3
Afbeelding
IMG_0259 by Zi Ro, on Flickr

#4
Afbeelding
IMG_0180 by Zi Ro, on Flickr

#5
Afbeelding
IMG_0185 by Zi Ro, on Flickr

#6
Afbeelding
IMG_0204 by Zi Ro, on Flickr

#7
Afbeelding
IMG_0237 by Zi Ro, on Flickr

#8
Afbeelding
IMG_0386 by Zi Ro, on Flickr

#9
Afbeelding
IMG_0424 by Zi Ro, on Flickr
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Had je een bepaald thema in gedachten? of is het toeval
Bijna alle foto's hoofd en borst aan de linkerkant.
Mooie serie waarbij nr 5 voor mij de topper is.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

:lol: nee, geen thema in gedachten gehad, puur toeval. Ik zal eens naar de rest van mijn foto's kijken of dat het geval is.
#5 vond ik zelf ook één van de betere. Was er wel blij mee, want de daarop volgende 20 minuten liet hij zich niet meer bij het water zien.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Mooie serie en ook paar puntjes van kritiek; de compo's van foto 2,3,4 zijn te centraal naar mijn mening. Oogjes en koppie steeds in het midden, en daardoor minder interessant. Foto 2 mist ook scherpte. De overige vind ik qua compo's beter. Nummer 7 had nog iets meer ruimte aan de onderkant mogen hebben. Bij foto 8 en 9 heb ik het idee dat de gekozen witbalans niet optimaal is. Zal komen doordat ze in de schaduw zaten, maar (op het laptopscherm waar ik nu naar kijk) komen de kleuren toch wat onnatuurlijk over. Laatste foto is wel mijn favo, mooie blik in de ogen van de leeuwin. Misschien had deze ook tikkie scherper gemogen.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Sunblade bedankt voor je kritische blik (wordt gewaardeerd !!), ik ga zeker even naar de door jou genoemde punten kijken.
centrale compo bij sommige platen klopt, maar bij "full portret" vind ik dat meestal niet zo erg. Misschien kunnen ze iets meer 'uit het midden'. Zal er de volgende keer met de uitsnede meer rekening mee houden. thnx !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Akumal

Kleren weer is kleuren weer ;-).
De puntjes qua scherpte bij sommige en qua WTB volg ik.
Mooi moment bij 5 zeg, en ragscherp, top. Je afsluiter mag er wezen hoor.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Rob, ook bedankt voor je comments !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Heerlijke platen Roland.
Top!
Vooral de tijgers/leeuwen erg mooi zeg.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
jvecht
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2013 11:02

Ohhhh, wat mooi! Ik heb gelijk zin om naar de dichtstbijzijnde dierentuin te sprinten. Maar zo simpel is het natuurlijk niet.

Hoe ga jij om met de tralies, hekwerk, gaas en noem maar op? Ik weet dat je die in de scherptediepte kan weg smokkelen (simpel gezegd). Dat heb ik wel eens geprobeerd ook. Dat valt nog best tegen. Maar als ik jouw foto's zo bekijk ben jij gewoon over het hek gesprongen? Neem me niet kwalijk! Echt een beginnersvraag natuurlijk, maar als je niks vraagt zal je niks leren ook.
Kleren weer is kleuren weer
:D Helemaal waar!

Ik zit sinds paar weken hier op dit forum helemaal te genieten. Ik zal me even voorstellen: 64 jaar en nog 9 maanden tot mijn pensioen. Een jaar of vijf genoten van een Canon 450D, kitlens, EF 55-200 USM II, 430EX en sinds een half jaar bezig met een 6D met dezelfde lenzen als waar deze mooie foto's mee gemaakt zijn. Sinds ik die prachtige 6D heb is mijn waardering voor de 450D nog aardig gegroeid.
EOS 450D, EOS 6D en L lenzen. Maar het gaat tenslotte om de foto.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Leuke portretjes.
Bij foto 5 heb je een mooi moment te pakken en staat de tijger er mooi scherp op. Leuk dat ie zo dichtbij kwam, want dat is niet zo vaak.
Foto 2 vind ik de mindere uit de serie, wel een mooie vogel maar mist helaas iets aan scherpte en de kop zou wat minder centraal mogen.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Dave, jvecht en Bart, bedankt voor jullie leuke reacties !

@jvecht, tralies maken het soms lastig, evenals door glas fotograferen.
Als er gaas is zoek ik de grootste opening en zet de camera zo dicht mogelijk daartegen aan.
Door gebruik te maken van een groot diafragma kan je tralies en hekwerken meestal al kwijtraken. Sowiezo is het voor portretten in de dierentuin wel prettig om 4.0 tot 5.6 te gebruiken om zo je onderwerp los te krijgen van de achtergrond en ook ivm het soms weinige licht. Als je op google zoekt op de termen 'door tralies fotograferen' krijg je vast hits en tips.
Bij de witte tijger moest ik door grote tralies fotograferen, bij de arend door een fijnmazig gaas.
Haha, nee ik ben niet over het hek gesprongen :lol:

@Bart, eens met je feedback. Het ontbreken van de ultieme scherpte op sommige foto's ( waar meerderen het over hadden), wijd ik aan het feit dat in enkele gevallen het schuifje van de focusafstand (1.2 of <3 m ) niet goed stond. Die was ik soms even vergeten om te zetten. Althans, ik denk dat het daar aan zou kunnen liggen.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Mooie reeks hoor, met nr.5 zeker als favoriet!
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

dank je wel !
geloof dat nr. 5 de favoriet van deze reeks gevonden wordt, overigens ook door mij hoor :lol:
momentje van geluk gehad, puur toeval dat ik hem zo trof.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar