In vogelvlucht...

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
levdr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 22:56

Ik was afgelopen zomer veel in Waterland. Vooral de broedende Visdievenkolonie heeft me aardige plaatjes opgeleverd.

Alle met de Canon 1D II N & 400mm f/5.6 (behalve #3 die genomen is met de 300mm f/4)

1. Visdief
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. 300mm f/4
Afbeelding

Maar er waren natuurlijk ook nog andere leuke soorten...

4. Kievit
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Bruine Kiekendief
Afbeelding

7. Boerenzwaluw - een collage van drie opeenvolgende shots om de snelheid en wendbaarheid van deze snelle vliegers te laten zien
Afbeelding

8. Een pano van 7 foto's van (een deel van) het prachtige Waterland. Gemaakt met de 1D II N + Meyer Lydith 30mm f/3.5 (een oud 'vintage' lensje zonder AF).
edit: voor alle duidelijkheid, ik heb deze pano niet toegevoegd voor het mooie (ik ben geen landschapsfotograaf) maar om een idee te geven van het gebied waar ik de vogels gefotografeerd heb. :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op levdr, in totaal 27 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ze zijn echt heel mooi! En superknap..... die zwaluwen zijn zo supersnel, ik heb het ook weleens geprobeerd maar ik hou ze niet eens in beeld! Met name omdat ze ook nog geen rechte lijnen vliegen maar steeds weer wegduiken. De laatste foto had ik eruit gelaten, hij past er niet echt bij en ik vind hem ook een beetje saai, eerlijk gezegd...

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
levdr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 22:56

Dank je, Elsbeth. Ik moest wel lachen om je commentaar over de pano. Die is hartstikke saai! Ik ben geen landschapsfotograaf en had hem bedoeld om het gebied even te laten zien zodat de vogels in context geplaatst konden worden. Ik heb hem dus niet toegevoegd voor het mooie zal ik maar zeggen. Ik had dat in mijn OP even moeten vermelden. :)
Laatst gewijzigd door 2 op levdr, in totaal 27 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Prachtplaten. Scherp. Mooie vluchthouding.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooie platen van BIF.
Vind het alleen zo jammer dat je watermerk toch steeds hinderlijk in beeld staat. Waarom geen vaste positie onder/boven aan?

Heb je bv. een mooie plaat van de kievit in vlucht, staat er recht in zijn kijkruimte je logo. Dar is waar mijn oog naar toe getrokken wordt.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Zowel knap als mooi!
4 en 6 zijn mijn favo
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat zijn zeker mooie platen! Die "drieluik" van de zwaluwen vind ik een topper!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Mooie vogelserie. En ook leuk dat je een plaatje van de omgeving hebt toegevoegd!
Groeten, Jaap
levdr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 22:56

Dank iedereen voor de aardige commentaren. Zeer gewaardeerd.

Jef, de vorige keer dat ik aktief was op het forum heb je bij elke foto die ik plaatste de plaatsing van het watermerkje aan de orde gesteld, zodanig dat e.e.a. een beetje uit de hand liep en ik het forum de rug heb toegekeerd. Ik wil dat nu niet laten gebeuren. Ik ken je standpunt maar ik denk er nu eenmaal anders over en afgezien daarvan, het is mijn keus om het zo te doen en ik zou je willen verzoeken om die keus te respecteren; ik ga hierover dus ook niet meer in discussie met je. Accepteer mijn keus en respecteer die en mocht je er toch niet omheen kunnen kijken, vermijd dan mijn foto's gewoon helemaal.
Gebruikers-avatar
Edwin010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2013 10:33
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

Mooie vluchtplaten! Vooral de visdiefjes vind ik zeer geslaagd!
Watermerkje stoort mij totaal niet.
levdr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 22:56

Dank je wel, Edwin. De Visdieven waren schitterend en kwamen zo dichtbij tijdens het vissen dat ik ook met de 300mm heb kunnen fotograferen! Later in het seizoen heb ik een Reuzenstern in IJdoorn gefotografeerd. Ik dacht altijd dat Visdieven en Reuzensternen nauwelijks uit elkaar te houden waren maar een Visdief valt echt in het niet bij een Reuzenstern. Hier is een foto ter vergelijking. Kijk bijvoorbeeld naar hoe dik de bek is in vergelijking met die van de Visdief. Het is niet een heel goede foto want de vogel was vrij ver weg en het is een flinke crop plus de lucht boven zee was 'hazy' maar het geeft wel een idee denk ik. En bovendien was het een lifer dus ik ben toch erg blij met de paar foto's die ik ervan heb kunnen maken. :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Edwin010
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2013 10:33
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

Visdiefjes heb ik wel eens gezien, reuzensternen echter nog niet. Maar je ziet op de foto het verschil goed, alleen de snavel is al veel forser!
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Mooie strakke platen
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Echt hele mooie platen maar ontzettend jammer dat je watermerk lukraak door de foto's heen staan.

Groet, Richard
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Sst, niet over dat watermerk beginnen, voordat je het weet wordt je ervan beticht een vorige keer er een discussie mee te hebben opgestart, dat een minder verloop had. ;)
Kan helaas dat niet weer terug vinden.

Desalniettemin zijn het echt prima platen, hoor.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Tsja, een watermerk... Hoe vaak ik daar de afgelopen jaren discussie over gezien heb... Laten we het er maar gewoon op houden dat ieder dat voor zich moet weten.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

strakke platen, mooi gevangen, stuk voor stuk
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
levdr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 22:56

Jef-W schreefCOLONSst, niet over dat watermerk beginnen, voordat je het weet wordt je ervan beticht een vorige keer er een discussie mee te hebben opgestart, dat een minder verloop had. ;)
Kan helaas dat niet weer terug vinden.
Ik beticht je nergens van. Dat waren de feiten. Jij wist niet van ophouden en bleef er maar over doorgaan en uiteindelijk werd ik kwaad.
't Is duidelijk dat de moderators de betreffende draadjes flink hebben opgeruimd.
levdr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 22:56

Dank iedereen voor de reacties.

Goed, nog even over het watermerkje dan. Ik had het eerst in een hoekje staan maar dan hoef je alleen maar een smal reepje van de foto te snijden om het te verwijderen. Nadat een paar van mijn foto's gestolen zijn en er ook een paar zonder mijn toestemming gebruikt zijn, ben ik gaan nadenken over een andere manier die iets meer moeite kost om te verwijderen maar die ook niet al te opdringerig is. Deze zag ik gebruiken door een online contact van me en ik vond dat een goede manier en heb het overgenomen. Ik vind het tamelijk discreet en je moet net iets meer moeite doen om het weg te halen. Ik zoek voor iedere foto apart de beste plaats, zorg dat het qua kleur in het beeld past en ikzelf vind het niet storend. Ik heb kennis genomen van de bezwaren ertegen maar het watermerk blijft zoals het is. Je hoeft het daar niet mee eens te zijn maar ik vraag wel respect voor die keus.
Zouden we dan nu het onderwerp kunnen afsluiten? :)
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

levdr schreefCOLON
Jef-W schreefCOLONSst, niet over dat watermerk beginnen, voordat je het weet wordt je ervan beticht een vorige keer er een discussie mee te hebben opgestart, dat een minder verloop had. ;)
Kan helaas dat niet weer terug vinden.
Ik beticht je nergens van. Dat waren de feiten. Jij wist niet van ophouden en bleef er maar over doorgaan en uiteindelijk werd ik kwaad.
't Is duidelijk dat de moderators de betreffende draadjes flink hebben opgeruimd.
Had graag van je de feiten nog eens gezien, maar goed. Je reden voor dit watermerk is duidelijk, maar of het echt helpt? Zag hier bij iemand die ook haar watermerk helemaal door haar foto's heen plaatst op zo'n manier dat het ook nut heeft en niet heel erg aanwezig is. Mss is dat een optie voor je.
levdr schreefCOLON Ik heb kennis genomen van de bezwaren ertegen maar het watermerk blijft zoals het is. Je hoeft het daar niet mee eens te zijn maar ik vraag wel respect voor die keus.
Zouden we dan nu het onderwerp kunnen afsluiten? :)
Amen 8)

Vind je foto's trouwens een mooei voorbeelden voor een andere vraag hier op dit forum ivm vogelfotografie.
dit topic
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar