Het slakje.

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Maurice1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2013 09:38

Hallo allemaal,

Aangezien ik nieuw ben op dit forum zal ik mijn eerste foto uploaden.
Ik fotografeer zelf nog niet zolang, onder het motto `wat ik niet probeer zal ik ook niet leren` mogen jullie je mening of tips geven. Ik heb geprobeerd om het slakje centraal te stellen als camera gebruik ik een Canon Eos 600D.
42235


M.v.g.
Maurice.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Euhtja, je hebt iig wel bijna je doelstelling bereikt vwb het slakje in het midden. Hij moet nog iets naar beneden.

Maar wat was precies je bedoeling hiermee??
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

en als je hem wat groter plaatst, is hij beter te beoordelen. Je mag tot max. 1024 pixels breed.
eerste feedback die ik je wil meegeven is dat over het algemeen een foto lekkerder kijkt als je je onderwerp uit het midden plaatst.
nu staat de slak pontificaal in het midden van de foto.
zoek op internet maar eens op de regel van derden of gulden snede.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Ik maak eerst even van het slakje een slak. In plaats van je fotonummer tussen [album]xxxxx[/album] gebruik je volgende keer [photoid]xxxxx[/photoid] :wink:

42235

Staat nu inderdaad bijna midden in de foto, als je dat mooi vindt zo laten.
Maar probeer het onderwerp uit het midden (regel van derden) te plaatsen, dat wordt (meestal) mooier gevonden. En (nog) wat groter in beeld zou ook niet verkeerd zijn. Een huisjesslak is nu niet het meest makkelijke en aansprekende onderwerp. Waarom niet een mooie bloem gekozen ?
Met welke lens heb je deze foto gemaakt ?

Jan
Canon materiaal
Maurice1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2013 09:38

Hallo Jumper.
Alvast bedankt voor je reactie.
Deze foto heb ik gemaakt met de 10-24mm Tamron lens. Dit onderwerp kwam ik tegen tijdens een wandeling. Wat betreft het formaat de originele foto is breed: 5184 pixels en de hoogte is 3456 pixels, nu heb ik deze verkleind in het standaardprogramma paint onder windows welk programma kan ik hier beter voor gebruiken?
Voor mijzelf moet ik nog veel leren over fotografie, en ik vind de beste manier om dit te leren is om het te doen en niet bang te zijn voor fouten commentaar of kritiek.


Alvast bedankt.
Maurice.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Paint vind ik zelf niet zo geschikt om foto's mee te gaan bewerken.
Je zou eens kunnen kijken naar het gratis Picasa van Google. Dat biedt voldoende mogelijkheden.
Als je hem dan verkleint naar 1024x768 dan kan je hem via het album van Eosdigitaal uploaden.
In de FAQ staat ook een uitleg hoe je via Flickr kan uploaden.
Daar kan je je foto in het grote originele formaat uploaden en met een linkje in 1024x768 formaat hier in de post laten verschijnen.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Als je de regel van derden gaat toepassen, zou ik een flink stuk van de rechterkant weglaten, daar is het wat saai.
En dan eventueel de foto een kwartslag draaien, naar rechts.
Vermoed dat het er dan sterker gaat uitzien
Gr Anita
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Kleine onderwerpen, zoals dit slakje, komen veel beter tot hun recht als je er dicht opkruipt en ze los laat komen van hun achtergrond. Een slak recht van boven fotograferen is daar niet de juiste manier voor. Je onderwerp maak je los door de scherpte/diepte te verkleinen dus voor een groot diafragma te kiezen. Heb je nog andere objectieven tot je beschikking?

Groet!
Dward
Maurice1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2013 09:38

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie tips en reacties, ik zal zeker de verkregen informatie toepassen.
De opstelling waarmee ik fotografeer ziet er als volgt uit:

-Canon Eos 600D camera,
-18-55mm objectief (standaardkit lens)
-10-24mm, 1:3.5 - 4.5 objectief,
-100-400 mm objectief,
-speedlite 430EX II flitser.

M.v.g.
Maurice.
Brell

Over de grote van de foto is het en ander al gezegd. Je lenzen zijn niet heel erg geschikt om zo'n klein onderwerp op de foto te zetten. Wil je dat toch dan zo je kunnen proberen door je knie te zakken en de de slak infront op de foto zetten. Neem voldoende afstand, misschien dat het het beste lukt met de 100-400mm. Veel succes.

Brell
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar