Dagje Burgers

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Skippie1974
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 19:22

Vrijdag weer eens een dagje naar Burgers' Zoo geweest om mijn nieuwe camera 70D te testen. Was voor al benieuwd naar de hoge iso's, voornamelijk RAW geschoten en bewerkt in lightroom. Viel me niet tegen :-) Heb de 100-400lens gebruikt
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

1.

41372

2.

41373

3.

41374

4.

41375

5.

41376

6.

41377

7.

41378

8.

41379

9.

41380

10.

41381

Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Feli met je nieuwe aanwinst.
Lekker kleurvolle resultaten.
Hier en daar zit de scherpte er net naast, maar andere zijn juist weer heerlijk scherp.
Zal waarschijnlijk ook even wennen zijn aan je nieuwe cam.

Wel vind ik ze, op 1 en 2 als portret na bijna allemaal net wat te krapjes gekaderd.
Dichtbij omdat het kan maakt het niet altijd per definitie mooier/ lekkerder wegkijken
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Wauw, foto 3 en 4... helemaal TOP. Als ik zie dat je foto 3 op iso 6400 geschoten hebt, gaat mijn hart sneller kloppen.... nog een paar maandjes, dan is de 70D ook in mijn bezit..... ;)

Gr. Gaab
Skippie1974
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 19:22

Bij welke vind je de scherpte er naast zitten? Bij Sommige heb ik aardig wat ruis moeten weg werken omdat de omstandigheden binnen erg donker waren.
Ik zou wel adviseren iso6400 te vermijden. Die heb ik aardig moeten bijwerken en uitvergroot is hij dan niet zo mooi.
Vwb de krappe kadering, was om wat storende elementen weg te halen, maar ook wat krap geschoten.
Was in iedergeval mooie test met de cam voor later Afrika dit jaar. Weet uit ervaring dat het licht daar veel beter is:-)
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

bijv. 3 en 6, oogjes net niet lekker scherp.
Relatief dan, minder dan de rest in ieder geval.
En gezien de hoge iso op 3 (ook minder detail) kan dat met iso en de nabewerking te maken hebben.

Met het licht in Afrika heb je natuurlijk weinig aan hoge iso prestaties... hihi
Maar veel (foto) plezier gewenst alvast daarginds..!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Wat een kleurenpracht zeg.
Het zijn wel wat veel foto's in 1x.
Foto 8 zou ik ivm de groenige vlek uit de serie weg laten.

Foto's 3,4,7 en 9 spreken mij het meest aan.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Nicole30

..
Laatst gewijzigd door 1 op Nicole30, in totaal 8 keer gewijzigd.
Nicole30

sorry dak van het topic/onderwerp afging.
prachtige fotoreeks! mooie kleuren en super scherp!
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Misschien moet je voor advies een ander topic openen in plaats van het in iemand anders zijn topic deze foto te plaatsten Nicole!!
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Ik zal proberen alle foto`s eens langs te lopen, het izijn slecht op en aanmerkingen je moet er mee doen wat jij wilt
Misschien moet je niet willen om in hoge ISO te schieten met mijn 7d kom ik echt niet hoger dan 1600 en dan vind ik het eigenlijk ook al wel te kosten gaan van de kwaliteit

1.
Leuk familie portret niets op aan te merken
2.
Ik vind het nu net niet of strakker kaderen of ruimer, voorpoot staat er niet op. qua bewerking mogen de kleuren er nu iets meer uitspringen
3.
kijkt niet lekker zo vanaf beneden, hierdoor komt het koppie niet scherp over
4.
niets op aan te merken
5.
ziet er scherp uit alleen zie ik het oog niet goed
6.
staat er scherp op de witte vlek op de achtergrond trek wel heel erg mijn aandacht
7.
vind ik lastig om te beoordelen, oogt niet helemaal scherp en niet echt spannend om naar te kijken
8.
ik vind deze foto niet fijn kijken het blaadje links trekt de aandacht en daarbij
9.
Is scherp, alleen jammer dat er een tak uit zijn kop komt
10.
vind ik lastig kijkt niet helemaal prettig en mist het lichtje in de ogen

groetjes Annette
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Skippie1974
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 19:22

Nettie schreefCOLONIk zal proberen alle foto`s eens langs te lopen, het izijn slecht op en aanmerkingen je moet er mee doen wat jij wilt
Misschien moet je niet willen om in hoge ISO te schieten met mijn 7d kom ik echt niet hoger dan 1600 en dan vind ik het eigenlijk ook al wel te kosten gaan van de kwaliteit

1.
Leuk familie portret niets op aan te merken
2.
Ik vind het nu net niet of strakker kaderen of ruimer, voorpoot staat er niet op. qua bewerking mogen de kleuren er nu iets meer uitspringen
3.
kijkt niet lekker zo vanaf beneden, hierdoor komt het koppie niet scherp over
4.
niets op aan te merken
5.
ziet er scherp uit alleen zie ik het oog niet goed
6.
staat er scherp op de witte vlek op de achtergrond trek wel heel erg mijn aandacht
7.
vind ik lastig om te beoordelen, oogt niet helemaal scherp en niet echt spannend om naar te kijken
8.
ik vind deze foto niet fijn kijken het blaadje links trekt de aandacht en daarbij
9.
Is scherp, alleen jammer dat er een tak uit zijn kop komt
10.
vind ik lastig kijkt niet helemaal prettig en mist het lichtje in de ogen

groetjes Annette
Bedankt voor je reactie! Kan er altijd wat van leren en kijken of ik op dat moment de foto beter/in ander standpunt kan maken. Helaas was er bij wat foto's geen ander standpunt mogelijk. Was voornamelijk om de camera te testen, en het was erg donker. Maar kritiek is altijd welkom om te kunnen verbeteren:-)
De iso had ik auto staan voor de test op verschillende waarden. Er wordt dan door de camera geen reking gehouden met stabilisatie in de lens, de sluitertijd had daardoor korter gekund met lagere iso. Normaal kies ik de iso handmatig en kijk dan naar de sluitertijd. Voor mijn komende reis ga ik de auto iso instelling terugzetten naar max 1600. De hoge iso zorgt met name voor ruis in donkere omstandigheden, voor evt hogere sluitertijden met voldoende licht gaat iso 1600 prima.
Toch zijn de hoge iso's mij niet tegengevallen na de raw bewerking, beter dan mijn 50d, waar de kortere lens op gaat tijdens de reis. Merkte eerder dat ik lensen wissel toch veel achter wege laat.
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Skippie1974 schreefCOLON
Nettie schreefCOLON Misschien moet je niet willen om in hoge ISO te schieten met mijn 7d kom ik echt niet hoger dan 1600 en dan vind ik het eigenlijk ook al wel te kosten gaan van de kwaliteit
Bedankt voor je reactie! Kan er altijd wat van leren en kijken of ik op dat moment de foto beter/in ander standpunt kan maken. Helaas was er bij wat foto's geen ander standpunt mogelijk. Was voornamelijk om de camera te testen, en het was erg donker. Maar kritiek is altijd welkom om te kunnen verbeteren:-)
De iso had ik auto staan voor de test op verschillende waarden. Er wordt dan door de camera geen reking gehouden met stabilisatie in de lens, de sluitertijd had daardoor korter gekund met lagere iso. Normaal kies ik de iso handmatig en kijk dan naar de sluitertijd. Voor mijn komende reis ga ik de auto iso instelling terugzetten naar max 1600. De hoge iso zorgt met name voor ruis in donkere omstandigheden, voor evt hogere sluitertijden met voldoende licht gaat iso 1600 prima.
Toch zijn de hoge iso's mij niet tegengevallen na de raw bewerking, beter dan mijn 50d, waar de kortere lens op gaat tijdens de reis. Merkte eerder dat ik lensen wissel toch veel achter wege laat.
Ik probeer altijd over te belichten want ruis zit met name in de donkere delen, haal het in lightroom terug en dan zie je minder van de ruis terug is mijn ervaring. Ik belicht meestal een derde tot tweederde over.
Probeer juist nu voordat je op reis ga de camera goed uit te te testen dan weet je wat die alle wel en vooral niet kan!!
Waar gaat je reis naar toe?
Ik wens je alvat veel plezier toe
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Nette dierentuinserie.
Plex76
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2013 21:34

Leuk om te zien wat de 70d kan :)
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Heerlijke platen hoor ! Ik vind krap kaderen juist meestal weer mooi dus zo zie je maar; smaken verschillen.
Nr. 8 vind ik persoonlijk wat minder evenals de laatste. De rest toppie!
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
levdr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 22:56

Een aardige serie van dieren die je zo gauw in het wild niet tegenkomt in Nederland. Een dierentuin legt je wel nogal beperkingen op en dat zie je altijd terug in de foto's, maar ik vind dat je het goed gedaan hebt. Voor mij springt #6 eruit. Lastige dieren om goed op de foto te krijgen maar de strakke crop doet het hier heel goed vind ik.
Plex76
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2013 21:34

Skippie1974 schreefCOLONBij welke vind je de scherpte er naast zitten? Bij Sommige heb ik aardig wat ruis moeten weg werken omdat de omstandigheden binnen erg donker waren.
Ik zou wel adviseren iso6400 te vermijden. Die heb ik aardig moeten bijwerken en uitvergroot is hij dan niet zo mooi.
Eigenlijk best informatief dit. Jouw praktijk wijst er dus op dat de mooie testen die je kan lezen over de 70d, misleidend zijn (op een milde manier).
Ik wil onder andere een 70d gaan kopen omdat die testen zo mooi laten zien, 70d samen met de d7100, dat ze zo goed zijn in de hoge iso's... De praktijk blijkt dus een ruisbak?
Hoe had je de ruisonderdrukking in het toestel staan?
Maar al zou de echt hoge iso-ruis een beetje tegenzitten, ik zou niet weten welk ander niet-35mm toestel over zou blijven voor mij om te kopen. Alles beter dan mijn sony a390 die bij iso 200 rode stipjes ruis laat zien in donkere delen.
Akumal

Netjes hoor, missie geslaagd toch!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar