Landgoed Hoenderdaell

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Dan woon je eigenlijk je hele leven al in Noord - Holland, zijn er zomaar, zonder mijn toestemming, veel meer dierenparken te vinden dan Artis.

Het Van Blanckendaell park bijvoorbeeld of Landgoed Hoenderdaell

Wat ik heel mooi vind van Hoenderdaell is dat ze niet alle dieren willen tonen én dat bijvoorbeeld roofdieren zoveel mogelijk uit het zicht gehouden wordt van mensen. Je kunt ze bekijken doordat er hekken omheen staan met gaten er in. Dit doen ze om het heen en weer lopen langs een hek te voorkomen.

Bovendien zit Stichting Leeuw ook op Hoenderdaell en heeft de Leeuw een geheel gebouw tot zijn beschikking, met als doel leeuwen zo min mogelijk met mensen in contact te brengen om ze eventueel later weer uit te zetten. Dat schijnt al te gebeuren, maar ik heb niet veel info meegenomen.

Die foto's staan op mijn 5D en die heb ik nog niet overgezet op mijn iMac, mijn 600D foto's wel.

1 deze Ringstaartmaki's hebben een geheel eigen deel van het park en daar lopen ze gewoon los. Ze zijn in ieder geval niet bang voor mensen.
Afbeelding
_MG_8262 by Marco de Boer, on Flickr

2
Afbeelding
_MG_8270 by Marco de Boer, on Flickr

3
Afbeelding
_MG_8271 by Marco de Boer, on Flickr

4 er lopen micro-vosjes rond.
Afbeelding
_MG_8294 by Marco de Boer, on Flickr

5 Bambi!!
Afbeelding
_MG_8299 by Marco de Boer, on Flickr

6
Afbeelding
_MG_8304 by Marco de Boer, on Flickr

7 TTFP levert kleurverschillen op, het hek is natuurlijk anders van kleur. (TTFP = Throug the Fence Photography)
Afbeelding
_MG_8306 by Marco de Boer, on Flickr

8
Afbeelding
_MG_8307 by Marco de Boer, on Flickr
Laatst gewijzigd door 1 op PanzerFaustNL, in totaal 2 keer gewijzigd.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

1) Is een goeie foto, misschien een beetje te centraal.
2) Is heel herkenbaar ze kunnen zo staren....Die had ik liever iets lichter/frisser gezien van kleur.
3) Jammer dat er een persoon op de achtergrond zit....
4) Die vind ik mooi!!
5) Daar vind ik het licht zo mooi vallen net alsof er geen bladeren aan de bomen zitten en er komt veel licht van boven!
6) Jammer dat het eekhoorntje er niet helemaal op staat....gedeelte van de staart mist en het pootje...
7) Ondanks dat hij door het hek genomen is vind ik dit wel een hele mooie
8. Bij deze vind ik het ook jammer dat de kraanvogel er niet helemaal op staat....
Ella36
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2012 19:24

Mooie scherpe foto's.
Compo blijft een persoonlijke zaak, ik kan hier wel mee leven.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Ik vind het mooie plaatjes, vooral 6 vind ik grappig.
Ik sluit mij aan bij Ella 36: compositie kun je allerlei regels op toepassen, maar ook ik vind ze gewoon lekker kijken.
En uiteindelijk gaat het erom dat je een foto zelf mooi vindt toch?
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
Effie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2012 12:05
WoonplaatsCOLON @Home

Mooie foto's.
Nr. 2 naar mijn smaak wat te weinig DOF waardoor het rechter oor "er af valt".
Foto 4 is het vor mij. Mooi licht en natuurlijke kleuren.
Canon 60D | EF-S 17-85mm F/4.0-5.6 iS USM | EF 70-200mm F/2.8L iS II USM | 430 EX | Manfrotto 055XPROb & 054Q2 | Löwepro Flipside 400AW
ebloksma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2012 13:10

Heb zelf het gevoel dat ze te sterk zijn nabewerkt.
Mijn favo is nummer 6 vanwege de kleur en scherpte
sportfotoalkmaar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2013 19:36

Ik woon in Alkmaar en ben ook weleens in Blanckendael geweest. Is moeilijk fotograferen met de tralies.
Dat in acht nemende vind ik de foto's best mooi. Vooral de stokstaartjes zijn mijn favoriet.
als je zoals bij de kraanvogel de snavel er toch niet helemaal op krijg kader de foto dan meer uit. Zo focus op een detail van het dier, in dit geveval het oog met de mooie rode veren eromheen , en dan valt het niet meer op dat je de snavel er niet op kreeg.
Canon 50D , Canon 7D , Sigma f2.8 50-150mm HSM EX OS , Sigma f2.8 120-300mm HSM EX OS , Sigma 10-20 mm , Sigma 18-200 mm.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar