Oehoe in Groningen

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Via via hadden we gehoord dat er zich een Oehoe bevond in Groningen. Het is een ontsnapte vogel die al een tijdje in het wild leeft. Na wat zoeken kwamen de Oehoe tegen. Wat een beest zeg en wat gaaf. Hier wat plaatjes. Ik hoop dat het wat is.

Gr. Chris :)

foto 1
Afbeelding

foto 2
Afbeelding

foto 3
Afbeelding

foto 4
Afbeelding

foto 5
Afbeelding

foto 6
Afbeelding

foto 7
Afbeelding
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Hoi Chris, leuke serie. Ik zou hem nog inkorten. Teveel vogel op een paaltje. Hoe heet dat nog maar, Kill Your Darlings...
Foto 3 en 4 erin laten en van de rest minimaal 2 eruit knikkeren. Wordt de serie sterker van.

In het algemeen (maar daar kun je, behalve als je een week daar blijft, weinig aan doen) is het jammer dat het beest te dicht op de achtergrond zit. Verber begrijp ik niet, dat je foto 2 in landscape hebt en niet in portrait. Ik heb de constructie niet helemaal goed bekeken. Misschien wel onmogelijk om het anders te doen. Maar haal dan in elk geval links en rechts weg en crop vierkant.

Foto 3 stoort het lijntje mij. Daarom is foto 4 bij mij favoriet. Bij foto 3 en 4 zou je achter het beest nog een stuk weg kunnen croppen om het qua compositie beter uit te laten komen.

Verder geen opmerkingen. Ga er nog eens heen zou ik zo zeggen. Spectaculaire foto zou zijn dat hij op je af vliegt. :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
eoshen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2011 05:05

vind nr 5 de mooiste nog de anderen vind ik storend met dat draad
Canon 550d /Canon EF-S 18-55 /Canon EF-S-17-85/ Canon EF 50mm/ Canon EF 35-105mm/ Canon EF 75-300mm/
Canon Speetlite 430EX Tamron AF 18-200/ Tamron AF 19-35mm
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Ik begrijp je enthousiasme ,euforie alles overheerst op zo'n moment.
Maar je moet niet vergeten waarvoor je daar bent.
Technisch gezien ga ik mee met het commentaar van VFrood.

Goed voor een volgende keer.

Gr
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Anita74
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2013 09:57

Voor mij is foto 4 de topper van de serie.
Ik zou inderdaad meer achtergrond van de foto's croppen.
Jammer dat de afstand tussen vogel en achtergrond zo klein was waardoor de achtergrond zo scherp in beeld blijft maar dat heb je nu eenmaal niet in de hand.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

wauw, wat een gaaf beest blijft dat. Mooie waarneming! En zeker de moeite waard om nog eens terug te gaan.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Bedankt voor de reacties.
Ik snap de technische reacties allemaal wel. Maar dit is een unieke waarneming en dan heb je de achtergrond en een draadje niet voor het kiezen. Helaas is het voor mij te ver om daar steeds heen te gaan.
Meer croppen van de foto's wil ik niet want dat gaat ten koste van de scherpte en je kan het draadje wel wegwerken maar dat vind ik de boel belazeren. Het is zoals het is.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Allereerst gefeliciteerd met je mooie waarneming. En in de vrije natuur heb je voor- en achtergrond nog minder voor het kiezen.
Je zou inderdaad flink aan het shoppen kunnen gaan om draadjes weg te werken en de achtergrond wat te vervagen.
Ik kan daar ook mee leven als je dat niet doet.
Hoewel ik het draadje wel erg storend vind vooral bij 2-3 :oops:
En bij 3-4 kan ie toch ook wat minder centraal komen te staan, ietsje bij zijn kont eraf.

Gr Anita
Nicole30

mooie reeks vind ik :) blijven prachtige dieren
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Wat leuk dat je ook geweest bent! De foto's willen helaas niet laden op mijn telefoon, ik kijk vanavond thuis even. Wat de composities betreft: ik ben er afgelopen week 3x geweest en alle drie de keren zat hij op een soortgelijk paaltje. Doe je weinig aan..
Ik had nog in de planning mijn foto's hier ook te plaatsen al ben ik nu jij ze geplaatst hebt niet meer origineel. :) toch zal ik ze er even op zetten vanavond met een verslagje..
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Oh, gek genoeg willen de foto's nu ineens wel openen.
Vooral de laatste 4 (hier heb ik mezelf gecorrigeerd, op Photobucket zag ik de volgorde andersom dus had ik het eerst over de eerste 4) vind ik erg mooi waarbij #4 er uit springt. De rest voegt m.i niet zo veel toe aan de eerste 4. Persoonlijk zou ik ze allemaal wat minder centraal hebben geplaatst.
Was dit zondag? Ja ik ben erg, ik herken de dag (denk ik) aan de paaltjes :p
Laatst gewijzigd door 2 op Nemi, in totaal 28 keer gewijzigd.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ella36
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2012 19:24

Mooie serie.
Het is de werkelijkheid en dan heb je niet veel keus toch. Voor mij hoeft er niet aan gepoetst te worden.
Houwe zo
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Iedereen bedankt voor de reacties.

Gr. Chris
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar