Kan schokkend ervaren worden! Kat van ons vangt muis

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

De beelden kunnen Schokkend zijn!
Hoewel het een natuurlijk verschijnsel is, kan het niet als prettig ervaren worden.

Ik heb een beetje zitten twijfelen of ik de serie moet laten zien of dat het beter prive kan blijven.
Mocht het niet wenselijk zijn, dan verwijder ik de topic zonder problemen.

Het verhaal achter de serie

Wij hebben thuis 2 katers rond lopen die op gezette tijden nog wel eens met een bijvangst thuis komen. Regelmatig komen er muizen bij de buren vandaan onze tuin in. En de meeste overleven dat weer niet als die twee katers aan de wandel gaan. Ook deze avond was het dan raak. Een plant werd er bijna voor uitgegraven om de prooi te kunnen vangen. In eens schiet een van de katers met de muis in zijn bek er vandoor. Dus ik ren gauw naar boven en haal mijn camera met de teleobjectief, het statief vergeet ik in de haast(achteraf jammer). Met een zwaar tegenlicht heb ik eens de actie vast gelegd van de jacht.

Wat ik wel geleerd heb van deze actie is dat ik het best de voorkeuze sluitertijd kan kiezen die boven mijn brandpunt zit. De foto's missen de scherpte. Misschien een snelle actie voorkeuze vast leggen onder de C1/3 Knop. Tijdens de actie vind ik het nog erg moeilijk om snel de juiste instellingen vinden en e.v.t. te corrigeren.

Goed enkele opnames.

1.

37498

2.

37499

3.

37500

4.

37501

Van deze heb ik ook dat de bek van de kat open staat. Ik heb voor deze gekozen omdat het wat minder wreed over zou komen.

Met vriendelijke groet,

Frans(Canon40D)
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

. .
Laatst gewijzigd door 1 op Pieterr, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

leuk, maar ik mis wat kleur hier en daar zijn de foto's een beetje overbelicht , en wat je zelf ook al aangeeft de scherpte is niet helemaal je van het.


ps, als de kat eens binnen is zou ik zn ogen een poetsen met een beetje afgekoeld gekookt water op een servet! dan kan ie nog meer muizen zien en pakken ;-))
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Een leuke registratie ben ik effe blij dat ik de muis niet ben. De foto's missen inderdaad kleur en contrast. Zou ze even wat beter nabewerken.

Gr. Chris
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

keesvdh schreefCOLONleuk, maar ik mis wat kleur hier en daar zijn de foto's een beetje overbelicht , en wat je zelf ook al aangeeft de scherpte is niet helemaal je van het.


ps, als de kat eens binnen is zou ik zn ogen een poetsen met een beetje afgekoeld gekookt water op een servet! dan kan ie nog meer muizen zien en pakken ;-))

Contrast en kleur kan kloppen. Maar deze foto's zijn in de schaduw en tegen het licht in genomen. Ik heb wel geprobeerd om het contrast hoger te zetten. Echter de vacht van de kater loopt dan helemaal dicht. Die is namelijk echt diepzwart.

Betreft zijn ogen. Deze kater mist traanbuisjes. Wij hebben dit al eens overlegt met de dierenarts. Om de zoveel tijd maak ik zijn ogen op de boven genoemnde manier schoon. Maar het maakt geloof ik weinig uit. Regelmatig ligt er wel een trofee op het binnenplaatsje. LOL

Groet,

Frans
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Sunnyboy schreefCOLONEen leuke registratie ben ik effe blij dat ik de muis niet ben. De foto's missen inderdaad kleur en contrast. Zou ze even wat beter nabewerken.

Gr. Chris

Tja, ik heb ook een zitten stoeien met het contrast. Echter de vacht liep heel snel volledig dicht waardoor het gitzwart werd. En aan de andere kant houd ik ook wel een beetje van deze matte bewerking. De kleur was ook in de rawbestand niet veel. Een tikje te rood, wat mijn canon wat last van heeft. Deze zijn in de schaduw genomen en de zon tegen. Dan blijft er weinig contrast over. Flitsen was geen optie dat had denk ik wat meer bijgedragen aan het contrast.

Bedankt voor je opmerkingen.

Groet,

Frans
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar