Dwergolifanten van Kinabatangan

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

De Borneodwergolifant komt enkel voor in de buurt van de Kinabatangan-rivier in Sabah, Borneo. Omdat deze soort met uitsterven wordt bedreigd door met name verlies van habitat waan ik mij gelukkig oog in oog te hebben gestaan met een kudde van deze prachtige dieren. Ondanks dat ze afstammen van de Indische olifant zijn ze kleiner, hebben ze grotere oren, een langere staart en rechtere slagtanden. Ook zou hun karakter milder zijn dan dat van de olifanten van het vasteland.

Ik hoop dat deze serie in de smaak valt.

1.
Onze gids kreeg tijdens onze bootsafari een tip dat olifanten waren gespot niet al te ver stroomopwaarts. Aangekomen op de betreffende plek konden we door de dichte vegetatie een glimp zien van de kudde in hun natuurlijke habitat. Het was bijzonder om te zien dat er ook jonge olifantjes bij de kudde waren wat uiteraard een goed teken is.

36193

2.
Nieuwsgierig naar onze aanwezigheid kwam één van de olifanten dichter naar de oever om ons gade te slaan.

36195


Zonder veel argwaan kwam de olifant dichterbij en ook de rest van de kudde kwam nieuwsgierig richting de oever om te drinken en uiteraard te eten. Onze gids vertelde ons dat de olifanten tot wel 150kg per dag aan plantaardig materiaal aten. Voor mij een mooie gelegenheid om een aantal close-ups te maken.

3.

36194

4.

36196

5.

36197

6.

36198


7.
Als afsluiter werden wij getrakteerd op een mooi tafereel waarbij het baby-olifantje geflankeerd door twee tantes aan de oever kwam staan, vergezeld door een tienerbroer die, wat stoerder als hij was, nog wat dichter bij het water kwam staan. Dit alles op ongeveer 6 meter afstand van mij.

36200

EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
Gebruikers-avatar
gjhagen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2010 22:56
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Bijzondere momenten, wauw! Vooral die laatste gaaf.

Groet,
Gertjan
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Die laatste is mooi! Misschien is een Crop van alleen het linker deel ook wel iets?
Foto 2 met het blad voor het oog zal ik persoonlijk weglaten.
Anoniem 3

Dat moeten wel onvergetelijke ervaringen geweest zijn, die je met deze mooie foto's kunt koesteren.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik mis het kader bij de laatste een eetje ..
Komt daardoor iets minder "gepresenteerd" over, vond het een toevoeging bij de andere.

Maar mooie herinnering aan een gave ontmoeting!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Mooi hoor. Wat ontzettend leuk om de olifanten in het bos tegen te komen. Je hebt ze ook weer mooi op de foto staan. Wat een mooie vakantie zal dat geweest zijn zeg!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar