De laatste vlucht.

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jkooiker
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2010 20:11
WoonplaatsCOLON Staphorst

De was de laatste vlucht van deze ooievaar.

36151

Deze ooievaar gespot, hangend aan het prikkeldraad.
Zal zeker een lekkere prooi zijn geweest voor de roofvogels.

groetjes Jan
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

weinig moois of leuks aan de foto. met wat voor rede plaats je dit hier ?
wernerfotografie

Eens met Kees, naar mijn mening absoluut niets met fotografie te maken en ook niets leuks om te zie . Dikke -1 voor het posten van deze nutteloze foto
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het onderwerp is niet het meest smakelijke. We zien hier meestal vogelfoto's in andere vorm. Maar desalniettemin is dit wel een onderwerp. Alleen een onderwerp wat wel heel makkelijk gefotografeerd is. Het komt op mij over als "ik reed er langs. Stopte, reed even terug en maakte vanuit het raam de foto en reed vervolgens weer verder"

Er had fotografisch meer in gezeten dan dit ben ik bang.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
gonwil
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 513
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 19:20

Getver.....hoeft voor mij niet!
wernerfotografie

Tsja fotojeroen, dan kan men alles hier wel op het forum plaatsen.. Ik zal vanmiddag ook wel ff die dooie haas op het forum zetten die ik afgelopen maand onder de auto kreeg..

Ben benieuwd welke boodschap ts dan heeft met plaatsen van dit bericht
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hmm.. ook niet mijn ding.. sorry Jan..
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

Ik ben het met de reactie van fotojeroen eens. Het onderwerp is niet het meest smakelijke maar dat neemt niet weg dat het een natuurlijk tafereel kan zijn. De betreffende opname laat mij echter niets anders zien dan een registratie van een dode ooievaar in prikkeldraad.

Het komt dus meer over als een snapshot waarvoor dit deel van het forum niet het meest geschikte is imho.
EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

wernerfotografie schreefCOLONTsja fotojeroen, dan kan men alles hier wel op het forum plaatsen.. Ik zal vanmiddag ook wel ff die dooie haas op het forum zetten die ik afgelopen maand onder de auto kreeg..

Ben benieuwd welke boodschap ts dan heeft met plaatsen van dit bericht
Als jij daar een sprekende foto van kan maken, dan heb ik daar niets op tegen.
Maar dan dus wel sprekend, niet zo'n snapshot als hierboven
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
wernerfotografie

Ik begrijp je hoor Jeroen (en plaats ook geen fotos van de Haas :P, alleen fototje van gemaakt voor de verzekering aangezien bumper aan gort was haha) maar snap gewoon niet de bedoeling achter deze foto.
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Zoals de foto nu is, snap ik die ook niet, en is het puur een registratie van een dode vogel. Tja, dan zie ik hem liever levend in vlucht.
Maar toch, het zal misschien mijn beroepsdeformatie zijn (dierenarts met interesse voor pathologie en anatomie), ik zou wel iets in deze foto kunnen zien als hij boeiend in beeld was gebracht. Het prikkeldraad als laatste stop, het karkas dat al helemaal kaal en schoon is gegeten terwijl de vleugels nog helemaal intact zijn en eruit zien alsof hij zo weer weg kan vliegen... volgens mij kun je daar best een sprekende foto van maken.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Akumal

Die ribjes vliegen niet meer inderdaad.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Eens met staartjager, met wat meer aandacht had dit een heel intrigerende foto kunnen worden. Dat het wellicht weinig eetlustopwekkend is (behalve dan voor wat predatoren) mag m.i. geen reden zijn om foto's niet te mogen plaatsen.

Ik moet nog een opdracht over "nieuw leven" uitwerken. Daar had een foto als deze prima onder de kop "aanloopproblemen" bij kunnen zitten.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Anoniem 3

Ik vind dat deze foto net zo goed geplaatst kan en mag worden als andere 'natuur'foto's.
Net zo goed als uitgebloeide bloemen, gemaaide korenvelden en verlepte mensen.

Ik ben het wel met Jeroen eens dat er fotografisch misschien wat meer uit te halen was geweest.
Maar evengoed: goed gespot.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Wat mij betreft kan en mag (vrijwel) ieder onderwerp gefotografeerd worden, ook als het iets is waar men liever niet direct mee geconfronteerd wordt. Such is life, denk ik dan.

Er was echter inderdaad wel meer uit te halen geweest denk ik, bijvoorbeeld door meer dieptewerking in de foto te brengen of een lager standpunt in te nemen. Misschien kan de foto nog eens over gedaan worden, ik denk dat deze ooievaar niet weggevlogen is intussen :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Is in PS met de Content-Aware Move Tool nog wat van te maken! ( sarcasme...)
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

In ieder geval wel goed voor een hoop reacties...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Hier zou je toch best een "mooie" macabere zwart wit foto van kunnen maken. Met het onderwerp heb ik geen enkel probleem. Moet kunnen.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar