Hagedissen van Borneo

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

Onlangs heb ik een maand lang rondgetrokken door Borneo. De flora en fauna daar zijn ongekend en voor iemand met een voorliefde voor fotografie gelijk te stellen met een snoepwinkel.
Om een beetje structuur in de te posten foto's aan te brengen zal ik ze categoriseren. Mijn eerste post betreft een aantal hagedissen die ik aldaar ben tegengekomen.

Alle foto's zijn genomen met een Canon 300D en de Canon 70-300mm F4,5-5,6 IS USM.

1.

36117

2.

36118

3.

36119

4.

36120

5.

36121

6.

36124

7.

36125

EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

De eerste 3 zijn echt mooie foto's :) .
Ik zie dat je bijna alle foto's met een trage sluitertijd (1/13 tot 1/40) hebt gemaakt. Waarschijnlijk dus weinig licht daar omdat je ook je ISO al op 400 had gezet en diafragma zo ver mogelijk open.
Toch zit het met de scherpte van 1 t/m 3 best wel goed (foto 2 iets minder en ook jammer van de 2 dunne sprietjes) en ook de kleuren en compo vind ik netjes.

Vanaf foto 4 ben ik sneller uitgekeken, jammer.

Maar je hebt best heerlijk 'gesnoept' daar als ik dit zo lees en zie :wink: .

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Foto's 2 en 3 vind ik absoluut de mooiste, compo en kleuren bevallen goed, en mooie scherptediepte. Heel gaaf! Bij foto 3 vind ik het ooi mooi hoe de curve van de staart over lijkt te lopen in het blad op de achtergrond.
Bij de eerste vind ik het jammer dat het bekje net niet scherp is, zou ik een ietsje grotere DOF mooier hebben gevonden denk ik. Foto 4 vind ik qua beeld heel gaaf, maar zou denk ik ook mooier zijn geweest als de scherpte op ogen en bek lag, nu is het oog wel mooi scherp, maar ligt daarnaast de scherpte meer op de hals.
Wel jaloers hoor, lijkt me geweldig om zulke dieren in het wild te kunnen fotograferen!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Ook bij mij vallen de eerste 3 het meest in de smaak. Foto 5 is ook prima, maar jammer dat het oogje beetje raar eruitziet (steentjes?)
Mooie scherpte heb je uit de lens weten te halen!
Gebruikers-avatar
LBtmff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 20:41
WoonplaatsCOLON Westerkwartier

Vind de eerste 2 erg mooi! complimenten!
Erg goed gedaan, netjes!


M.v.g.,
LBtmff
Gebruikers-avatar
dtmn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2006 14:21

Bedankt voor de reacties. Ook bij mij zijn de eerste 3 favoriet door de rustige achtergrond en mooie kleuren.

Tijdens een korte wandeling over het eiland Palua Mamutik voor de kust van Kota Kinabalu kwam ik de watervaranen tegen van foto 4 t/m 7. Op het niet al te brede pad stond ik eerst oog in oog met de grootste van ongeveer 2 meter (foto 4 en 5). De 'steentjes' bij zijn oog betreffen volgens mij teken. Ik weet het niet 100% zeker maar het lijkt er heet meest op, niet echt prettig voor de varaan dus. Nadat het beest niet van het pad wilde gaan en het pad te smal was om er zonder risico langs te lopen besloot ik maar om te keren. Tot mijn verbazing zat ongeveer 10 meter achter mij de volgende varaan van ongeveer 1,5 meter (foto 6 en 7). Ingesloten dus en ook deze weigerde de busbush in te gaan. Ik zat dus ingesloten en kon er niet langs terwijl mijn bootje naar het vaste land binnen 30 min. zou vertrekken. Uiteindelijk is de laatste na 15 min. ofzo toch van het pad gelopen zodat ik als een malle richting strand kon rennen om op tijd bij mijn bootje te zijn (en bij mijn inmiddels ongeruste vriendin)....
EOS 300D l Sigma 18-125 F3.5-F5.6 l Canon EF50 F1.8 MKll l Canon EF-s 70-300 IS USM F4-F5.6 l Sigma 105 macro F2.8
Akumal

Gaaf dit, vooral de eerste 3 vind ik sterk.
Tom van den Brandt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2010 18:52
CONTACTCOLON

Nr 1 vind ik heel mooi, lekker scherp en een fijne achtergrond. Nr 2 en 3 vind ik ook nog mooi hoewel wel al wat rommeliger. De anderen kunnen mij minder bekoren...

Groet, Tom
Kijk ook eens op mijn website http://www.birdsandnature.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
toledo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2009 13:50
WoonplaatsCOLON Wognum

Nr 1 vind ik echt een topper!

Groet,
André
Je blijft kijken op http://verlaat-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Mooie omgeving, mooie foto's. Zeker foto 3.

Over de laatste twee was ik niet enthousiast totdat je - naderhand - het verhaal erachter vertelde.
En dan bekijk je ze ineens in een ander perspectief, geen snapshots maar platen met een verhaal.
Technisch kan het altijd beter, maar telkens als jij deze foto's ziet denk je terug aan dat moment. Herinneringen, daar gaat het om.

Ben benieuwd naar de rest van je avontuur!
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar