Papegaaiduikers up-close

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
AnnevanHouwelingen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2012 19:34
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug
CONTACTCOLON

35946

Op IJsland hoef je niet persé in een schuilhut te gaan zitten om dicht bij vogels te komen. Op Latrabjarg zit je er vlak bij.
Foto gemaakt met een 300mm f/4 lens en een EOS 20D.
Als je sommige fora moet geloven kan een EOS xxD natuurlijk niet autofocussen en is het aantal megapixels veel te klein.
Wellicht met de huidige ogen. Ten tijde van het maken van deze foto was de 20D een revolutie qua prijs/prestatieverhouding en vond men de fotokwaliteit prachtig. Fotografie is vooral ook "er zijn" en werken met de tools die je beheerst. Ook ik ben doorgegroeid in mijn gereedschap, maar kan soms ergeren aan de religieuze fanatiekheid waarmee sommige mensen de ene kamera afbranden en de andere ophemelen. 't is óók een hobby natuurlijk, maar buiten is het toch leuker.

Enfin, zelfportret van de fotograaf in het oog van de puffin. Veel kijkplezier.

Anne
Laatst gewijzigd door 1 op AnnevanHouwelingen, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Ik heb zowel van beeld als tekst genoten...

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik ook! Mijn plannen zijn om over iets meer dan 2 jaar ok naar een locatie te reizen waar deze prachtvogeltjes (van dichtbij) te zien zijn! Ik ga er voor dan ook zo'n mooie foto te maken om 'm ook op het forum te laten zien, met evt ook zo'n leuke en pakkende tekst erbij!

Gr Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Anoniem 3

ErikDignum schreefCOLONIk ook! Mijn plannen zijn om over iets meer dan 2 jaar ok naar een locatie te reizen waar deze prachtvogeltjes (van dichtbij) te zien zijn! .....
Gr Erik
Misschien moet je wel terug in de tijd... :wink: :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Genieten dit!
Ze zijn zo ontzettend fotogeniek en grappig!
Op IJsland kan je er idd heel dichtbij komen, alsof je een praatje met ze maakt.
Althans zo heb ik het destijds ervaren. Onvergetelijk overigens.....!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
LBtmff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 20:41
WoonplaatsCOLON Westerkwartier

CrisM schreefCOLONIk heb zowel van beeld als tekst genoten...
Idd hele mooi foto, en de tekst, ik zit niet lang in deze hobby, maar je heb helemaal gelijk!


M.v.g.,
LBtmff
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Telescoop schreefCOLON
ErikDignum schreefCOLONIk ook! Mijn plannen zijn om over iets meer dan 2 jaar ok naar een locatie te reizen waar deze prachtvogeltjes (van dichtbij) te zien zijn! .....
Gr Erik
Misschien moet je wel terug in de tijd... :wink: :mrgreen:
:?: :?: :shock:
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Anoniem 3

ErikDignum schreefCOLON
Telescoop schreefCOLON
ErikDignum schreefCOLONIk ook! Mijn plannen zijn om over iets meer dan 2 jaar ok naar een locatie te reizen waar deze prachtvogeltjes (van dichtbij) te zien zijn! .....
Gr Erik
Misschien moet je wel terug in de tijd... :wink: :mrgreen:
:?: :?: :shock:
`

Zie datum in exif van de foto... :wink:
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ben het wel eens met Anne,

Sinds ik de 5D3 heb en een setje kwaliteitsobjectieven is mijn oude 20D (met gebruik van die kwaliteitsobjectieven) toch weer waardevoller geworden dan ooit tevoren. 8MP is voor veel onderwerpen meer dan genoeg.

Mooie foto!

Groet!
Dward
Akumal

Dure spullen heb je natuurlijk ook niet altijd nodig, goed licht, belichting en een goede post processing is natuurlijk ook heel belangrijk.
De 'echte' verschillen zal je bij 900x ook niet zo snel zien ;-).

Fraai beeld, heerlijk intiem moment, technisch ook goed.
AnnevanHouwelingen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2012 19:34
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug
CONTACTCOLON

Dank jullie wel voor de commentaren. Ik heb de 300mm f/4 een paar jaar geleden verkocht om een langere lens te financieren. Wat ik heel fijn vond aan die lens is de kleinste scherpstelafstand. Daarmee kun je mooie semi-macro shots maken. En 't is ook een scherpe en niet al te zware lens.
En om in te haken bij de zelf gestarte discussie. Voor dieren (als ze ver weg zitten) zijn lange (en dus dure) lenzen een geweldige hulp. Voor landschap is het meer de kwaliteit van het oog van de fotograaf dan de prijs van de camera. Micro 4/3, Nex en nog wat modellen....het hoeft beslist geen grote DSLR te zijn!

Groeten,

Anne
Gebruikers-avatar
bagste
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2011 20:31
CONTACTCOLON

ik had graag het gras er niet voor gezien en allebij scherp gezien
door iets hoger in f te gaan . de rechtse staat er wel mooi scherp op .
vriendelijke groeten steven en I wish you a good light .

blog http://bagste1.skynetblogs.be" onclick="window.open(this.href);return false;
AnnevanHouwelingen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2012 19:34
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug
CONTACTCOLON

Deze foto kan beter. Bovendien zijn deze beesten ook erg interessant als ze met zandspiering heen en weer lopen. Meer ervaring en betere apparatuur zijn mooie redenen om weer eens terug te gaan.
Wat ik ook ga doen, maar dan in workshop verband (zie workshop sectie in dit forum)


Groeten,

Anne
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar