Met het oog op................

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Het is niet mijn fraaiste portretje van Falco: Binnen geschoten en toch veel moeten wegwerken in PS maar ik vond het moment wel de moeite waard om met jullie te delen!
Uiteraard betekent dit niet dat jullie mij moeten verschonen van kritische noten............ :D
Jo :wink:

34355

"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie Falco...nog steeds jammer dat je zo ver weg woont Jo :D
Ik vind de compositie van deze foto best verrassend en leuk..het is eens wat anders. Wat ik wel jammer vind is dat de neus niet scherp is, ik vind deze plaat zich er juist voor lenen om over de hele kop scherpte te hebben en niet alleen op het oog.
De donkere/gekleurde veeg,streep onder zijn onderkaak zou ik nog weggewerkt hebben.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Anoniem 3

Ik zou willen dat ik zo'n verrassend portretje van Sep kon maken.
Mooi gedaan. En voor de rest sluit ik me bij Judith aan.
Gebruikers-avatar
GJSpijkerboer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2012 10:12
WoonplaatsCOLON Terwolde

Leuke compo alleen zie ik inderdaad nog wat overblijfzelen wat het wegwerken. Rechts boven de neus zie ik twee kleine halve maantjes van je kwast en onder de kin zie ik nog een donkergrijs vlak of ben ik nu te kritisch. Verder wel top hoor! Gr, GertJan
http://www.gjspijkerboer.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
YD91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2012 09:06

Mooie foto. Alleen jammer dat de neus niet scherp is.
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

GJSpijkerboer schreefCOLONLeuke compo alleen zie ik inderdaad nog wat overblijfzelen wat het wegwerken. Rechts boven de neus zie ik twee kleine halve maantjes van je kwast en onder de kin zie ik nog een donkergrijs vlak of ben ik nu te kritisch. Verder wel top hoor! Gr, GertJan
Ik zie nog wel wat meer vlekjes ;)

Mooie foto! Ik vind het juist mooi dat de scherpte op het oog is en niet de hele kop scherp :)
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Hartstikke bedankt voor jullie reactie, opmerkingen en aanvullingen. :D :D :D :D
Deze foto is gemaakt in de kamer voor de vitrage op een zuidraam.
De zon scheen hierdoor naar binnen en zo bereikte mij het benodigde gefilterd licht.
Vanwege storende elementen in de huiskamer kon ik niet meer naar links of rechts, zodoende kreeg ik enkel het oog scherp. Da's mijn probleem dat weet ik en dat jullie er opmerkingen over maken is volkomen terecht. Ik wil het enkel verklaren.....................
Het grote diafragma heb ik gebruikt om de achtergrond zo geblurd mogelijk te kunnen houden.
Hierdoor raakte ik wel de scherpte op de neus kwijt. Als ik een sublieme shopper zou zijn, had ik een kleiner diafragma zonder meer aangedurfd. Nu moest ik dit kleine diafragma gebruiken omdat de afstanden niet al te groot waren.
In PS heb ik de achtergrond zo wit mogelijk proberen te krijgen en hier en daar heb ik iets over het hoofd gezien. Ook heb ik de neus nog wat verscherpt, maar de verscherping liet harde contouren achter en die vond ik niet mooi. Dus heb ik deze wat geblurd.
De uitsnede heb ik óók gekozen omdat Falco al een tijdje wat last van een oor heeft. Ten gevolge van een medicinale zalf en het krabben (jeuk) aan dit oor is de vacht rondom het oor flink bruin geworden(zie origineel) en zodoende heb ik gekozen om voor deze uitsnede te gaan.
Maar ik ben wel blij dat jullie het ondanks alles toch nog wat vinden.........................

Het origineel:

34386

Groet,

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar