AWD

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jantine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON schoonrewoerd

Vorige week met Aeroswift naar het AWD geweest..
ontzettend mooi gebied, en blij met de dieren die ik gezien heb (helaas niet de vos)
hieronder 3 foto's waar ik toch wel trots op ben!! (ik weet het dat sommige centraal zijn;)
verder commentaar is hartelijk welkom!!

1)

31636

2)

31634

3)

31635

heb heel wat geprutst om de foto's te verkleinen en ze op de site te krijgen,, dus sorry voor de verschillende maten :oops:
***nothing to say***
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

foto 1 is erg gecropped? of heeft deze vrij slechte kwaliteit??
compositie is ook erg onrustig, maar moet zeggen als ik zo een diertje voor de eerste keer op de foto kan zetten schiet ik ook gewoon raak.. hahaha
foto 2 is erg mooi!! geen commentaar verder..
foto 3 ook mooi misschien wat druk met al die bloemetjes.. ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
jantine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON schoonrewoerd

thanks voor je reactie!
foto 1 is niet gecropped, het was daar wat schemerig in het bos, en voor je het weet is het beestje weg!
het is een redelijk drukke foto,, maar zo was het daar ook in werkelijkheid: een druk ruig bos;)
Ik vond het al lang geweldig dat ik die mooie dieren zag, en al helemaal zo wist op de foto te zetten=)
foto2: dankje:)
foto3: jah idd,, al vind ik persoonlijk wel de vlinder er direct uitspringen.
***nothing to say***
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Hoi,

Foto 2 vindt ik de beste.

Foto 1 is is op zich goed gelukt maar net dat takje op de voorgrond leidt een beetje af. Aan de andere kant geeft dat wel weer een bespiedt gevoel wat het ook weer mooi maakt. Wel erg jammer van de ruis..
Het aparte is dat ik vaak bij mijn eigen foto's dat wel weer mooi vindt. Kan je zien dat je naar je eigen foto's toch anders kijkt daar naar foto's van iemand anders (komt denk ik door het gevoel wat je er bij krijgt als je hem maakt).
Daarom is feedback ook best wel belangrijk vindt ik.

Foto 3 vindt ik de minste. De kleuren zijn op zich goed maar de vlinder is te donker waardoor je jammergenoeg de details mist. Het midden is nl een grote zwarte vlek en je ziet niet het verschil tussen het lichaam en de vleugels.

Apart trouwens dat je de vossen niet hebt gezien...

Groetjes Marcel
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Nr1: idd jammer van de vele ruis.
Nr2: de mooiste en de beste. Mss nog heel ietsjes van de linkerkant afhalen, maar heel netjes, hoor.
Nr3: een leuke waarneming, maar te druk. De vlinder valt idd wel op, omdat hij donker is. De belichting op de vlinder is niet mooi. ook op de bloemen links bovenin zie ik wat schaduw.

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Eindelijk fotos :mrgreen:
De vlinder zat eigenlijk in de volle zon, maar met de hele tijd zijn vleugels dicht geklapt, toen kwam Jantine erachter dat als je schaduw maakt hij zijn vleugels opent dus de schaduw die je ziet komt van mijn hand af.
Gebruikers-avatar
jantine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON schoonrewoerd

Marcel174 schreefCOLON Foto 1
Het aparte is dat ik vaak bij mijn eigen foto's dat wel weer mooi vindt. Kan je zien dat je naar je eigen foto's toch anders kijkt daar naar foto's van iemand anders (komt denk ik door het gevoel wat je er bij krijgt als je hem maakt).
Apart trouwens dat je de vossen niet hebt gezien...
Groetjes Marcel
dat vind ik ook,, dat gevoel daarbij is dan belangrijk, de situatie o.i.d.

Jah wij vonden dat ook heel erg jammer dat we die vossen niet hebben gezien... (we wisten ook niet precies waar ze zitten)

bij foto 3 was het zoals Aerowswift zegt: de schaduw die we zelf maakten, zodat de vlinder zijn vleugels opende, anders waren ze gesloten.. of het nu te warm voor ze was?...
***nothing to say***
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Misschien kan je beter de volgende keer als je weer een vlinder op de foto zet de foto overbelichten.
Dan krijg je meer detail en kan je achteraf de kleur beter bijstellen zonder dat de details verloren.

Ik doe het soms ook als ik bijvoorbeeld een hert op de foto wil zetten. Foto iets overbelichten zodat je de details wat meer blijft zien en dan achteraf de kleur aanpassen.
Vaak houd je dan de details nog redelijk zichtbaar.

Als je weer gaat moet je gewoon even vragen.
Iedereen kan wel aangeven waar de vossen zitten dus dan kan je direct naar de goede plek lopen.

Mijn ervaring ermee is dat je de eerste keer helemaal in extase bent en de foto's dan achteraf best wel tegenvallen. Je denkt alleen maar aan zo vaak mogelijk afdrukken.
De keer daarna weet je al wat je te wachten staat en ben je wat rustiger zodat je meer nadenkt over compositie.

Succes de volgende keer.

Ps.. Over een maand is het weer bronsttijd voor de Edelherten. Zeker de moeite waard om daar ook eens te gaan kijken en te fotograferen....

Gr Marcel
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Je hebt lastige omstandigheden gehad tijdens het fotograferen. Hard licht van felle zon zo te zien bij #2 en #3. En bij #1 weer last van takken op de voorgrond.

Ik vind foto #3 het mooist, mooi hoe de vlinder tussen al die groen-gele bolletjes eruit springt. Wel jammer dat het donkere gedeelte van de vlinder is dichtgelopen, misschien kan je hier met het "shadows" schuifje nog iets ophalen?
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Foto twee vind ik het mooist.
En ik ken het gevoel als je voor het eerst een hert ziet dan ben je helemaal blij.
Ik woon er bijna naast dus ben er vaak te vinden vind het zelf een geweldig gebied.
De vlinder vind ik ook heel mooi maar misschien inderdaad iets te donker maar het deel waar het donker is, is de vlinder ook donker.
Met bijsnijden kies ik altijd de grote van de foto als je hem dan snijd dan blijft de verhouding gelijk bij mij is dat 10x15 cm en dan krijg je op het forum geen verschillende grote te zien.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
jantine
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON schoonrewoerd

Claudia007 schreefCOLON Met bijsnijden kies ik altijd de grote van de foto als je hem dan snijd dan blijft de verhouding gelijk bij mij is dat 10x15 cm en dan krijg je op het forum geen verschillende grote te zien.
thanks voor je tip!! daar had ik nog niet aan gedacht;)
Het was idd een felle zomerzon... Maar ik ga zeker nog een keer terug (of nog veel meer keer;)
dus ga ik wel wat mt de tips doen!! bedankt
***nothing to say***
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar