Janet

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Brell

Op een hele mooie locatie een fotoshootdag gehad met 25 fotografen en 35 modellen.
Modellen werden ons toegewezen dus was ik erg blij met Janet.

46852

1.

46853

2.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Kan me voorstellen dat je er blij mee was ;)

Ik vind de tweede foto te licht. De ogen zijn wel schitterend vastgelegd. De eerste foto vind ik mooi. Het zachte, dromerige vond ik op het eerste gezicht minder, maar bevalt me na een paar keer kijken steeds beter. Dat heb je natuurlijk ook heel bewust gedaan. Alleen die flare stoort me een beetje.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

Het is toch nog lang geen 1 april???
@1: onscherp, flares
@2: blauwzweem wat alles overheerst, uitgebeten haarpartij.

Sorry, ik kan zo niet van Janet genieten.... ;)
jan.brouwers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2005 15:33
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

En ik ga helemaal mee met het commentaar van Telescoop, ik vraag me zelfs af of het model zelf dit ook mooi kan vinden.
Het is toch wel de bedoeling op een forum dacht ik om op een eerlijke en correcte manier commentaar te geven,
daar heb ik hier bij het commentaar van Marco sterk mijn twijfels over, Sorry.
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

jan.brouwers schreefCOLONHet is toch wel de bedoeling op een forum dacht ik om op een eerlijke en correcte manier commentaar te geven,
daar heb ik hier bij het commentaar van Marco sterk mijn twijfels over, Sorry.
Dat vind ik nogal wat, wat je hier beweert. Ongepast lijkt me. Iedereen mag van de foto's vinden wat hij/zij wil.
TS vind de foto's zelf mooi genoeg om ze te plaatsen, dus kunnen anderen het daar mee eens zijn of niet. En die mening heb je te respecteren. Nu insinueer jij dat Marco liegt en niet eerlijk zijn mening geeft, terwijl jij daartoe geen enkele reden hebt en dus ook het recht niet hebt om dat te beweren. Excuus lijkt me minstens op z'n plaats!!

Over de foto's, de eerste oogt wel mooi, maar heeft gebrek aan scherpte zoals gezegd. Vooral de ogen horen scherp te zijn. De flares storen mij dan nog het minst.
Ik weet niet of het bij de tweede de bedoeling was om deze kleurtone te gebruiken. Ik vind dat minder geslaagd. Jammer van het uitgebeten haar.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Eerlijk?

Brell,

Ik begrijp niet, dat je deze ja wat zijn het etudes?, hier hebt geplaatst! Weet je nog? Dus is dit misschien een bitter koekje van eigen deeg.
Het commentaar van Marco staat m.i. door dat we geen enkele vorm hebben van iets anders dan de persoonlijke smaak, naar mijn mening niet ter discussie!

Vr. gr.

Roel J.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

almanbrother schreefCOLON
jan.brouwers schreefCOLONHet is toch wel de bedoeling op een forum dacht ik om op een eerlijke en correcte manier commentaar te geven,
daar heb ik hier bij het commentaar van Marco sterk mijn twijfels over, Sorry.
Dat vind ik nogal wat, wat je hier beweert. Ongepast lijkt me. Iedereen mag van de foto's vinden wat hij/zij wil.
TS vind de foto's zelf mooi genoeg om ze te plaatsen, dus kunnen anderen het daar mee eens zijn of niet. En die mening heb je te respecteren. Nu insinueer jij dat Marco liegt en niet eerlijk zijn mening geeft, terwijl jij daartoe geen enkele reden hebt en dus ook het recht niet hebt om dat te beweren. Excuus lijkt me minstens op z'n plaats!!

Over de foto's, de eerste oogt wel mooi, maar heeft gebrek aan scherpte zoals gezegd. Vooral de ogen horen scherp te zijn. De flares storen mij dan nog het minst.
Ik weet niet of het bij de tweede de bedoeling was om deze kleurtone te gebruiken. Ik vind dat minder geslaagd. Jammer van het uitgebeten haar.
Ga ik geheel in mee!
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Foto 1 ademt een fijne sfeer uit. Op de ogen mis ik inderdaad ook wat scherpte maar om deze foto nou direct af te kraken.... vind ik overdreven. Ik zou wel proberen om de groene lensflare enigszins te verminderen.
Foto 2 zou dezelfde sfeer kunnen uitademen als je de blauwzeem verwijdert en links nog iets probeert te spelen met de hooglichten.

Kortom, misschien een uitdaging voor je om er nog even mee aan de slag te gaan in Photoshop oid, en een update te plaatsen.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

jan.brouwers schreefCOLONEn ik ga helemaal mee met het commentaar van Telescoop, ik vraag me zelfs af of het model zelf dit ook mooi kan vinden.
Het is toch wel de bedoeling op een forum dacht ik om op een eerlijke en correcte manier commentaar te geven,
daar heb ik hier bij het commentaar van Marco sterk mijn twijfels over, Sorry.
Probeer zelf inhoudelijk commentaar te leveren waar de TS iets aan heeft teneinde zichzelf te verbeteren bij de volgende poging. Afgeven op de mening van een ander is onjuist en niet op z'n plaats. Iets mooi of niet mooi vinden blijft zeer subjectief. TS is blij met de foto's en Marco is van mening dat dat terecht is. Laten we elkaars (onderbouwde en vriendelijke) mening respecteren.
Roel Jansen schreefCOLONIk begrijp niet, dat je deze ja wat zijn het etudes?, hier hebt geplaatst!
Die moest ik even opzoeken (etude) ;) . Wellicht ben ik niet de enige, dus hierbij een linkje naar mijn vondst. Blijkbaar slaat het woord op de muziek (oefenstuk), wellicht foutief toegepast maar ik begrijp de relatie. Als dat al is wat TS beoogd dan heeft hij het juist goed gedaan om dit hier te plaatsen. Dit forum is er per definitie om te leren van elkaars foto's en commentaar. Wellicht kan met een beetje goed onderbouwd commentaar dit mogelijke oefenstuk wel tot een meesterwerk gebracht worden in de toekomst.

Nu even on-topic.

Foto 1 heeft wel een lekkere softe look. Toch is het niet helemaal mijn smaak. De zweem die veroorzaakt wordt door de flare leid mij een beetje te veel af. Probeer desnoods bij de volgende 'backlit' foto je zonnekap uit te breiden met je hand zodat die zweem verminderd wordt.

Foto 2 heeft een blauwzweem en ik vermoed dat je die bewust toegepast hebt? Het is niet geheel mijn smaak, maar ik vind de pose prachtig. Zou je misschien het origineel willen plaatsen?
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Beste Martijn,

Ik citeer niet het commentaar, dat ik van de TS kreeg op een foto. die ik hier eens geplaatst had maar wel het slot en dat was „ik snap niet waarom je die foto geplaatst hebt!" Die foto was redelijk donker maar gaf voor mij wel de sfeer weer van hoe het die dag donker en druilerig was in een meestal zon overgoten Istanbul.
En ik ben het helemaal eens met het commentaar van Telescoop!

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

1 ik begrijp waar je heen heb gewild met de foto, maar ik mis echt scherpte op de ogen.
Ook had ik haar misschien iets krapper gekadert? kwestie van smaak ;)

2 vind ik het blauwe niet mooi, ik zou op deze foto je dromerige bewerking loslaten, ik denk dat het beter past dan bij foto 1?
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Roel Jansen schreefCOLONBeste Martijn,

Ik citeer niet het commentaar, dat ik van de TS kreeg op een foto. die ik hier eens geplaatst had maar wel het slot en dat was „ik snap niet waarom je die foto geplaatst hebt!" Die foto was redelijk donker maar gaf voor mij wel de sfeer weer van hoe het die dag donker en druilerig was in een meestal zon overgoten Istanbul.
Dat is ook niet netjes geweest dan, maar dit forum is er om foto's met elkaar te delen en van elkaar te leren. Niet om mini-vendetta's uit te vechten.
jan.brouwers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 203
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2005 15:33
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

Bij deze dan mijn welgemeend excuus naar de TS toe,
maar ik kan dat comment verder niet onderbouwen, als TS het mooie platen vind dan is dat prima zo.
Ik maak zelf geen foto's van modellen maar ik zou deze plaat ook niet geplaatst hebben.
Laatst gewijzigd door 1 op jan.brouwers, in totaal 11 keer gewijzigd.
Anoniem 3

Mijn opmerking over 1 april neem ik, na nalezen, terug, met excuses aan Brell.
De rest blijft staan.
Brell

Op sommige opmerkingen wil ik niets eens reageren, die slaan nergens op als je het op de persoon speelt, doe alsjeblieft normaal! Verder beoogde ik bij het plaatsen van de foto's alleen maar om feedback te krijgen zodat ik mijzelf kan verbeteren. Een aantal heeft dat gedaan waarvoor dank.
De eerste foto heeft flare, so what, out of the box treden,is dat zo erg? Hadden de ogen scherper moeten zijn? Wie bepaald dat? Zowel het model, als ik, en meerdere mensen vinden juist deze foto wel mooi.
Bij de tweede foto was het de bedoeling om hem een vintage look te geven, niet helemaal geslaagd, acheraf gezien.
Brell

Telescoop schreefCOLONMijn opmerking over 1 april neem ik, na nalezen, terug, met excuses aan Brell.
De rest blijft staan.
Geaccepteerd!
Brell

karin115 schreefCOLONFoto 1 ademt een fijne sfeer uit. Op de ogen mis ik inderdaad ook wat scherpte maar om deze foto nou direct af te kraken.... vind ik overdreven. Ik zou wel proberen om de groene lensflare enigszins te verminderen.
Foto 2 zou dezelfde sfeer kunnen uitademen als je de blauwzeem verwijdert en links nog iets probeert te spelen met de hooglichten.

Kortom, misschien een uitdaging voor je om er nog even mee aan de slag te gaan in Photoshop oid, en een update te plaatsen.
Bedankt voor je opmerkingen, daar kan ik wat mee.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar