Kleinkinderen

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Twee foto's van onze kleinkinderen.
Ik wilde graag niet geposeerde foto's van hen maken, maar juist gewoon zoals ze zijn. In onderstaande foto's zie ik hun karaktertjes wel terug;
de dromerige Roan en het meer alerte van Lilja.

De foto's heb ik gemaakt met de 70-200 / 2.8, mijn favoriet voor dit soort foto's. De achtergrond heerlijk onscherp waardoor alle aandacht naar de personen gaat. De overzetting naar zwart-wit versterkte dit nog meer.

Als oma ben ik alles behalve objectief, vandaar de plaatsing van beide foto's. Opmerkingen en kritiek zijn welkom.


1.

46737


2.

46738

Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Leuke foto's... :D ook in kleur wel vermoed ik zo... Als ervaren opa.
Je voorkeur voor deze lens snap ik wel, ik fotograaf mijn kleinkinderen ook met een relatief lange lens.
Maar over de fotos heb ik het gevoel dat de eerste ook een vierkante crop zou mogen hebben het stuk rechts voegt niet veel toe.. Ook gezien de richting waar hij naar toe kijkt. De tweede vind ik mooier ook v.w.b het contrast
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Dankjewel wibo53 :)
In kleur zijn de foto's ook leuk, maar in zwart/wit werd de achtergrond nóg 'leger' waardoor mijn voorkeur naar deze overzetting uitging.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Lynn85
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2014 15:04

Leuke snoetjes, vooral bij het jongetje.
Bij de foto van Lilja miszie ik wel iets aan haar haar aan de linkse kant. Is de achtergrond nog onscherper gemaakt in PS of dergelijke?
Die 2.8, ik blijf er nog maar even van dromen en verder doen met mijn 4 :)
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Bedankt voor je reactie, Lynn85. :)
De achtergrond is niet achteraf onscherper gemaakt in photoshop o.i.d. Wat je links ziet is een soort van hekwerk.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar