Teun en Sanne

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik heb al een hele tijd niks van me laten zien en horen. Het valt me op dat de kwaliteit van alles wat gepost wordt heel hoog is en eigenlijk vind ik het nu eng om weer wat te plaatsen. Toch wil ik deze met jullie delen.
Wanneer ik kan en wanneer ze zelf zin hebben natuurlijk probeer ik mijn kleinkinderen Teun en Sanne op een zo speels mogelijke manier voor de camera te krijgen. Deze keer hebben we gebruik mogen maken van de tuin van de ene buurvrouw en de koeienstal van de andere buurman. Teun en Sanne zorgen voor de vrolijke noot en ik heb in Lightroom geprobeerd er iets van te maken. De omzettingen zijn niet allemaal hetzelfde maar ik heb gekozen wat ik mooi vind. Ik wil meer met Photoshop doen maar het ontbreekt me aan tijd en gedrevenheid. Misschien iemand in de buurt van Zwolle waar ik persoonlijk les van kan krijgen?
Alvast bedankt voor het kijken en jullie feedback. Groetjes van Inge

46622

46623

46624

46625

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Nooit bang zijn om foto's te plaatsen. Er is altijd wel iets te verbeteren aan een foto, ook bij foto's van hele goede fotografen. Het ergste wat kan gebeuren is dat iemand je verteld wat anders (beter?) had gekund.

De omzetting is wat jij mooi vind, dat is belangrijk. Smaken verschillen. Ik hou zelf meer van een meer terughoudende omzetting, dus voor mij spreekt vooral de laatste aan: recht toe recht aan omzetting naar z/w. Je hebt leuke modellen gebruikt, dat is de helft van het werk. Bij de tweede vind ik het jammer dat ze niet in de camera kijken, de volgende keer ze even roepen voordat je de foto neemt? De Laatste twee vind ik het leukst, waarbij, als gezegd, de laatste qua omzetting mij het meest aanspreekt.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Addy heeft het prima verwoord!

Het experimenteren met verschillende bewerkingen is juist leerzaam, al is het maar om vast te stellen wat je zelf het mooiste vindt (wat dat is het belangrijkste!).
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Heel geslaagde foto's hoor! Er zit een stijl in, jouw stijl. Dat hoeft natuurlijk niet ieders smaak te zijn :)
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Dank jullie allemaal voor de positieve reacties. Nummer 3 van dat gezin is inmiddels geboren dus die zien jullie binnenkort ook nog wel verschijnen.
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar