Simone en Saskia

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Deze week heb ik met deze twee dames, vriendinnen van elkaar, een fotoshoot gedaan. In de buitenlucht, tegen zonsondergang met prachtig weer.

Ik ben behoorlijk tevreden over deze foto, maar ben altijd op zoek naar verbeterpunten. Kortom: wat vinden jullie van deze foto?

45850

Gebruikers-avatar
Marco van Eck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 21:09
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

De dames staan er beide goed op met een lekkere "spontane" lach. Houding prima.

De flare is neem ik aan een bewuste keuze, ik vind het zeker niet misstaan.

Ehm, niets mis om hier behoorlijk tevreden mee te zijn :)
Groet, Marco

Flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Leuke foto!! Compositie is mooi, niks meer aan doen. Ik ben benieuwd of de foto met íets zachter licht mooier was geweest. Het licht van achter doet het heel goed in de foto, maar 't is (naar mijn smaak) nog nét te fel.

Maar, als ik die dames was, zou ik er erg blij mee zijn!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Bedankt voor jullie reacties!

De flare is inderdaad een bewuste keuze. Het geeft een beetje sjeu aan de foto naar mijn mening.

Het licht is misschien wat fel inderdaad en ook mijn oog wordt in eerste instantie naar de zon getrokken. Misschien had het beter geweest als ik de zon buiten beeld had gehouden (was ik alleen wel mijn flare kwijt :D )
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

De foto is an sich al heel mooi maar je vraagt om verbeterpunten dus dan zeg ik dat de foto voor mij nog wel een iets dromerige sfeer had mogen hebben gezien de mooie avondkleuren, met iets meer bokeh.
En de zon die doet het juist perfect. Ik weet niet of jij van het nabewerken bent, maar deze foto leent zich perfect voor een mooi filter. Het is net wat je zelf mooi vindt.
Maar ook ik denk dat de dames hier zeker al helemaal happy van zullen worden.

Als je het leuk vindt wil ik wel eens laten zien wat ik ervan gemaakt zou hebben :oops:
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Dank je wel voor je reactie :)
Ja hoor, dat mag. Mag je mij ook vertellen welk filter (filters) je toepast :D
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ok ik ga er mee aan de slag. Ik weet niet of het vanochtend nog lukt maar ik kom er vandaag op terug.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Dit heb ik ervan gemaakt. Ik heb niks gedaan aan de flare omdat ik niet wist of dit een bewuste keuze was van je.
Ik heb geprobeerd de foto zo te bewerken dat de dames wat meer een worden met de omgeving, dan krijg je er vaak nog wat meer sfeer in. Ik probeer het altijd subtiel toe te passen. Ik hoop dat dit is gelukt.

Dit alles heb ik gedaan met het filter Color Efex pro 4 van de NIK collection. O.a. gebruikt de filters: Ink, Dynamic Skin Softener, Cross Processing, Glamour glow en darken/lighten center.

45858

The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
eos4ever
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2012 22:17

Deze bewerking kan mij wel bekoren. Ik begrijp wat je er mee wilt, Karin115. De achtergrond (maar toch ook de rest) komt nu wat minder hard over. Het lijkt alsof er een soort van gloed over de foto zit. De kleuren komen meer bij elkaar.
Het zijn idd subtiele bewerkingen maar ze maken de foto meer af.
Hoe lang ben je hier nu mee bezig geweest?
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Da's inderdaad wel mooi. Ik heb even naar dat NIK pakket zitten kijken, maar dat is wel even een uitgave zeg. Kost meer dan mijn hele LR pakket haha. Even kijken of ik het kan nabootsen :D
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Een leuke foto hoor! Niks mis mee, alhoewel ik wel een puntje heb. Ik had een cto gel voor je flitser gebruikt om het flitslicht beter overeen te laten komen (lees warmer) met de omgeving. Nu is het licht op de dames vrij koud, ten opzichte van de omgeving. Nu kan dat ook achteraf zoals je kan zien bij de bewerking van Karin, maar een cto gel is zo geplaatst.
De zon/flare vind ik leuk, ik hou daarvan!
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Goede tip Matglas! Zal ik eens rekening mee houden (of in post corrigeren :) )
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

@eos4ever:
Hier ben ik maximaal een kwartiertje mee bezig geweest. (incl. opstarten etc.) Als je het een aantal keren hebt gedaan leer je snel welke filters geschikt zijn voor bep. bewerkingen.

@eMKay:
Er circuleren div. kortingscoupons op het internet. Ik heb ca. 20% voorbij zien komen. Al met al kom je dan op een aanschafprijs van ca. 98 euro uit. Ik vind het dit meer dan waard.
Dit soort bewerkingen kan zeker ook met Lightroom of Photoshop maar absoluut niet zo eenvoudig als bij de NIK collectie. Mijn favorieten zijn Color Efex Pro en Silver Efex. Die gebruik ik het meest.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Hoi Karin,

Je hebt gelijk, en wat een geweldig pakket! Hier ga ik veel plezier aan beleven :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar