Het is nu jan 29, 20, 07:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

• Advertisement

Forumregels

In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Demi
BerichtGeplaatst: jan 7, 17, 16:39 
Shooter
Shooter

Eind vorig jaar een vriendin bereid gevonden om voor mijn lens te poseren.
Ook nu heb ik gewerkt met een enkele softbox wat ik toch wel erg moeilijk vond daar sportfotografie mijn voornamelijke bezigheid was.
Maar een mens moet soms van het vertrouwde pad af en iets nieuws proberen. Hieronder een drietal foto's waar ik zelf het meest tevreden over was.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

** Puntje ter verbetering wat ik zelf al opgemerkt had was in ieder geval de volgende keer een "haarlicht" toevoegen, maar jullie zullen vast nog vele verbeterpunten voor mij hebben!**

Profiel  

Berichttitel: Re: Demi
BerichtGeplaatst: jan 7, 17, 19:40 
Canon shooter
Canon shooter

leslie_f schreef:
Ook nu heb ik gewerkt met een enkele softbox wat ik toch wel erg moeilijk vond daar sportfotografie mijn voornamelijke bezigheid was.
Maar een mens moet soms van het vertrouwde pad af en iets nieuws proberen. Hieronder een drietal foto's waar ik zelf het meest tevreden over was.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

** Puntje ter verbetering wat ik zelf al opgemerkt had was in ieder geval de volgende keer een "haarlicht" toevoegen, maar jullie zullen vast nog vele verbeterpunten voor mij hebben!**

Mooi gedaan hoor! Bij nummer 1 en 3 zou ik de softbox iets meer richting de camera verplaatsen, zodat haar linkeroog iets meer licht krijgt (vind het nu iets te donker). Een andere optie is om het model iets meer richting de softbox te laten kijken, zodat het licht beter op haar valt. Zoals je zelf aangeeft zou een haarlicht of een spot haar van de achtergrond halen.

Nummer 2 vind ik de mooiste uit de serie qua belichting op haar gezicht! 2 verbeterpuntjes: de schaduw op de binnenkant van haar hand en haar vingers spreekt me minder aan, en ik vind haar linkerhand op de schouder geen waarde toevoegen in deze foto.

Al met al een hele goede set om mee te starten! Ga zo door met oefenen, en in dit tempo maak je binnenkort nog een betere serie! Goed bezig in ieder geval!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: jan 8, 17, 11:22 
Shooter
Shooter

Nalbandian schreef:
leslie_f schreef:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Mooi gedaan hoor! Bij nummer 1 en 3 zou ik de softbox iets meer richting de camera verplaatsen, zodat haar linkeroog iets meer licht krijgt (vind het nu iets te donker). Een andere optie is om het model iets meer richting de softbox te laten kijken, zodat het licht beter op haar valt. Zoals je zelf aangeeft zou een haarlicht of een spot haar van de achtergrond halen.

Nummer 2 vind ik de mooiste uit de serie qua belichting op haar gezicht! 2 verbeterpuntjes: de schaduw op de binnenkant van haar hand en haar vingers spreekt me minder aan, en ik vind haar linkerhand op de schouder geen waarde toevoegen in deze foto.

Al met al een hele goede set om mee te starten! Ga zo door met oefenen, en in dit tempo maak je binnenkort nog een betere serie! Goed bezig in ieder geval!!

De softbox meer naar de camera heeft volgens mij ook een voordeel dat de huid meer zachter wordt. Maar de foto wordt dan wel vlakker.
Dré

Profiel  

BerichtGeplaatst: jan 8, 17, 11:59 
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+

Netjes hoor! Ik zou juist geen haarlichtje toevoegen, dan wordt t wat meer "standaard" wel 1 en 3 zouden rechts een tikkie mogen worden opgelicht met een reflectiescherm
Nr 2 vind ik geweldig!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: jan 8, 17, 12:23 
Shooter
Shooter

Bedankt voor alle reacties en verbeterpunten ik ga deze meenemen (ofja proberen haha) in een volgende poging.
Moet wel zeggen dat de manier van jullie opbouwende kritiek zeer prettig overkomt, dit kom je wel eens anders tegen op andere fora.

Profiel  

BerichtGeplaatst: jan 11, 17, 06:01 
Canon shooter pro
Canon shooter pro

nette serie hoor :-D

Ik zou dan wel kiezen voor een toevoeging van een haarlicht puur om feit om je onderwerp los te maken van de achtergrond en je creëert meer diepte met als effect dat het lijkt dat ze dan net uit de foto komt.

carry on

500px: https://500px.com/treffersfotografie

fb: https://www.facebook.com/p.a.treffers

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur