Product foto test

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Nalbandian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2015 12:59

Ik ben de laatste tijd wat aan het testen met mijn softbox om dit aspect beter onder de knie te krijgen. Ditmaal heb ik geprobeerd een lens mooi in beeld te brengen. Wat vinden jullie van de belichting? Hebben jullie andere tips/opmerkingen voor me?

AfbeeldingProduct shot test by Leon, on Flickr
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Ik denk dat het er goed uitziet; misschien had ik wat meer detail op de bovenzij willen zien.
Daar is 'ie'voor mijn smaak net te donker.
Overigens een mooi stuk glas! 120-300 f2.8 os S ?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Niets aan toe te voegen. Prima foto, maar ik zou ;m ook nét iets lichter willen zien.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ziet er zeer professioneel uit.

Naar mijn smaak mag deze ook wel iets lichter.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ziet er erg goed uit, mooi stukje glas ook!

Ik zou het front element nog iets meer wegdraaien waardoor daar net iets minder licht zichtbaar in is.
Ook de bovenzijde mag iets meer licht hebben, misschien een reflector voor gebruiken!
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Op mijn notebook is hij precies goed. Ik hoef hem niet helemaal gedetailleerd te zien. Zo vind ik hem spannender. :)
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Voor mij zou ie ook ietsje lichter mogen zijn. Wel prima plaat verder!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Netjes zeg...zo lastig om dit goed uit te lichten, zeer mooi gedaan.
Ik denk niet dat ik de hele foto lichter zou willen, want ik vind dit zo wel spannend kijken.
Maar misschien de bovenkant wat details oplichten in photoshop?
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Nalbandian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2015 12:59

martindd schreefCOLONIk denk dat het er goed uitziet; misschien had ik wat meer detail op de bovenzij willen zien.
Daar is 'ie'voor mijn smaak net te donker.
Overigens een mooi stuk glas! 120-300 f2.8 os S ?
Dank voor je reactie! Het is inderdaad de Sport versie van de Sigma. Het merendeel van de foto's in dit topic (https://www.eosdigitaal.nl/forum/viewto ... 9&t=119302" onclick="window.open(this.href);return false;) zijn met deze lens gemaakt.
MarcoEOS550D schreefCOLONNiets aan toe te voegen. Prima foto, maar ik zou ;m ook nét iets lichter willen zien.
Thanks. Ik heb geprobeerd de belichting "spannend" te houden door niet alles te laten zien.
Rijk schreefCOLONZiet er zeer professioneel uit.

Naar mijn smaak mag deze ook wel iets lichter.
Dank je. Zie ook mijn reactie naar MarcoEOS550D.
jichem schreefCOLONZiet er erg goed uit, mooi stukje glas ook!

Ik zou het front element nog iets meer wegdraaien waardoor daar net iets minder licht zichtbaar in is.
Ook de bovenzijde mag iets meer licht hebben, misschien een reflector voor gebruiken!


Ik had helaas geen reflector bij de hand, wellicht gebruik ik je tip de volgende keer!
jonggolde schreefCOLONOp mijn notebook is hij precies goed. Ik hoef hem niet helemaal gedetailleerd te zien. Zo vind ik hem spannender. :)
Dank je. Dat was mijn bedoeling om de foto "spannend" te maken. Niettemin moeten andere mensen dat wel bevestigen, anders is ie simpelweg te donker.
mikeeagle schreefCOLONVoor mij zou ie ook ietsje lichter mogen zijn. Wel prima plaat verder!

Michiel>=-
Dank je!
Marian Korte schreefCOLONNetjes zeg...zo lastig om dit goed uit te lichten, zeer mooi gedaan.
Ik denk niet dat ik de hele foto lichter zou willen, want ik vind dit zo wel spannend kijken.
Maar misschien de bovenkant wat details oplichten in photoshop?
Dank je voor je opmerking! Ik zal eens kijken of ik de bovenkant van de foto iets lichter kan krijgen.

Off-topic: jouw portret-serie met uitleg is echt gaaf gedaan!
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik vind de foto mooi, maar een consument zou meer geinteresseerd zijn in de knopjes en details en die zouden beter zichtbaar kunnen zijn door selectief op te lichten.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ik vind het een erg mooie en goede foto!
Wel is hij meer geschikt als voor aankondiging van een nieuwe lens, waar niet alles nog duidelijk moet zijn.
Eenmaal in de verkoop zou hij minder geslaagd zijn als product foto.
Nalbandian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2015 12:59

kiran schreefCOLONIk vind de foto mooi, maar een consument zou meer geinteresseerd zijn in de knopjes en details en die zouden beter zichtbaar kunnen zijn door selectief op te lichten.
Dank je voor je comment! Ik denk dat MichielBroerse het mooi heeft verwoord door te zeggen dat het meer een foto van een aankondiging is, dan voor een verkoopfoto. Dat was ook eigenlijk mijn doel: een normale ruimte met een olijfgroene muur te veranderen in een "spannende" foto. Gezien de comments ben ik daar wel in geslaagd. Wellicht iets te donker voor sommige mensen, maar ik hou persoonlijk erg van schaduw in een foto.
MichielBroerse schreefCOLONIk vind het een erg mooie en goede foto!
Wel is hij meer geschikt als voor aankondiging van een nieuwe lens, waar niet alles nog duidelijk moet zijn.
Eenmaal in de verkoop zou hij minder geslaagd zijn als product foto.
Dank je! Zie verhaal hierboven. Ik ben het volledig met je eens!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar