Lisa

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Vorige maand de studio ingedoken met Lisa

49270

Gemaakt met de 5Ds en een 85mm f/1.8.
Het licht kwam bij deze foto uit een 70x70cm softbox recht van boven. Wilde eens experimenteren met een dergelijke opstelling voor een later project. Hoewel die opstelling het niet zal worden bij dat project (teveel schaduwwerking daarvoor) vond ik het hier toch allemaal wel goed uitpakken
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Wauw... prachtig. Mooi ook de afwisseling van mat en glanzend. Ik vind het alleen net of haar rechtervoet helemaal verdwenen is. Of ligt dat aan mijn laptop?

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik vind het een boeiende foto. Ik doe het je niet na in ieder geval.
:-)
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 3

Weer een prachtig Jeroen product.
Goed je weer te zien...
Nalbandian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2015 12:59

Erg mooi gedaan! Persoonlijk vind ik de vloer niet bij de foto passen, maar da's muggenzifterij van de bovenste plank. Het licht valt mooi af, hoe meer ik er naar kijk, hoe mooier ik de foto vind!
Anoniem 4

Jeroen, ik ben wat minder enthousiast. Licht recht van boven is geen goede zaak, of het nu flits of zonlicht om 12 uur 's-middags is.
Je krijgt gewoon hard licht met harde schaduwen en die harde schaduwen vind ik niet mooi.
Gelukkig heb je het heel mooi getemperd, waardoor het allemaal nog erg meevalt. De kleur van de rechterhand en het rechterbeen ogen onnatuurlijk.
Ik ben veel mooiere uitlichtingen van je gewend.
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Op zich vind ik het licht hier wel lekker kijken, en de harde schaduwen vind ik eigenlijk wel meevallen.
Maar ik vind de schaduw onder haar nek/hals storend.
Door de haren en schaduw krijg je hier een baardeffect wat je snel krijgt met alleen licht van boven.
Mischien was een klein lichtscherm gericht op haar hals hier mooier geweest.
Kleuren van het beeld passen heerlijk bij de sfeer van de foto.
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dank voor de reacties
madelief schreefCOLONIk vind het alleen net of haar rechtervoet helemaal verdwenen is. Of ligt dat aan mijn laptop?
Nee, ligt niet aan jou. Lisa ging de dag ervoor onder het mes en zat met haar voet behoorlijk ingetaped. Je moet iets dan ;)
Nalbandian schreefCOLONPersoonlijk vind ik de vloer niet bij de foto passen, maar da's muggenzifterij van de bovenste plank.
Ik moet wel iets aan mijn vloertjes gaan doen ja, ze zijn te strak
Illuminatus schreefCOLONJeroen, ik ben wat minder enthousiast. Licht recht van boven is geen goede zaak, of het nu flits of zonlicht om 12 uur 's-middags is.
Je krijgt gewoon hard licht met harde schaduwen en die harde schaduwen vind ik niet mooi.
Gelukkig heb je het heel mooi getemperd, waardoor het allemaal nog erg meevalt.
Ik gebruik normaal ook geen licht van boven. Dat was voor mij ook een experiment voor een later project.
Overigens is er maar weinig getemperd hoor.
Illuminatus schreefCOLONDe kleur van de rechterhand en het rechterbeen ogen onnatuurlijk.
Die vallen eigenlijk ook net buiten het licht. Zitten iets te ver naar de camera toe. Het been valt ook nog grotendeels in de eigen schaduw
Marian Korte schreefCOLONMaar ik vind de schaduw onder haar nek/hals storend.
Door de haren en schaduw krijg je hier een baardeffect wat je snel krijgt met alleen licht van boven.
Mischien was een klein lichtscherm gericht op haar hals hier mooier geweest.
D'r stond een scherm bij. Inderdaad om net wat meer invulling vanaf de linkerkant te geven. Ook het rode doek viel anders helemaal weg links op de stoel. Maar denk niet dat ik nog een keer licht recht vanboven gebruik hoor ;)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

jeroen...je blijft goed bezig...
wanneer doen we een duo shoot?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

duo-shoot?
Ik poseer hooguit voor een zelfportret :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar