Rachel

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Ik zou een heel verhaal kunnen typen met de motivatie en gedachtengang achter deze foto, Maar dat doe ik niet
Daarvoor in de plaats ben ik benieuwd wat dit beeld met jullie doet en wat het oproept :-)

Succes

Afbeelding


Techniek achter de foto
2 stripbox links en rechts van de camera positie (1/4 vermogen)
2 losse reportage flitser aan de achterkant van de octabox (1/8 vermogen)
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Het beeld intrigeert me.
De imperfecte symmetrie, de contrasten tussen licht en donker, strakke lijnen en ronde vormen, de kadering, ik blijf er naar kijken, van detail naar detail.
Ik vind het een heel knappe foto.
Maar los van deze interessante verzameling beeldelementen 'doet' de foto me niets. Het triggert geen emotie, het prikkelt niet mijn verbeelding mbt betekenis of verhaal. Dat op zich vind ik opmerkelijk. Ik kom zelden iets tegen dat ik mooi vind, zonder dat het een medium voor mijn fantasie is.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

grotendeels eens met Gumpje. Wat bij mij binnenkomt, is een gevoel van tegenstelling. De danseres straalt ingehouden energie uit, terwijl die energie tegelijk gevangen gehouden wordt door het raamwerk. Intrigerend is het juiste woord, ben benieuwd naar wat je over hebt willen brengen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik zag je serie al voorbij komen op 500px, ik vind m knap gemaakt en opgezet. Goed doordacht en uitgevoerd.
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Bij mij roept het vooral het beeld van een Boeddha op, vooral dus rust, zen zeg maar. Wat Gumpje ook zegt, het intrigeert enorm! Ik vind het een hele gave foto, waarbij ik me afvraag waarom je niet voor een perfecte symmetrie hebt gekozen, volledig vierkant en de achtergrond van de houten panelen ook. het vierkante stoort mij nou weer niet, maar de achtergrond van de houten panelen t.o.v. het model wel een beetje, het lijkt of het model niet helemaal in het midden zit maar dat komt denk ik door die panelen.

Dit zijn echter peanuts want ik vind de foto echt sterk, top gedaan!
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Met iets meer ruimte aan de onderkant en zijkanten was de symmetrie nog beter geweest. Ik twijfel over het licht van de spots. Wel leuk bedacht!
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

Ik vind mn mooi, wat me wel meteen opvalt is gebrek aan detail in het zwarte broekje en topje..
t is te zwart
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik moest meteen aan Shiwa denken, geen idee waarom. Misschien omdat mijn schoonouders een bronzen beeldje van haar hebben waarbij zij in een cirkel geplaatst is. De uitdrukking van het model heeft ook iets zen-achtigs, vind ik, daar zou het ook mee te maken kunnen hebben.
Het is niet echt mijn ding, zo'n foto, maar ik vind hem wel heel knap gemaakt en erg opvallend. Ik zou wel, zoals Jonggolde ook aangeeft, de ruimte om de zeshoek heen overal even groot houden om de symmetrie nog sterker uit te laten komen.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Hele aardige foto, maar roept niet echt iets specifieks op.
Wat ik jammer vind is dat ze niet precies in het midden zit.
Ze zit iets naar links op de foto, rechts voor haar zelf.
Wellicht iets te weinig detail in haar armen en kleding.
Deze lijken te licht cq donker.
Anoniem 4

Ik ben hier niet helemaal verrukt over. Het wekt de indruk van symmetrie, maar is het niet.
Dat geeft een onbestemd gevoel.
Wat ik absoluut niet begrijp, is het gebruik van de twee reportageflitsers die een klein stukje van de achtergrond overbelichten. Naar mijn idee voegt het niets toe en leidt het alleen maar af.
Afleiding zie ik ook in de achthoek. Alle delen zijn egaal, behalve het deel dat op de bodem staat.
Het mindere detail in de huid en de kleding kan ik nog wel een plaats geven, maar dan zie ik in de schoenen en de onderbenen weer teveel detail.
Misschien kan toch een tipje van de sluier worden opgelicht met iets meer info over motivatie en gedachtegang achter deze foto.
Zo niet, dan moet je het doen met dat wat de foto bij een ieder oproept.
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Een foto raakt je of niet....soms moet je langer naar een beeld kijken om alle details te zien.
Ik bedoel het echt niet vervelend maar deze raakt mij niet.
Ik mis detail in de zwarte kleding, wat niet fijn kijkt.
Persoonlijk had ik deze foto strakker gekaderd en niet de schrootjes als achtergrond gekozen.
Een strakke witte of zwarte achtergrond had deze foto meteen sterker gemaakt.
Het krukje vind ik echt zonde...maar ik denk dat de pose anders niet te doen was:)
Ik ben nu wel erg benieuwd wat je met de foto wilde zeggen, want ik hou van iemand die anders denkt dan ik:)
Dus dit is maar mijn mening he!
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Grappig na 8 maanden weer een kleine opleving van dit topic hihi
Maar goed neemt niet weg dat ik jullie feedback waardeer mits deze onderbouwd is.

Een aantal speerpuntjes
Goeie suggestie van de uitsnede hiermee leg je inderdaad nog meer de aandacht op het centrum van de foto.
Ook die van de achtergrond, het detail in het zwart en de zachte huid.

De achtergrond gedachte is rust/ harmonie, eenheid, de schoonheid van lijnen
Inderdaad Madelief ik heb dit beeld geïnspireerd op het boeddhisme en cultuur.

@Hades-1
Gebrek aan detail in het zwart,
Het uiterst lastig om op dit formaat de detail te zien in het broekje en bh maar hij is er zeker :-)

het is een zwart broekje en ik heb gekozen voor een vrij groot f getal F 6.3
Plus als ik zou gaan belichten op het zwart zou het eerder grijs zijn geworden, ik heb dus gekozen om mijn belichting op de huid af te stemmen.

MichielBroerse
Eigenlijk hetzelfde verhaal als hierboven
Details zijn er wel maar zijn moeilijk te zien op klein formaat
Wat wel klopt is dat het licht zachter boven dan beneden.

Goed punt dat Rachel niet helemaal in het midden zit
Dit komt door mijn bouwwerk die hangt iets over naar rechts (heb ik geprobeerd te corrigeren in photoshop

Illuminatus

Uw onbestemd gevoel is correct geconstateerd.
Alleen het feit dat het een drukke foto is maakt het lastig om te beoordelen.
Daarbij wil ik er aan toevoegen het is geen perfecte plaat en was ook niet de bedoeling gezien het motto "Niets is geheel waar, en zelfs dat niet." :-)

De reden dat ik het niet geheel in eenheid is puur omdat ik een probleem voorzag met mijn belichting
Zou ik alle platen wit hebben gehad zou dit functioneren in een grote reflector wat een plat beeld opleverd
Door een gebroken stuk erin te leggen (laminaat) wordt het licht opgezogen en wordt om gezet in contrast.
dat zie je vooral terug in de schoenen (schaduwen/ contrast)

Wat te twee flitsers betreft ik beschouw het als een eigenwijze toevoeging en vind het zelf passen bij mijn beeld wat ik in mijn gedachten heb.

@Marian Korte
Ik begrijp je logica en respecteer je mening van wat anders had gekund maar heb daar bewust niet voor gekozen zoals je waar kan nemen.
Mijn werkwijze is om elke keer wat nieuws te ontdekken en de dingen die je omschrijft vind ik passen bij iemand die een eigen studio heeft, Zijn licht vast heeft op gesteld zijn instellingen vast heeft geplakt op ISO 100, 1/125 f 11 en een avondje modellen gaat lopen schieten leuk en effectief uiteraard maar niet vernieuwend of onderscheidend van de fotograaf een paar straten verderop in het algemeen dan heh.
(Sorry voor mijn directe mening wil er niemand mee kwetsen, maar zo denk ik erover)

Nu terug wat ik met deze foto wil zeggen is eigenlijk "niks" hahahaha afgezien de steekwoorden was ik meer benieuwd naar de fantasie van de kijker.
Doel bereikt in mijn ogen, de fantasie van een andere erop los laten gooien.

En het alle grappigste vind ik wel en daar ben ik ook schuldig aan dat je snel terug gaat naar wat voor techniek er gebruikt is totale larie koek
- Het krukje weghalen vond ik geen meerwaarde gezien de pose op zich zelf niet te doen was staand/ hurkend.
- achtergrond veranderen geen gek idee, Maar nee dan verander je gelijk de hele sfeer en krijg je een hele andere foto wat niet mijn stijl is
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Zo een beetje duidelijk?
Anoniem 4

Inderdaad duidelijk. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, zelfs heel verschillend naar dingen kijken.
Ik ben ook blij dat er toch op EOS-Digitaal weer discussie mogelijk blijkt met respect voor verschillende visies zonder in de stress te schieten.
Blijf gerust controversieel en je eigen weg gaan.
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Rick T helemaal duidelijk...en jou foto, jou ding:) en ik geef je helemaal gelijk hoor absoluut!
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar