Foto's voor communiekaartje.

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hoi allemaal,

na enig zoeken - te lang niet hier geweest - is het me toch gelukt een aantal van de foto's die ik gisteren maakte te plaatsen. Ik had daarvoor tips gevraagd en gekregen, aangezien ik een achtjarig meisje moest fotograferen in een witte jurk. De ouders wilden graag spontane foto's en ik had niet echt een idee hoe ik dat voor elkaar ging krijgen in een studio. Het begin was dan ook wat stijfjes maar na een poosje kwam ze lekker los dankzij alle leuke dingen die haar moeder voor haar meegebracht had en waar ze mee kon rommelen.

47944

47943

47942

Uiteindelijk hadden we een leuke serie waar ook de ouders erg over te spreken waren. Ik was er zelf ook blij mee, en ik heb er weer veel van geleerd. Al met al was het dus een geslaagde fotosessie!

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik zie net dat er rechtsboven in de hoek, bij de eerste foto, een vlek zit. Het gekke is dat ik die niet zie op de originele foto. Ik vermoed dat hij daar wel zit maar niet goed te zien is. Ik heb hem in het origineel, althans de JPEG, gecorrigeerd. Maar ik laat hem hier even zo staan, om duidelijk te maken waar ik het over heb..

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Je model staat er leuk op, denk dat dat het belangrijkste is voor de ouders. Wat dat betreft vind ik vooral foto 3 het meest geslaagd.
Voor jezelf kun je overwegen om de volgende keer meer te letten op de achtergrond; ik vind persoonlijk de schaduw niet helemaal passen in deze sfeer,
maar vooral de manier waarop je de overgang tussen ondergrond en achtergrond hebt gemaakt vind ik niet mooi.
Misschien volgende keer een andere ondergrond?

Vind de sfeer in de derde foto wel heel leuk!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Leuke foto's met een goede sfeer. Ik ben het wel eens met de opmerking over de achtergrond.

Bij de laatste zou denk ik een krappere uitsnede ook leuk zijn zodat je haar gezicht als onderwerp echt tussen de handen in ziet. Ik begrijp dat de jurk ook belangrijk is maar in een serie kan het wel leuk zijn voor de afwisseling.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Aisha
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2015 08:50

Ik vind vooral de derde heel erg leuk en spontaan! Op de eerste ziet ze er toch nog iets gespannen uit vind ik.
Wat betekenen de dingen die voor haar liggen?
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hoi iedereen,

meer dan drie maanden nadat ik de foto's hierboven geplaatst heb kom ik erachter dat er mensen de moeite hebben genomen te reageren. Ik kan me voorstellen dat jullie het erg onbeleefd vinden dat ik niks meer heb laten horen maar ik heb geen bericht gezien van reacties en ik had er eigenlijk ook geen verwacht. In het begin heb ik wel af en toe gekeken of er iemand nog tips had maar later ben ik het eenvoudigweg vergeten. Ik zag net pas, toen ik toevallig weer eens even hier neusde, dat er mensen gekeken en geantwoord hebben.

Dank voor het reageren. Ik ben het helemaal met alle commentaren eens. De achtergrond is niet fraai en er zijn meer dingen die me storen, onder andere ook dat ze veel te dicht tegen de achtergrond aan zit. Maar het was behelpen, ik had twee witte gordijnen en een kleed, meer was er niet. Ik heb geen echte studio en het moest in de garage, en er was gewoonweg niet genoeg ruimte om haar verder bij de gordijnen vandaan te laten komen.

De dingen die bij haar liggen, Aisha, zijn rommeltjes van de Action. Haar moeder had ze meegenomen voor wat extra kleur en om haar iets te geven om mee te spelen. In overleg zijn ze op een aantal foto's niet weg gehaald.....

Zoals ik al zei heb ik veel van die shoot geleerd, en mijn eerste grote wens is nu een achtergronddoek .....

Nogmaals bedankt iedereen.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar