A selfie of a clown..

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Gezien de carnaval net voorbij is en ik nog geen tijd had gevonden om op te ruimen thuis had ik dit vanmorgen maar gedaan.. eenmaal bezig kwam ik opeens op dit idee en deze uit proberen te werken..
Stiekem denk ik wel dat dit (absoluut) niet jullie smaak is.. Maar! ik zal er niet achter komen als ik 't niet probeer toch? :lol:

AfbeeldingSelfie of a clown.. by Mini-UE || Mini-Photography, on Flickr

Ben eens benieuwd naar jullie mening en jullie gedachten achter deze foto.. ;)

Gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Anoniem 4

Je lokt het wel zelf uit, dus ga ik er maar vanuit dat je er tegen kunt.
Als ik alleen naar de foto kijk, zie ik er geen carnaval, clown of selfie in.
Ik zie het meer als een Sire campagne.
Wees gewaarschuwd wat roken en drank aanricht bij een mooi lichaam.
Zeg nou zelf: met zulk haar wil je toch niet dood gevonden worden.
Fototechnisch, de onderkant had net iets meer mogen zijn, band van de broek en onderkant flessen net zichtbaar.
Dan kan er van de bovenkant wel wat loos zwart af.
Misschien kun je de ogen nog iets oplichten.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Heeft zeker met smaak te maken. Ik hou wel van "vreemde" foto's met een verhaal. Of geen verhaal maar "iets" wat een vraag op roept en ruimte biedt voor eigen invulling.

Ik kan dit bij deze foto voor mijzelf niet vinden. Technisch is allemaal wel in orde als het zo bedoeld is. Zoals jij je inleiding schrijft komt deze foto ook bij mij binnen. Het komt op mij over als een snel probeersel waar ik geen verhaal in kan ontdekken.

Ik ben wel benieuwd naar jouw gedachte en bedoeling bij deze foto.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

allereerst bedankt voor jullie feedback/commentaar!

@Gerard,
wat is de definitie "selfie" volgens jou dan? ik dacht een zelf portret en gezien dit een zelfportret is zo dus.. haha :lol:
volledig mee eens, onder had wat meer mogen zijn en boven wat minder! volgende keer toch beter op letten.. toen ik de foto was aan 't bewerken zag ik dit en was ik nog aan 't twijfelen.. (slecht om 'm dan alsnog online te zetten.. ik weet 't haha)

@Rijk,
jammer dat dit geen verhaal oproept bij jou (en waarschijnlijk vele andere mensen) maar dit kan nu niet altijd het geval zijn denk ik dan maar.. ;)


Het idee achter deze foto is dat mensen nog zo blij kunnen doen en happy (als een clown) maar wanneer ze alleen zijn en/of zichzelf zijn (en dus zichzelf blootgeven) blijkt dat er veel meer achter zit en (in erge gevallen) zelfs naar de fles grijpen.. :)
Het is dat ik geen maskers heb anders had ik dit ook nog gebruikt waardoor het dus meer tot zijn recht komt..

Na dit gezegd te hebben ben ik alsnog benieuwd wat jullie ervan vinden.. :)

Gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Technisch gezien zit er wat bewegingsonscherpte in (bij 1/8 niet verwonderlijk), maar het gaat niet altijd om de techniek :)

Een foto hoort in theorie je bedoeling over te brengen. Je symbolisme (jezelf zijn, blootgeven, happy(clown), naar fles grijpen) bevindt zich op verschillende vlakken van duidelijkheid (het ene is abstracter dan het andere) en daardoor erg moeilijk te doorzien als kijker.

Ik zie geen happy (clown), ik zie een man die met enigszins sombere houding en blik van een tafel wegloopt waar drank op staat. Heeft hij net gedronken (want het is aangebroken). Hij heeft een sigaret in zijn mond die nog niet aangestoken is. Het lijkt erop alsof hij het drank-tafereel even verlaat om een sigaret te nuttigen zonder bovenkleding met een belachelijke (niet vrolijke) muts op. Dat hij een ontbloot bovenlijf heeft zegt mij niets over blootgeven (ik weet ook niet of je dat ermee bedoelde) maar geeft m.i. meer iets mee over de staat waarin hij zich bevindt (beschonken).
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Na een paar keer dit beeld te hebben bekeken moet ik eerlijk zeggen dat het bij mij niet raakt.
Het totaalbeeld laat mij niet het verhaal zien wat jij vertelt, maar ik kan ook mijn eigen verhaal er niet van maken.
Maar dat je dingen probeert andere wegen zoekt kan ik wel waarderen:) ook al is deze foto niet mijn smaak:)
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hahaha oke, jammer!
ik ga volgende keer misschien toch iets meer aandacht eraan besteden en verder proberen uit te werken en wanneer ik zelf ook echt zoiets heb van, ja! dit is 't.. dan plaats ik 'm pas.. :lol:
zoals ik jullie commentaren lees snap ik wel dat jullie 'm niet begrijpen..

ik bedoelde ermee (misschien voorheen niet duidelijk genoeg in geweest) dat men in dagelijks leven de clown uithangt en vervolgens alleen te zijn en helemaal niet zo vrolijk is als de maatschappij denkt dat die is..
Maar blijkbaar niet goed in beeld gebracht.. haha next time better! :D
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

:)
Ik zat net op flickr je andere foto's te bekijken, gaaf werk zit daar tussen zeg. Die kamers zijn gaaf, fijne beelden love it!!!
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Dankjewel Marian! :D
Leuk om te horen dat dit soort fotografie je toch wel interesseert.. ;)

Gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Zeker ...ik wou dat ik het zag.
Maar zet mij in een pand neer en ik weet niet wat ik moet schieten, is verschrikkelijk hahaha.
Of buitenfotografie...ik zie het gewoon niet!
Daarom kan ik des te meer genieten van anderen die dit wel kunnen maken:)
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Al veel gezegd over deze foto.

My 2 cents:

- het leven dat het moet uitbeelden klopt niet met dat uit marmer gehouwen lichaam - geloof me: ik heb jaren op en over de rand geleefd van feesten en partijen, zo'n afgetraind lijf heb je dan echt niet meer (helaas helaas helaas)

- wat ik hier denk terug te zien, waar ik mijzelf ook op betrap bij dit soort dingen: je probeert een compositie / opstelling te maken die op een natuurlijke wijze iets moet uitbeelden. En da's niet gelukt: het is nog teveel een bewuste opstelling. Kijk maar eens bij stillevens e.d., is ook zo godsgruwelijk moeilijk om net zolang te klooien met een opstelling totdat het een natuurlijk geheel lijkt.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

@Hari,
hm.. ik wil je best geloven maar, dan is hier het bewijs.. langere tijd 7dagen per week opstap gaan -met ja, hier en daar verkeerde dingen o.a. bier ;)- en heb nog geen ander lichaam gehad als ik nu heb.. dus dan zal ik eerlijk moeten zeggen dat het wel mogelijk is/kan hoor.. ;)

dankjewel voor je reactie! Ik ben zojuist bij een mede-amateur-fotograaf geweest en her en der wat dingetjes besproken.. misschien ga ik deze foto nog opnieuw maken maar totaal anders uitwerken..
in het vervolg (waar ik nu van heb geleerd) ga ik sowieso wel veel langer erover nadenken.. hehe
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind het -ondanks dat ik de reacties wel snap- al met al toch een mooie foto. Mooi om te zien dat je de tips en kritiek tot je neemt en ermee aan de slag gaat, zo heeft het forum meerwaarde en worden je foto's steeds beter!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Dankjewel voor je reactie Marco!
We kunnen alleen maar leren van elkaar zal ik maar zeggen ;)
En ik plaats op dit forum een foto om kritieken en verbeterpunten te mogen ontvangen.. niet om alleen te horen: "wat mooi!" .. tuurlijk is dat wel leuk om te horen.. maar je begrijpt wat ik wil zeggen toch? haha :P

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar