Joyce

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
u2erik
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2015 12:38

Hallo,

Van de week is Joyce bij mij geweest voor een fotoshoot.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en eventuele verbetertips.



Afbeelding

groeten,
Erik
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Qou beeld spreekt het mij niet zo aan, dit komt door meerdere factoren in de foto
De Blik van Joyce en de make-up vind ik wel mooi

Persoonlijk zou ik graag meer lippen gezien hebben de bloem is dominant aanwezig en leidt behoorlijk af.
Dus de bloem iets lager laten houden.

Er is voormij gevoel geen rust punt in je foto door gebruik te maken van een vrij groot f getal is zowel de voor en achtergrond scherp, probeer wat te spelen met scherptdiepte zodat je de aandacht daar legt waar je hem wilt leggen

Ogen:
Weg kijken kan een toevoeging zijn maar in deze foto zou de foto denk ik krachtiger zijn als je haar direct in de camera laat kijken door haar gezicht iets naar (kijker rechts te laten draaien en haar blik terug naar de camera te laten kijken krijg je denk ik een meer vrouwelijk foto (lijnen, lichaamtaal)

Wat techniek betreft mooi uitgevoerd maar samengevat een leuk portret maar voor de rest niet veel zeggend

Ik ben benieuwd naar je anders foto's :-)
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Rick verwoord mijn gevoel al heel goed.

Technisch in mijn ogen niets mis mee maar de foto "pakt" mij niet. Ik vind de compositie ook erg krap gekaderd maar dat is een keuze.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Joyce mag het tot op heden doen met twee reacties en dat is best een beetje zonde. Ik ga ook mee met commentaren van Rick. Soms iets verder en soms niet zo ver. Misschien af en toe een herhaling van zetten maar mijn ongezouten mening :D

Wat me als eerste opvalt is de rode kleur. Het geheel oogt voor mij eigenlijk te warm. Er zit teveel rood in. Als ik in Photoshop wat rood eruit haal wordt het geheel al natuurlijker. Ik kan me niet voorstellen dat Joyce net de marathon heeft gelopen en toen zo rustig bij jou poseerde. Dat zou haar rode kleur wel wat verklaard hebben. Lijkt mij wel wat vergezocht.

Wanneer ik kijk naar de balans in de foto, de verhouding tussen Joyce en bloem, dan is deze wel wat aan de grote kant voor de bloem gezien. Er is eigenlijk best veel roos in beeld. Dit komt misschien ook omdat hij relatief hoog in de foto zit. Hij komt van onderaf bijna op de helft. Had je hem een stuk laten zakken dat hadden we meer van Joyce gezien. Voor bloemen kan ik ook naar de bloemmist maar voor Joyce ben ik echt op jouw aangewezen.
Wanneer je naar een gezicht kijkt dan zul je zien dat de ogen net iets boven de helft zitten. Ga je het hoofd naar voren kantelen dan komen ze lager en buig je het hoofd terug dan gaan ze naar boven. Onder de ogen hebben we neus en lippen. Boven de ogen alleen voorhoofd. En dit is in jouw foto dan ook wel prominent in beeld. Dat had je misschien wat kunnen voorkomen door zelf wat te zakken maar zeker ook door de roos wederom wat lager te houden. We hadden dan meer lippen gezien.

Een foto is natuurlijk een keuze. Enerzijds van de fotograaf die op dat moment op het knopje drukt en aan de andere kant misschien ook van het model omdat ze naderhand met je door het geheel kijkt en misschien bepaalde foto's afkeurt.
De foto die jij hier laat zien is natuurlijk een foto van jouw keuze. Ik neem aan dat je er meerdere hebt gemaakt en ik had misschien een andere gekozen. Dat is ook persoonlijk denk ik.
Rick T schreefCOLON Weg kijken kan een toevoeging zijn maar in deze foto zou de foto denk ik krachtiger zijn als je haar direct in de camera laat kijken door haar gezicht iets naar (kijker rechts te laten draaien en haar blik terug naar de camera te laten kijken krijg je denk ik een meer vrouwelijk foto (lijnen, lichaamtaal)
Ik laat mijn modellen in mijn vrije werk maar zelden in de camera kijken. Het kijken in de camera creëert een verbintenis met de kijker die ik vaak niet zoek in mijn foto's. Maar wegkijken is ook een vak, in zoverre ben ik het met je eens.
Had Joyce haar hoofd verder richting camera gedraaid dan zou de schaduw naast de neus en de donkere zijde van het gezicht wel meer donkerder zijn geworden. De lamp had dan meer richting camera gemoeten om dat te voorkomen.
Vrouwen worden toch graag in het gezicht aangelicht. Dat geeft vaak het voordeligste uiterlijk. Wederom een kwestie van smaak hoor. En uitzonderingen kunnen net zo mooi zijn.
Maar die blik wel of niet in de camera is heel belangrijk en daar moet je van tevoren eigenlijk wel over nadenken.

Ik ben wel beniwud naar je andere foto's uit deze shoot. Misschien dat er sterkere tussenzitten
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Het belangrijkste is natuurlijk altijd wat jij mooi vindt en het model he:)
Een beeld spreekt je meteen aan of niet....
Hier trekt voor mij de roos meteen alle aandacht is te groot, en als ik heel eerlijk mag zijn ook wel erg cliché....
Dat kan natuurlijk wel een grote bloem maar nu je het beeld zo strak gecropt hebt trekt dit alle aandacht.
En daarbij laat je haar ook nog wegkijken waardoor je niet naar de ogen getrokken wordt.
Ik ben ook benieuwd of je nog andere foto's uit deze shoot hebt?
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Veel is al gezegd, als ik de foto verder crop ... Bijna vierkant vanaf de bovenkant... De bloem deels aansnij vind ik het toch een mooie foto... Vooral de onderkant maakt het gebrek aan focus...
Apple fan, Canon volger...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar