Hemelse en Aardse Liefde (18+)

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Vorige week zondag mijn eerste duoshoot gehad. In de studio dan. Voor mijn werk wel eens twee personen op de foto gezet en ook wel meer tegelijk. Maar dit was toch wel anders omdat tijdens mijn werk de aansturing minder secuur komt dan in de studio.

Het thema was De Hemelse en Aardse Liefde. Kuisheid vs. lust zeg maar.

47442

Modellen: Eline van den Hoek & Anoniem
MUAH: MaakHaarOp / Rene van der Veen
Laatst gewijzigd door 1 op fotojeroen, in totaal 3 keer gewijzigd.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Ik zal dan maar aftrappen:

Ik ben een groot bewonderaar van je recente werk en ik doe het je zeker niet na.
Vaak vind ik jouw werk ontzettend veel op oude meesters lijken, en dat bedoel ik dan als een groot compliment.

Deze versie vind ik op de een of andere manier niet lekker kijken, ik kan overigens niet goed verklaren hoe dat komt maar zo voelt het gewoon.
De positie of de belichting van de knie bij het voorste model vind ik enigszins vreemd. Bij een eerste blik lijkt net of dit been (het lijkt op een stomp) geamputeerd is omdat de knie zelf lichter is dan het stuk been eronder.

Nogmaals ik doe het je zeker niet na, maar naar mijn gevoel heb je recent veel betere platen gemaakt.

Groeten,
Jan
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Belichting, kleding, make up en setting zijn allemaal prima in orde maar toch mist de foto iets intrigerends. Het ontbreekt volgens mij aan emotie. Als de zittende de dame een oogopslag had gegeven richting model in het wit was het een heel andere foto geworden.
De knie is wel een aandachtspuntje.

Groet!
Dward
Anoniem 3

Voor mij geldt een combinatie van voorgaande opmerkingen.
De oogopslag van Dward en de knie van Jan.
Verder vind ik de linkerhand van de geklede dame te veel gekleed. Die lijkt daardoor korter, gedrongener dan haar rechterhand. Ook haar knie stoort me een beetje.
Ik mis de interactie, hoewel ik je bedoeling, de tegenstelling, best begrijp.
Maar technisch is het weer een hoogstandje.
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Ik heb de foto ook al een paar keer bekeken waardoor ik niet meteen het wauw effect zoals ik wel vaker bij je andere foto's heb.
Is het de interactie tussen de 2..is het de expressie die mij niet meteen raakt...
Bij de staande vrouw heb ik het gevoel alsof ik een stuk van het haar/hoofd mis..heb je de achtergrond zwarter gemaakt, waardoor details van het haar wegvallen?
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik dubbelshoots niet mijn favoriet zijn om zelf te schieten. Zo moeilijk vind ik het om 2 personen even sterk op de foto te krijgen.
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik vind deze ook niet je sterkste. Technisch prima op de al genoemde knie na. Maar lust en kuisheid lijken mij tegenstellingen en die zie ik op de (ont)kleding na te weinig terug in vooral de expressies. Bovendien oogt het een beetje steriel voor zo'n thema.. teveel een geposeerde studiofoto met de zwarte achtergrond.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Sorry voor de late reactie, de afgelopen dagen waren best druk
Dank voor de commentaren. Als ik er een paar dingen uit mag lichten:
jans1960 schreefCOLONDe positie of de belichting van de knie bij het voorste model vind ik enigszins vreemd. Bij een eerste blik lijkt net of dit been (het lijkt op een stomp) geamputeerd is omdat de knie zelf lichter is dan het stuk been eronder.
En toch is het gewoon de lichtval. De schaduw over de knie loopt misschien wat op een rare lijn.


Som ik deze even op :D
Dward schreefCOLONHet ontbreekt volgens mij aan emotie. Als de zittende de dame een oogopslag had gegeven richting model in het wit was het een heel andere foto geworden.
Telescoop schreefCOLONIk mis de interactie, hoewel ik je bedoeling, de tegenstelling, best begrijp.
Marian Korte schreefCOLONIs het de interactie tussen de 2..is het de expressie die mij niet meteen raakt...
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik dubbelshoots niet mijn favoriet zijn om zelf te schieten. Zo moeilijk vind ik het om 2 personen even sterk op de foto te krijgen.
Ton Canon schreefCOLONMaar lust en kuisheid lijken mij tegenstellingen en die zie ik op de (ont)kleding na te weinig terug in vooral de expressies. Bovendien oogt het een beetje steriel voor zo'n thema.. teveel een geposeerde studiofoto met de zwarte achtergrond.
Ik ben het hier wel mee eens. Zoals ik het al aangaf was dit mijn eerste duo-shoot in de studio. Ik heb natuurlijk iets voor ogen en probeer er dat uit te halen en dat is niet altijd even makkelijk. Ik vond het met twee dames toch wel heeeeeeel moeilijk om datgene wat ik voor goen had eruit te laten komen. Natuurlijk wil ik dat ze elkaar meer aankijken, meer interactie. Ik liep alleen tegen het probleem aan dat het teveel profiel werd, teveel van de zijkant terwijl ik toch graag wilde laten zien dat ieder model twee ogen heeft in plaats van één. Het kijken naar de beneden, naar de handen, werd daarin een concessie. Het contact met de handen en de lijnen van de armen vond ik toch wel fraai en een verbintenis in de foto opleveren.
Maar dat neemt niet weg dat er op die manier toch nog een bepaalde afstandelijkheid tussen de twee modellen blijft bestaan, er is immers geen oogcontact onderling.

Daarnaast vond ik het ook lastig om ieder model nu te laten doen wat ik voor ogen had zonder dat het andere model daar in haar houding weer net niet goed zat/stond. Ze moeten beiden natuurlijk goed staan. Het was lastig en ik ben met jullie eens dat het toch net niet helemaal uit de verf komt.
Bij de shoots met een enkel model gaat het makkelijker. Ik kan me dan 100% op het model richten en vice-versa.
Ik had nog een shoot met meerdere personen op de planning staan (heel mooi concept) maar ik schuif dat nog even voor me uit
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

fotojeroen schreefCOLON
jans1960 schreefCOLONDe positie of de belichting van de knie bij het voorste model vind ik enigszins vreemd. Bij een eerste blik lijkt net of dit been (het lijkt op een stomp) geamputeerd is omdat de knie zelf lichter is dan het stuk been eronder.
En toch is het gewoon de lichtval. De schaduw over de knie loopt misschien wat op een rare lijn.
Dat begrijp ik Jeroen (ik schreef de positie of de belichting van de knie) maar dat neemt niet weg dat het nog gewoon lijkt of het model een stomp heeft toch? :wink:

Ik kijk in ieder geval reikhalzend uit naar je volgende pogingen.

Groeten,
Jan
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar