Ilse....en Britt

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Ilse
Afbeelding


Britt
Afbeelding
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Het "prinsesje" doet mij niet zo heel veel, maar de foto van Britt kan zo in een TV-spotje "bedenk welk speelgoed u geeft aan uw peuter"!!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

En ik vind foto 1 dan weer super. Mooie sfeer, aandoenlijk en dat opschrift op haar shirt maakt het helemaal af.
En je avatar er vlak naast levert er overigens ook wel een extra bijdrage aan :mrgreen:

Tweede vind ik leuk en als altijd netjes uitgevoerd, maar doet me verder niet zoveel. Kan niet goed zeggen waarom.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Die eerste foto raakt me! Gaaf zeg... met dat shirtje... helemaal goed! De tweede heb ik minder mee.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Die eerste vind ik weer echt een foto in jouw stijl, die indringende blik van Ilse icm met het zwart in de foto maakt het erg indringend.

Die tweede heeft dat in potentie ook, maar de bloedspatten zijn iets te gemaakt, met name op het hamertje (strak lijntje)... Mijn eerste gedachte was, waar heeft zij met de hamer dan geslagen? Kennelijk bij de neus omdat daar meer bloed is, maar wat is dat plekje op haar hoofd nog dan? Er zit wel bloed, maar ziet er niet uit als een bloedend plekje... net zoals de spatten over de rest van het lijf wat te willekeurig overkomen.

PS. wat is er met je oude account gebeurd trouwens?
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Rocker - mijn oude account...ik ben erg lang weggeweest:) bedoel je dat?
En thanks voor je kritische kijk...ik ga er nog verder mee aan de slag! Je laat mij weer nadenken:)
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik neem aan dat je oude account hier ook nog wel ergens rond moet zwerven ;) Maar ik ben allang blij dat je weer terug bent hier, kan me je foto's nog wel herinneren ;)
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Gelukkig hahahahhaha:)
En ik mis de commentaren op mijn foto's.....ga zeker met de foto weer aan de slag!
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind het beide goede foto's, maar mij spreekt de eerste het meeste aan. Om twee redenen. In de eerste plaats omdat ik dit meisje meen te herinneren van een vorige foto van jou en ik vind het boeiend om te zien hoe zij weer wat ouder geworden is. Ten tweede omdat mijn voorkeur sowieso naar zwart/wit portretten uitgaat.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

De eerste is inderdaad geweldig! Wel lijkt het of het kroontje een beetje gedraaid naar camera-links staat. Misschien de bedoeling geweest. Een heel stoere foto.
De tweede vind ik leuk qua concept, ik ga trouwens even het hamertje verstoppen van mijn kleine ;)
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

eMkay klopt....ze mocht zelf de styling doen en pose, na 10 keer kijken in de spiegel vond ze het top.
Heb de foto ook dat het kroontje recht staat hoor.. toch gekozen voor deze..waarom...mischien waar wij het al eerder over hadden samen:)
Wat de buitenstaander niet heeft gezien, gevoeld maar jij als maker wel voelde op het moment....
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Check, en helemaal top trouwens. Het staat wel lekker tegendraads en dat past weer bij het stoere.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Toppertjes weer Marian!
Bij de tweede deel ik het commentaar van Rutger m.b.t. de bloedspetters.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Anoniem 3

Ik vind de eerste wel stoer, maar zou de tekst op haar t-shirt vervangen hebben door jouw logo. Maak er dan wel een mooi ding van.
De tweede snap ik niet en vind ik daarom misschien onsmakelijk.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Leuke foto's hoor !

De eerste is mooi, stoere blik en handjes lekker in de zakken. (misschien niet helemaal natuurlijke houding maar dat mag )
De tekst op het shirtje maakt het uiteraard helemaal af.

De tweede is ook mooi en laat mij nadenken wat zou er toch gebeurt zijn. Qua sfeer van de foto vind ik deze ook heel goed. Mooie belichting en kleuren.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Telescoop - nee de tekst op de t-shirt is juist zo belangrijk in deze foto:) met mijn logo erop is juist dat effect weg vind ik.
En de 2e foto ....eh...ja dat is mijn humor die wel meer mensen niet leuk vinden en snappen...dat mag hoor :)
Judith en Rijk...ja die bloedspetters ga ik nog een keer goed voor zitten...ben druk in leerproces photoshoppen, komt goed:)
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

1e foto vind ik fantastisch - technisch goed, ik had hem boven ietsjes ruimer gekaderd, maar dat is een keuze

2e foto technisch prima in orde. Maar komt mij net iets te kunstmatig geforceerd over. Vermoedelijk omdat voor mij in het oog springt dat de bloedvlek op de hamer niet goed overeen komt met de spetters op het model (anderzijds, misschien heb ik teveel Dexter gekeken).

Maar FIJN om weer foto's te zien die mij weer inspireren of waar ik iets van vind!
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Hari ik hoor graag je mening..neem het ook altijd mee naar de volgende shoot!
Van elke opmerking leer ik weer en houdt je scherp!
Dus thanks daarvoor:)
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar