Zwanger zw

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Mijn nieuwe voornemen is om iets vaker foto's die ik gemaakt heb te plaatsen.
Kritiek en tips zijn van harte welkom, maar mijn ego is breekbaar dus verpak het aub een beetje leuk ;) :lol:
Onderstaande foto's zijn uit 2 shoots (dus ook 2 verschillende mensen) en waren mijn eerste keer zwangerschapshoots.

1 Afbeelding
2 Afbeelding
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Anoniem 4

Zeker voor een eerste keer zeer geslaagde foto’s. Ik heb in mijn leven heel veel en van alles gefotografeerd, maar nog nooit een zwangere vrouw, dus nadoen doe ik het je niet.
Toch heb ik als kritische fotokijker wel een paar kanttekeningen die je misschien kunnen helpen om je te verbeteren.
Het eerste wat me bij foto 1 opvalt, is het nogal helle, geplooide shirt en dat witte stukje onder het knoopje. Daarmee trek je veel aandacht weg van de buik waarom het uiteindelijk gaat. Die plooien kun je makkelijk wegwerken met de reparatietool en met doordrukken kun je het iets minder fel maken. Die paar witte pixels onder het knoopje haal je ook makkelijk weg. Als je toch bezig bent, kun je ook de lichte plek op de buik een klein tikkeltje minder glimmend maken. Ook het knoopje onder de handen valt iets minder op als het wat donkerder is.
Wat niet zo opvalt, maar toch wel te zien, is dat de armen van man en vrouw als het ware samensmelten tot één wel erg machtig ogende bovenarm. Laat of de arm van de man helemaal wegvallen tegen de zwarte achtergrond of zorg met je verlichting dat je toch onderscheid tussen de armen kan blijven zien. Misschien is het bij het origineel beter, maar hier op de verkleinde Jpeg valt het mij op, maar anderen wellicht niet eens.
Over één punt twijfel ik zelf nog, namelijk of de buik nu niet wat in het luchtledige hangt, door het ontbreken van stukjes kleding aan de rechterkant (voor de kijker links) en/of onderkant.

De tweede foto is bijzonder door de compositie, maar ik zie een kleine onbalans.
Door het vasthouden van het jasje zie je op de handen spanning in de pezen en komen de aderen naar boven. Iets losser en meer ontspannen heft dat op. Je kunt het in de nabewerking nog wel iets verzachten, waardoor het meer in overeenstemming is met de zachte huid van de buik.
Het kan ook zijn dat je er bewust een stoere plaat van wilde maken, maar dan zou je ook de buik van meer “grunge” kunnen geven.
Verder zou het mooi geweest zijn als er ook rechts (voor de kijker links) tussen de arm en het voorpand van het jasje een klein driehoekje met achtergrond te zien zou zijn geweest.

En om dit alles een mooie strik, want die heb je zeker verdiend. :D
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Sommige dingen die je aanhaald had ik inderdaad ook gezien (het stukje witte shirt onder de knoop, de glimmende buik) anderen had ik nog niet gezien, en when you see it, you can never unsee it hihi gaan nu ook storen.
Ik dacht eerlijk gezegd dat er over de bh gevallen zou worden bij foto 2, maar dat driehoekje bij haar arm, was inderdaad mooier geweest!
Het was inderdaad de bedoeling er een iets stoerdere foto van te maken, moeder heeft tot de laatste dag nog paard gereden en stond met 41 weken (ze was hier een week overtijd hihi) nog te springen en het is een stoere vrouw.
De buik heb ik bewust zacht gehouden om het contrast erin te houden, van stoere mama en zacht lief kindje, maar die bedoeling is niet echt duidelijk merk ik haha.
Nogmaals bedankt voor je ego in tact houdende kritiek ;) :lol: ik kan er iets mee!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Nou Renate, je hebt het keurig gedaan!
Illuminatus heeft het al uitgebreid verwoord, daar ga ik niets aan toevoegen.
Zelf vind ik dit soort shoots de meest lastige. De nadruk hoort bij deze shoots op de buik te liggen en dat kost mij altijd de nodige moeite.
Goed gedaan en stoer de je ze mocht plaatsen!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Dank je wel Ina,
Ik vond het wel erg leuk om te doen, iets heel anders als wat ik normaal doe :)
De rest van de foto's zijn naar mijn mening erg standaard, daarom plaats ik ze ook niet hihi dit waren foto's waarvan ik gevraagd heb of ik ze mocht maken om mijn eigen creativiteit.
ook daar heb ik er meer van maar dat vond ze te prive om te gebruiken voor op internet, dus die blijven in mijn archief.
Maar ik zou zeker wel vaker zwangeren in de studio willen hebben.
Volgende waar ik mij op wil begeven zal newborn zijn, ooit 1 shoot gedaan en dit was zo een gestuntel dat ik dacht dat dat wel beter kon ;)
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik vind ze mooi Renate! Ik doe het je niet na.

De punten die ik zou willen aangeven zijn als door Gerard perfect verwoord. En het zou mosterd na de maaltijd zijn om te gaan beginnen over dat stukje BH ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar