Rembrandt's van Rijn belichting

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Brell

Deze dame heb ik vorig jaar op de foto gezet.
Recentelijk heb ik de foto door een software programma gehaald met dit als resultaat.
Het is werkelijk een prachtig programma maar als je niet uitkijkt ga je ver over de top.
Zo ook met deze foto, toch de moeite waard in mijn ogen, het lijkt wel of ze geschilderd is ipv gefotografeerd.

46556

Anoniem 3

Ik zie toch een heel vreemde vlek naast haar linkeroog, die Rembrandt er niet bij geschilderd zou hebben....
Brell

ha ha, nu je het zegt!!
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Welk softwareprogramma heb je gebruikt ?

Zie wel meer schoonheidsfoutjes, zoals de haar tegen de witter achtergrond en vlekken rond haar kin/wang.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Anoniem 4

Ik zou dat programma maar snel in de prullenbak gooien, want je foto's worden er niet mooier van.
Geen idee wat er allemaal met de foto gebeurd is.
Afgezien van de eerder gemelde vlekken, vraag ik me af wat er met het haar gedaan is.
Als je goed kijkt zou er aan de rechterkant (voor de kijker links) meer haar hebben gezeten dat er nu niet meer is en vreemde vlekken en halo's achterlaat.
Als je de helderheid vermindert en het contrast aan past, krijg je een aardig beeld van wat er mis is.

46557

Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONIk zou dat programma maar snel in de prullenbak gooien, want je foto's worden er niet mooier van.
Ook in photoshop kan je deze resultaten genereren als je je best doet :wink:
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Anoniem 4

Kennelijk doe ik dan mijn best niet. :lol:
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Illuminatus schreefCOLONIk zou dat programma maar snel in de prullenbak gooien
Ben idd wel benieuwd welk programma het is. Kan ook aan de onervarenheid van de gebruiker met het programma liggen. In elk programma kun je elke foto perfect verkl*ten als je niet weet wat je doet.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Of het een schilderij is of niet laat ik in het midden. Rembrandt kan ik wel zeggen dat het niet is; wanneer schilderde die beste man voor witte achtergrond en met zoveel belichting in het gezicht? :) :)

Op zich is het wel een mooi zacht portret. De vlekken zijn hierboven al behandeld. Wat ik wel een beetje mis, is wat levendigheid in haar ogen. Deze zijn nu iets te rustig
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Brell

Zoals ik al zei, zwaar over de top.
Het is en was niet mijn bedoeling om er een mooiere plaat van te maken maar slechts aan te geven dat als je doorschiet je dit soort plaaten kunt krijgen. Naturel is deze dame prachtig, nu echter is ze niet meer echt. Onevarenheid laat maar even in het midden. Software is van Portrait proffessionle studio.
Anoniem 4

Met alle respect, ik werk al jaren met Portrait Professional Studio en ik kan met zekerheid stellen dat de eerder gemelde vlekken en de door mij gesignaleerde vlekken en halo’s aan de rechterzijde van het gelaat, niet het gevolg zijn van (overtrokken) bewerking met dat programma. Ik denk dat er aan die rechterzijde een poging is gedaan om haar weg te poetsen.
Ook de door Gabriël genoemde vlek is niet veroorzaakt door dat programma. Onder de vlek zelf zit geen gelijkmatig verloop naar de donkere schaduw van het haar. De overgang is een strakke lijn. Het is niet eerlijk het programma van dat alles de schuld te geven.
Wat ik wel zie van het programma is dat het inderdaad teveel van het goede is. De huid laat nog nauwelijks iets van structuur/poriën zien. Het oogwit is te wit, ook daarin geen structuur meer, terwijl de iris juist iets meer zou mogen hebben.
Al met al denk ik toch dat hier sprake is van een tekort aan ervaring met dit soort bewerkingen.
Brell

Zou kunnen, dan moet ik schijnbaar nog veel oefenen en leren.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar