Daan

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Mijn oudste zoon (4jr) even op de foto gezet in mijn thuisstudio.
Hiervoor heb ik natuurlijk licht gebruikt en een zwarte achtergrond.

46422

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Anoniem 4

Mooie foto, dat wel, maar het zwart aan de rechterzijde (voor de kijker), leidt mij ernstig af.
Het is vlekkerig en vertoont veel banding. Daar zou je iets aan moeten doen.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Goeie foto hoor Bas !

Mooie omzetting, geeft een lekkere sfeer mee aan de foto. Ben het wel eens met Gerard zijn opmerkingen allen storen ze mij niet super omdat de aandacht goed naar Daan getrokken word.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Dank jullie voor jullie reactie! De vlekken komen door bordermaker. Die kan moeilijk omgaan met geleidelijk verloop van kleuren. Dit is het enige minpunt van dit programma.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooie foto inderdaad, maar wel erg zonde van het verloop wat om zeep gaat door bordermaker.
Zelf zou ik bordermaker door zoiets niet meer gebruiken (of wellicht anders instellen?)... doet echt afbreuk aan je anders zo mooie foto...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Correctie, die is veroorzaakt door Photoshop. Ik keek m'n ogen uit toen ik hetzelfde stukje ging blurren. Ik ga dit nog even verder onderzoeken, want hier ben ik niet echt blij mee... :(
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Anoniem 4

Ben wel benieuwd hoe Photoshop dit zou hebben kunnen veroorzaken.
Even een tip: bij een zwarte achtergrond kijk ik in Photoshop altijd naar oneffenheden door Helderheid en Contrast op maximaal te zetten.
Bij jouw foto schrik je dan van wat je te zien krijgt. Ook zit er een scherpe verticale lijn in. Gevolg van Bordermaker of heb je het canvas vergroot?
Het patroon kan ik niet één, twee, drie verklaren. Hoop dat je onderzoek wat oplevert en dat je het hier wil vermelden.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

De vertikale lijn is door mijn toedoen ontstaan idd. Het probleem is dat het scherm van mijn laptop defect is waardoor ik over het hele scherm witte (soms knipperende) lijnen heb. Hierdoor is het heel lastig om te bewerken. Na mijn vakantie wordt de laptop opgestuurd.
Het probleem ontstaat dus wanneer je een kleur in vlak met geleidelijk kleurverloop gaat blurren met gaussian blur. Dan krijg je dus die kringen. En ik werk in 64bit...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Goeie foto hoor - dat vlekkerige is benoemd. Heb je de foto al een beetje gedraaid dat de ogen van je mooie zoon op een lijn komen? Hoe ziet die er dan uit?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar