Vanitas II (18+) (+update werkwijze)

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik vind het overigens niet erg om (bijna) alle vragen over deze foto te beantwoorden

Maar "wanneer fotograferen ophoudt en nabewerking de overhand krijgt" vind ik op zich ook wel een interessante discussie in het algemeen. Ben er een onderwerp over gestart: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 9&t=114372" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Erg erg mooi geweldig gemaakt. Bedankt voor het delen.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

MarcoEOS550D schreefCOLON
Geelduikbootje schreefCOLONMaar heeft het "tot in den treuren" bewerken nog iets met echte fotografie te maken?
Dat roept bij mij gelijk de vraag op: wat is volgens jou dan "echte fotografie"?
"Echte fotografie" zoals ik die voor de bril heb zijn de eerste stappen die Jeroen beschrijft: idee bedenken en uitwerken, allerlei voorbereidingen treffen, het daadwerkelijke uitvoeren én het beoordelen van de resultaten. So far, so good.

Vervolgens nog een vlekje wegwerken kan. Beetje retoucheren is oké.
En 34 aanpassingen kan. Als dat 34 vlekjes of zo zijn begrijp ik dat volkomen. Je wenst tenslotte op z'n best voor de dag te komen :-)

Maar naderhand "dingen" toevoegen vind ik - en ja, dat is een héél persoonlijke opvatting - niet natuurlijk.
Kaars walmpje erbij, los achtergrondje toevoegen. Ik begrijp het wel, maar het is rommelen in de werkelijkheid.

Begrijp me goed: iedereen mag van mij zoveel rommelen als gewenst :x
Alleen ben ik er geen voorstander van.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Achtergrond is niets aan gebeurd hoor, ik vind dat dat eigenlijk ook wel in de foto moet kunnen. Zeker bij een egaal zwarte achtergrond. Als je dat niet in je origineel kunt regelen, dan schort er iets aan je fotografische kennis.
Betreft het kaarswalmpje, dat was een veiligheids en praktisch aspect. Het kon wel in het origineel, maar ik vind dat je dat, voornamelijk om de veiligheid, beter los kunt doen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
keesenzo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2011 11:26

Mijn mening over wat wel en niet kan in het daarvoor geopende topic al gegeven.

Wat betreft de foto, mijn complimenten! Ik hoop ze ook nog eens zo mooi te maken.

Groeten Kees
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Jeroen in een woord geweldig. Ik heb er met verbazing naar zitten kijken. Ook je uitleg erbij super!!

Hier straalt en spreekt pure passie voor (studio)fotografie als je het mij vraagt.

Word er helemaal blij van als ik dit zie.

Bedankt voor het delen!!
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar