Eenzaam

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Dank je! :)

Wat ontzettend vervelend voor je dat je er ook ervaring mee heb.
Ik denk echt dat het een onderschat probleem is.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat weet ik wel zeker, het is denk ik (ondanks alle aandacht!) een onderschat probleem. Vooral qua impact in het leven van het gepeste kind. Sinds ik een kleine aap rond heb lopen, hoop ik echt van harte dat hij dat nooit al meemaken...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

een hele mooie krachtige foto, zeker ook met het achterliggende verhaal.
mooi hoe je de verschillende licht en schaduw partijen hebt vastgelegd
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik had laatst een discussie met iemand, toen ik zei dat ik liever heb dat mijn kind pest dan gepest word.
Dit kon ik niet maken volgens haar en ik wist niet wat ik zei, en toch blijf ik erbij.
Een kind dat pest kan je straf geven, mee praten, proberen in te laten zien wat hij doet, er zijn heel veel opties wat je kan inzetten om je kind te leren dat het niet ok is.
Ik kon mijn zoon niet vertellen dat hij zich niet moest laten pesten!
Dan moet je hem op een vechtsport doen dan leert hij het wel... nee hoor mijn mannetje is zo zacht dat hij dat niet gaat leren... we hebben het geprobeerd.
Mijn bink heeft moeite met inschatten wie zijn vrienden zijn... de kinderen di ehem het hardst schoppen, slaan, bespugen, opsluiten... waren zogenaamd zijn beste vrienden.

Maar goed, gaat wel erg offtopic zo, maar het is een hel..
Hij zit inmiddels op speciaal onderwijs waar hij geloof ik veel beter thuis hoort ;) Ik zou het hem niet aangedaan hebben om zich zo kwetsbaar op te stellen terwijl hij nog zo breekbaar is ;)

Dank je mark.beniers
Ik merk dat ik dit wel een erg leuke manier van fotograferen vind!
Het is echt spelen met licht, en nog goed voor de lijn ook, 20x stoel op en stoel af bij gebrek aan een assistent haha
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Renate~B schreefCOLONDank je mark.beniers
Ik merk dat ik dit wel een erg leuke manier van fotograferen vind!
Het is echt spelen met licht, en nog goed voor de lijn ook, 20x stoel op en stoel af bij gebrek aan een assistent haha
Als de foto binnen 1 seconden gemaakt en klaar is heb je er niet zoveel plezier van dan dat je jezelf flink in het zweet hebt gewerkt.
Dan weet je waarom je alle dingen/handelingen hebt gedaan om tot het gewenste resultaat te krijgen.

even offtopic
het pesten is zo erg voor een kind om daar goed mee om te gaan, soms werkt het goed om een vechtsport te laten doen, zodat ze ten eerste zichzelf leren kennen en weten hoe ze met andere om moeten gaan. maar soms zit er al teveel in de rugzak wat elke keer mee gesleept moet worden dat het dan beter is om op een nieuwe plek (school) te beginnen. Waarbij ze dan met een lege rugzak kunnen leren om er beter mee te leren omgaan.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een mooi beeld voor een groot en lelijk probleem.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Renate~B schreefCOLONIk had laatst een discussie met iemand, toen ik zei dat ik liever heb dat mijn kind pest dan gepest word.
Dit kon ik niet maken volgens haar en ik wist niet wat ik zei, en toch blijf ik erbij.
Een kind dat pest kan je straf geven, mee praten, proberen in te laten zien wat hij doet, er zijn heel veel opties wat je kan inzetten om je kind te leren dat het niet ok is.
Ik kon mijn zoon niet vertellen dat hij zich niet moest laten pesten!
Ik snap je helemaal. Pesten is gedrag en dus af te leren, gepest worden is veel moeilijker te veranderen. Het leven is niet zo zwart-wit gelukkig, maar áls ik moest kiezen had ik ook liever dat Joost een pester was...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Renate~B schreefCOLONMijn mooie lieve zoon van 8 is een beetje anders dan anderen.
Nu trokken veel mensen dit niet en werd hij enorm gepest waardoor hij zich erg eenzaam heeft gevoeld.
Dit heb ik vast willen leggen op beeld.
Het is maar 1 foto, maar hoop eigenlijk dat hij voor zich spreekt.
Afbeelding
Wat een geweldige foto.
Wat ik er in zie..

Kijken in het schemer is wachten op het donker.
Waak daarvoor!.

Zacht licht en alle scherpe kantjes eraf.
Heel beschermend, maar bijna niet bereikbaar.

Dit is echt een hele sterke foto, het doet pijn om ernaar te kijken, alsof ik het zelf ervaar.
Ik ben nooit gepest, evenmin mijn kinderen.

Je hebt er nog iets anders in vast gelegd.
Het gevoel als ouder je kind niet kunnen bereiken, en dat is de pijn die ik er in terug zie. (machteloosheid).
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Wow, wat een plaat! Ik weet aan den lijve hoe het is om gepest te worden. Ik ben er sterker van geworden uiteindelijk en zo te lezen komt het met je zoon ook wel goed. Dat is niet voor iedereen zo. Het beeld is confronterend, maar heel erg treffend. Goed uitgevoerd!
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

hij raakt...
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties!!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Danielle B
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2014 00:06

Ik vind het een prachtige foto, zeker niks aan veranderen.door juist zo n subtiel contrast in de foto geeft het iets wazigs aan. Iets waar je bij gaat nadenken. Nee ik vind de foto erg geslaagd! En sterkte met he zoontje en volg het goed op , dit soort dingen mag je zeker niet onderschatten
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Dank jullie voor de mooie reacties!!
Met onze zoon komt het vast goed, we gaan door het vuur voor hem, en ik vind dat als hij zich zo kwetsbaar nog op durft te stellen, zijn de krasjes op zijn ziel nog niet te groot ;)
Ik twijfel nu (achteraf) wel of ik de inleiding niet beter weg had kunnen laten, of de foto nu wel voor zich spreekt.
Maar ik ben er wel erg tevreden mee, ik denk dat ik hem ook af druk en groot in de studio hang...
Nogmaals bedankt allemaal!
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Heel mooi gemaakt , voor mij een diepere betekenis daar mijn dochter hetzelfde is overkomen en ze nu bezig is met een studie fotografie . Laatst heeft ze een zelfportret gemaakt met het thema kwetsbaarheid , ook
een hele intense fotoshoot, waarbij je als
vader toch even flink moet slikken. Je kunt
ze niet altijd beschermen maar wel alle liefde
en aandacht geven.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind het kwetsbare dat je hier laat zien heel raak, mede door de belichting en het zwart-wit. Ik vind het een geweldige foto die precies weergeeft waar het om gaat, het eenzame en verdrietige van een kind dat buiten de groep gezet is en gepest wordt.
Knap gedaan, en ik hoop dat jullie een manier kunnen vinden om hier mee om te gaan.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar